TeamVanGerwen Geplaatst 6 mei 2012 Geplaatst 6 mei 2012 Hallo Ik heb een vraag. Wij hebben 2 caches gelogd en er zat in alle twee een aanwijzing om het begin punt te bepalen voor de bonus cache. De aanwijzingen zijn: Het begin punt van ..... ligt vanuit hier op 256,9 graden TN en Het begin punt van ..... ligt 314,3 graden TN Hoe kan ik nu het begin punt bepalen?? Mijn GPS is een Garmin eTrex Legend HCx Hoop dat iemand het uit kan leggen.
regenboog2 Geplaatst 6 mei 2012 Geplaatst 6 mei 2012 Met de onderste knop aan de linkerkant krijg je een scherm te zien, kies daarin 'projecteren', daarna vul je de meters en het aantal graden in, duw op 'gaan' en dan zie het het punt waar je naartoe moet. Zorg ervoor dat je eerst het waypoint waavandaan je moet projecteren ('vanuit hier') geopend hebt, want vanaf deze coördinaten moet geprojecteerd worden. Veel succes.
de-fam Geplaatst 6 mei 2012 Geplaatst 6 mei 2012 Met de onderste knop aan de linkerkant krijg je een scherm te zien, kies daarin 'projecteren', daarna vul je de meters en het aantal graden in, duw op 'gaan' en dan zie het het punt waar je naartoe moet. Zorg ervoor dat je eerst het waypoint waavandaan je moet projecteren ('vanuit hier') geopend hebt, want vanaf deze coördinaten moet geprojecteerd worden. Veel succes. Duidelijk.
TeamVanGerwen Geplaatst 6 mei 2012 Auteur Geplaatst 6 mei 2012 Met de onderste knop aan de linkerkant krijg je een scherm te zien, kies daarin 'projecteren', daarna vul je de meters en het aantal graden in, duw op 'gaan' en dan zie het het punt waar je naartoe moet. Zorg ervoor dat je eerst het waypoint waavandaan je moet projecteren ('vanuit hier') geopend hebt, want vanaf deze coördinaten moet geprojecteerd worden. Veel succes. Ja dat begrijp ik wel, maar ik heb dus geen meters....alleen graden en dan ook nog eens met komma er tussen en dat krijg ik dus ook al niet voor elkaar. En omdat ik dus twee punten heb waarvan ik moet projecteren, lijkt het mij dat ik ergens een snijlijn moet hebben. Maar hoe ik dat voor elkaar krijg??
antarctica Geplaatst 6 mei 2012 Geplaatst 6 mei 2012 (bewerkt) Kun je hier iets mee: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=293056 Antarctica 6 mei 2012 bewerkt door antarctica
topzoekertje Geplaatst 6 mei 2012 Geplaatst 6 mei 2012 Wat je moet doen is wat geocachers een kruispeiling noemen. Wat je gaat doen is het kruispunt van twee lijnen bepalen: een lijn die een hoek van y graden met cache 1 maakt en een andere lijn die een hoek van X graden met cache 2 maakt. Dit doe je als volgt: - Maak een projectie vanuit cache 1 met een peiling van y graden een afstand van bv. 2 kilometer (dit punt noemen we A) - Maak een projectie vanuit cache 2 met een peiling van x graden en een afstand van 2 kilometer (dit punt noemen we - Maak een route cache 1 - A - B - cache 2. Op het kruispunt ligt de cache. - Mocht de route niet kruisen, dan moet je langere afstanden in de projectie gebruiken. - De routering moet op de directe methode staan (niet via wegen). Succes, Topzoekertje
TeamVanGerwen Geplaatst 6 mei 2012 Auteur Geplaatst 6 mei 2012 (bewerkt) Wat je moet doen is wat geocachers een kruispeiling noemen. Wat je gaat doen is het kruispunt van twee lijnen bepalen: een lijn die een hoek van y graden met cache 1 maakt en een andere lijn die een hoek van X graden met cache 2 maakt. Dit doe je als volgt: - Maak een projectie vanuit cache 1 met een peiling van y graden een afstand van bv. 2 kilometer (dit punt noemen we A) - Maak een projectie vanuit cache 2 met een peiling van x graden en een afstand van 2 kilometer (dit punt noemen we - Maak een route cache 1 - A - B - cache 2. Op het kruispunt ligt de cache. - Mocht de route niet kruisen, dan moet je langere afstanden in de projectie gebruiken. - De routering moet op de directe methode staan (niet via wegen). Succes, Topzoekertje Ik ga kijken of ik hier iets mee kan. Het klinkt logies Alleen krijg ik dan geen afwijking omdat ik geen komma in de graden zet?? Maar meer opties zijn natuurlijk altijd welkom ;-) 6 mei 2012 bewerkt door TeamVanGerwen
Aanbevolen berichten