Spring naar bijdragen

SkateCaching


Gast Mattijs

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd hoeveel interesse er is voor een cache, speciaal uitgezet voor skaters. Ik ben van plan zo'n cache uit te zetten. Bestaan er al zulke caches?

De route moet natuurlijk over perfect skate-wegdek gaan en de afstand moet geschikt zijn om te skaten. Het lijkt me leuk om er gelijk een thema-cache van te maken, gevuld met 'skate-goodies'. Een skatecache is natuurlijk ook op de fiets te doen, waar je kunt skaten kun je zeker fietsen.

Zijn er skaters/skeeleraars onder de cachers? Wat voor afstand is leuk voor een gemiddelde 'geoskater'?

 

www.terheide.nl/skatecaching

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Lijkt mij een leuk idee. Afstand zou ik tussen de 10 en 20km (totaal) houden. Dat is voor

de meeste skaters geen probleem. Ben benieuwd of je een mooi wegdek vindt. In de

Achterhoek is het, met name in het buitengebied (waar het dus het mooist is) over

het algemeen alleen betonklinkers. En als je daar een kilometer over hebt geskated

dan tril je nog een uur na. :blink:

 

Maar we gaan hem zeker doen als hij klaar is!

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alexander (die skaten haat)
:cry:

 

Alleen daarom zou ik zeggen: Doe maar 30 tot 40 Km :D

 

Grapje Lex en Leo :thumbup:

 

Bytheway

:blush: Euh, tja, ik kan er ook niks aan doen, schaatsen vind ik ook te stom voor woorden, omdat ik niet kan. Maar als ie 30-40km wordt, kan ik hem wel op de ATB of racefiets rijden, en dat vind ik weer wel superleuk, dus mij heb je er niet mee :lol::lol:

 

Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe herkennen we caches die geschikt zijn om met de skate te doen?

 

Je zou het gewoon in de beschrijving kunnen zetten....

 

Wij hebben daarnaast een iconen-generator gemaakt, waarmee je van alles en nog wat kunt aangeven over een bepaalde cache (lengte, wat handig is om mee te nemen, waar moet je op letten, mag je na zonsondergang nog in het gebied etc). Je kunt ook aangeven met welke vervoersmiddelen een cache te doen is en er staat een icoontje voor skates bij. Je klikt aan welke iconen je wilt hebben en de generator maakt er een html-code van, die je in je cachebeschrijving kunt plakken.

 

Zie:

 

http://femke-en-sandor.geocacher.nl/iconcodenl.php

(en voor plaatjes van de afzonderlijke iconen zie: http://femke-en-sandor.geocacher.nl/iconen.php)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skatecache? Klinkt super! Tot zo'n km of 30 moet kunnen, mag ook meer zijn. Of een alternatief: 2 cache-skateroutes tussen de 10 en 20km die te linken zijn tot een grote tocht van 30 tot 40km. Dan is het namelijk ook vooral de moeite waard als je er eerst een eind voor moet rijden om er te komen.

'n Beetje oostelijk in het land??

(Ahum, geef me één vinger .... :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik ga aan de slag met het uitzetten van de skatecache. Ik ben van plan om verschillende afstanden mogelijk te maken, die allemaal bij dezelfde cache uit komen.

De 1e skatecache gaat in de omgeving van Utrecht komen. Dit in verband met het onderhoud. Misschien volgen er meer in de rest van Nederland.

Als er meer mensen van plan zijn om een skatecache uit te zetten is het misschien handig om op een centrale plaats een overzicht te hebben van alle skatecaches.

Zodra het weer goed genoeg is om te skaten ga ik de route uitproberen. Ik hoop de cache in april aan te kunnen melden.

 

www.terheide.nl/skatecaching

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...