Triskelle Geplaatst 2 februari 2012 Geplaatst 2 februari 2012 […] " We geven geen antwoord op vragen." " Hint : niet nodig toch" " Goed zoeken" " Het betreft hier een 5-sterren puzzel. Hulp wordt niet geboden. Je wordt geacht het zelf op te lossen." "Hint: Boomstronk" De reviewers hebben toegezegd om strenger te gaan letten op de hints. Hier op het nederlandstalige forum van geocaching.com kan je ondermeer lezen: - Hints dienen om mensen ter plekke uit de nood te helpen en dienen dan ook zo aangebracht te worden (uitzondering: hints ivm oplossing van een mystery) (bericht van geoguy geplaastst door topzoekertje 21-12-2011) Met nieuwe caches zal het dus beter gaan met de hints. Door een wildgroei aan onzinnige hints hebben de reviewers inderdaad aangegeven hierop te gaan letten, maar let wel: hints in verband met de oplossing van een puzzel-cache vallen – zoals aangegeven – hier dus buiten. Begrijpelijk, want het geven van een hapklare hint bij een puzzel-cache met een moeilijkheid van vijf sterren moeilijkheid is vergelijkbaar met het neerleggen van een kettingzaag bij een bomenklim-cache met een terreinwaardering van vijf sterren. Bovendien zijn sommige hints weinigzeggend tot het moment dat je ze nodig hebt. Als het berekende eindcoördinaat van een puzzel midden in een weiland blijkt te vallen en de hint is boomstronk dan weet je dat je ergens iets verkeerd hebt gedaan. De reviewers zullen hiermee dus zeer behoedzaam te werk (moeten) gaan. […] Maar als ik na ongeveer 3 weken nog geen idee heb wat de CO bedoeld dan mail ik de CO gewoon even met mijn bevindingen en vraag dan om een klein duwtje in de goede richting. Maar ook hier is een groot verschil tussen de ene Co en de andere CO. Ooit heb ik een mailtje gekregen ( en bewaard) van een CO dat ik een grote domme kl#$%*ak was om een hint te vragen.(5 sterren puzzel) […] Een cache-eigenaar die niet reageert en / of iemand die om een steuntje in de rug vraagt uitscheld is gewoon een doodordinaire XYBBGMNX met caches en ik zou die gewoon links laten liggen. Geocachen moet immers plezier geven en geen stress.
regenboog2 Geplaatst 2 februari 2012 Geplaatst 2 februari 2012 Ik vind het wel heel erg zwart-wit. Het is en blijft een spelletje en het is nooit een halszaak. Ook van de geocacher uit zou het geen halszaak moeten zijn. Tot nu toe heb ik gelukkig geen slechte ervaringen gehad. Steeds werd ik goed geholpen wanneer dat nodig was. Ik waardeer het bijzonder wanneer de CO een duwtje in de goede richting geeft, zodat ik zelf de oplossing kan vinden van een puzzel. Ik bedoel dan bijvoorbeeld het aangeven van fouten in mijn gedachtengang of een hint naar waar ik moet zoeken op het web. Zelf probeer ik dan goed weer te geven wat ik al heb gedaan en waar ik vast loop. Daarvan hoop ik dan te leren en een volgende keer zelfstandig tot de juiste coördinatien te komen. Aan de andere kant, wanneer ik geen hint krijg is dat jammer. Pas wanneer ik alle leuke caches gevonden heb, zal ik me druk maken over mysteries die ik niet op kan lossen. Er zijn nog zo veel leuke wandelingen en fietstochten te doen!
Team-Alf Geplaatst 2 februari 2012 Geplaatst 2 februari 2012 Een hint van de CO lijkt me toch normaal. Maar dan wel met een PB. Als owner wil je toch ook dat je cache gevonden wordt? Ik kijk iedere dag reikhalzend uit als ik de mail open of er eventuele logjes staan van mijn gevonden caches!
Aanbevolen berichten