Spring naar bijdragen

Malware Gedetecteerd


olye450

Aanbevolen berichten

Goeieavond,

 

Bij het doorlezen van het forum kreeg ik de volgende melding.

 

Waarschuwing: hier klopt iets niet!

forum.geocaching.nl bevat inhoud van members.lycos.nl, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.

Google heeft vastgesteld dat er misschien schadelijke software op uw computer wordt geïnstalleerd wanneer u doorgaat. Als u deze site in het verleden heeft bezocht of de site vertrouwt, is het mogelijk dat de site onlangs door een hacker is geïnfecteerd. Ga niet verder. U kunt het morgen opnieuw proberen of ergens anders naartoe gaan.

We hebben members.lycos.nl al gemeld dat we malware op de site hebben aangetroffen. Voor meer informatie over de problemen die op members.lycos.nl zijn gevonden, gaat u naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google.

 

en wel onder de volgende link

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=19049

 

Ga nu NIET klikken op de link, puur ter info voor degene die dit heeft gepost en wellicht dat een admin hier wat mee kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat is een melding die ik op een ander forum ook al eens tegengekomen ben. Lycos staat op een of andere blacklist. Op elke pagina waarop doorgelinkt wordt naar (o.a.) lycos, levert dan zo'n waarschuwing op. Op een forum zal dat meestal een link naar een plaatje of avatar zijn die op lycos gehost is. Hoeft geen probleem te zijn. Maar lycos zal niet voor niets op die blacklist staan: het is blijkbaar een bekende mogelijke bron van malware

In dit geval is het de avatar van Vlindertje. Vriendelijk verzoek dus aan Vlindertje om een andere image hoster te gebruiken, en/of aan de mod/admin om links naar lycos te verwijderen om dergelijke meldingen in de toekomst te voorkomen

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige tijd geleden kreeg ik ook die melding toen ik keek of de kaartleesles nog bestond.

Ja dat is die maar volgeplempt met hinderlijke advertenties.

Die is gehost bij members punt lycos punt nl/kaartlezer/

Ik zet de link er maar niet zoals die hoort want dan komt ook voor lezers hier die enge waarschuwing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...