Spring naar bijdragen

Bereikbaarheid Cache


hooningkorf

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat een cache altijd in de openbare "ruimte" moest liggen.

Ik bedoel dat iedereen daar bij kan komen.

Nu is er nieuwe cache bij het zuiderzeemuseum waar je zonder betalen niet kan komen.

Zelf vind ik het een mooi museum maar om nu te moeten betalen om een cache te loggen vind ik vreemd

 

Vraag weet iemand of er meer van dit soort cache zijn ??

En mag dit ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Deze richtlijn is te vinden op geocaching.nl:

 

Commerciële Caches proberen de GeoCaching.com website Cachepagina direct of indirect (bewust of onbewust) te gebruiken zodat klanten via GeoCaching.com bij hen uitkomen (fysiek of online). Dit soort Caches zijn niet toegestaan. Voorbeelden hiervan zijn commerciële plekken waar entreegeld vereist is of plekken waar op commerciële basis dingen (diensten of goederen) verkocht worden.

 

Dus volgens mij is het niet toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze richtlijn is te vinden op geocaching.nl:

 

Commerciële Caches proberen de GeoCaching.com website Cachepagina direct of indirect (bewust of onbewust) te gebruiken zodat klanten via GeoCaching.com bij hen uitkomen (fysiek of online). Dit soort Caches zijn niet toegestaan. Voorbeelden hiervan zijn commerciële plekken waar entreegeld vereist is of plekken waar op commerciële basis dingen (diensten of goederen) verkocht worden.

 

Dus volgens mij is het niet toegestaan.

 

 

Ja precies zo dacht ik het ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij logisch dat deze richtlijnen nog steeds gelden, ook geocaching.com hanteert ze. Als commerciële caches worden toegestaan, dan is het hek van de dam. En dan verstop ik er één achter de Nachtwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zijn reviewers niet altijd even consequent, maar ja het zijn ook mensen. En de ene reviewer is de andere niet.

 

Zo is er een cache waar staat: "Als je honger hebt gekregen van het cachen en/of het reizen, kun je hier wat eten. Ook wij gaan hier regelmatig voor de bijl, dus schroom niet...en doe Hans de groeten." (cache Pauze)

 

Maar toen ik een cache ter review aanbood met de volgende tekst: "Na het vinden van de cache kun je jezelf laten verwennen in de kiosk, ik neem altijd een broodje braadworst." werd de cache om commerciële redenen afgekeurd. (cache Inspiratie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij logisch dat deze richtlijnen nog steeds gelden, ook geocaching.com hanteert ze. Als commerciële caches worden toegestaan, dan is het hek van de dam. En dan verstop ik er één achter de Nachtwacht.

 

jaaa...... doen, neem maar gelijk contact met hem op: nachtwacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begint de discussie zoals gevoerd bij dierenpark Amersfoort weer van voren af aan. Ik zou zeggen zoek die eens op en lees die eens rustig door.

 

Heb de betreffende topic opgezocht, ik kende hem niet, inderdaad dezelfde discussie na een aantal reacties te hebben gelezen. Het gaat om richtlijnen, reviewers, onduidelijk wat wel en niet mag en wat wij er van vinden. Wat is commercieel? Toegang betalen? Je hoeft de cache niet te doen. Ook een goed doel wordt niet geaccepteerd, het accent moet liggen bij het cachen. Als je toch al een museumjaarkaart of een attractieparkjaarkaart hebt, kost het niets extra. Heb je geld over voor een cache? Benzinekosten zijn dikwijls de hoofdmoot. Ik maak het mezelf gemakkelijk, ik hou me maar aan de richtlijnen, ongeacht of ik het daar in alle gevallen mee eens ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...