Spring naar bijdragen

Toestemming


williex

Aanbevolen berichten

nu we al een aantal caches hebben gelogd valt het ons op

dat ze echt overal te vinden zijn. Op plekken waarvan we ons afvragen

is hier toestemming voor gevraagd.

Daarom de vraag is er wel altijd en overal toestemming voor nodig bv op gronden van de gemeentes.

kan iemand daar duidelijkheid over geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toestemming is volgens de regels van Groundspeak altijd nodig van de grondeigenaar. Je zal de contactgegevens ook aan de reviewer moeten doorgeven bij het plaatsen van de cache. Maar in de praktijk wordt daar wel eens wat mee gesjoemeld. Als je eenmaal contactgegevens van de grondeigenaar hebt is het makkelijk om die bij een volgende cache gewoon te vermelden.

Ik heb zelf nu al een paar caches gelegd, maar ik heb voor elke cache toestemming van de verantwoordelijke instanties en personen (gemeente, waterschap, provincie, staatsbosbeheer). Als je eenmaal de juiste contactpersoon hebt, is het wel makkelijk om de volgende keer bij deze persoon opnieuw om toestemming te vragen.

 

Strikt genomen moet er dus voor elke cache toestemming gevraagd en verleend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn opa heeft bij de gemeente Steenwijkerland eenmaal toestemming voor de hele streek gevraagd, hij heeft die toestemming gewoon gekregen, en heoeft dus niet telkens opnieuw te vragen.

 

Zo'n doorlopende toestemming heb ik ook gekregen voor de gemeente Apeldoorn, zolang ik maar "mijn gezonde verstand gebruik", is de afspraak. Ongetwijfeld kan het per gemeente verschillen, dus bij een eerste cache sowieso altijd toestemming vragen en dan hoor je wel hoe ze erover denken. Voor gebieden die buiten het beheer van de gemeente vallen, vraag ik altijd toestemming. Het gaat dan vaak om kwetsbaar natuurgebied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...