de vanbeersjes Geplaatst 23 december 2011 Geplaatst 23 december 2011 Ik ben bezig met het maken van een nieuwe multi cache. Voor een gedeelte van de route wil ik een tracklog gebruiken die men moet downloaden. Hoe ga ik dit het beste aanpakken?
thex Geplaatst 23 december 2011 Geplaatst 23 december 2011 Moet je niet een route downloaden ipv een tracklog ?
thex Geplaatst 24 december 2011 Geplaatst 24 december 2011 Oorverdoverend weer. Vraag gesteld, geen antwoord = geen interesse. Anyhow: zet je route in GPX formaat of what ever op een eigen webserver, en plaats de link op de cache pagina met een beetje verhaal eromheen. Lijkt me standaard werk inmiddels. Je kunt het natuurlijk spannender maken, en dat bestand in het veld op een memory stick aanbieden, of daar ergens een url (weblocatie) vrijgeven, zodat men zelf moet gasan downloaden. Wat denk je aan coderen van de url middels een 2d barcode. Kortom: als je een cache wilt maken, en je snapt de techniek niet, waarom maak je die cache dan ipv die te laten maken ? Deze mededeling geldt voor een paar honderd andere geocachers ook
Ringeling Geplaatst 24 december 2011 Geplaatst 24 december 2011 (bewerkt) Op Dropbox kun je een gratis account aanmaken, waar je gratis 2 GB bestanden kunt uploaden; ook .gpx-bestanden. Daar kun je dus je .gpx-bestand met jouw track plaatsen in de 'Public' map en dan de link naar het document kopiëren en plakken op de cachepagina. Die link kun je vinden door na het uploaden van de track het bestand aan te vinken, dan klik op ' More' en dan ' Copy public link' . 24 december 2011 bewerkt door Ringeling
Ringeling Geplaatst 24 december 2011 Geplaatst 24 december 2011 (bewerkt) Op Dropbox kun je een gratis account aanmaken, waar je gratis 2 GB bestanden kunt uploaden; ook .gpx-bestanden. Daar kun je dus je .gpx-bestand met jouw track plaatsen in de 'Public' map en dan de link naar het document kopiëren en plakken op de cachepagina. Die link kun je vinden door na het uploaden van de track het bestand aan te vinken, dan klik op ' More' en dan ' Copy public link' . Plak de link in de adresbalk van de browser en klik op Enter. Daarna Bestand / Pagina opslaan. Daarna moet je de naam wijzigen door achter het bestand .gpx te typen en voila, het bestand is gereed om te openen met Mapsource of EasyGPS , waarna je het naar je GPS kunt sturen. 24 december 2011 bewerkt door Ringeling
eitjes Geplaatst 24 december 2011 Geplaatst 24 december 2011 Ik heb ook ooit een cache gemaakt met een link naar een gpx file in de beschrijving. Die was niet noodzakelijk, maar leek me wel handig voor de mensen die de lange route wilden gaan fietsen. Echter, door de reviewer werd het plaatsen van de link afgekeurd. De cache mocht niet gepubliceerd worden met de link naar een gpx file er in. Ik geloof echter niet dat je je daar erg door moet laten weerhouden, ik heb sindsdien (en daarvoor) namelijk ettelijke cachebeschrijvingen met een link naar een gpx file voorbij zien komen. Overigens lijkt me dat als iemand tussen 23.47 uur en 10.07 de volgende ochtend niet reageert op een vraag, dat niet meteen gezien moet worden als desinteresse. Misschien is hij/zij wel meteen na het stellen van de initiele vraag naar bed gegaan (zou best verstandig zijn rond dat tijdstip) of had hij/zij andere dingen te doen?
de vanbeersjes Geplaatst 25 december 2011 Auteur Geplaatst 25 december 2011 Nou bedankt voor de reacties, en ik zit idd niet de hele avond en nacht achter de pc te kijken of er reacties binnen komen. Dit is iets waar ik me tussen kerst en nieuw prima mee bezig kan houden. Voor de kerst heb ik het nog te druk.
Ringeling Geplaatst 26 december 2011 Geplaatst 26 december 2011 (bewerkt) Ach, ik bedenk me dat er een veel eenvoudiger methode is om een track te delen met anderen, dmv een link op je cachepagina. Er zijn diverse sites waar je tracks kunt uploaden en vervolgens de link ernaartoe kunt kopiëren en plakken op je cachepagina. Een paar voorbeelden: GPStracks.nl Wikiloc GPSies GPStrails GPS-info.nl NB. GPSies is dan echt heel gemakkelijk! 1. Even een gratis account aanmaken 2. Track uploaden 3. Opslaan en als 'openbaar' aanvinken 4. Track bekijken in GPSies en dan zie je onderaan de pagina kant en klaar de html-code voor de link naar je track. (de code die begint met <a href ) 5. Deze link-code kopiëren en plakken in je cachelisting en klaar! Zowiezo zijn dit hele fijne websites voor het bewaren en delen van je eigen tracks, of het downloaden van tracks van anderen. 26 december 2011 bewerkt door Ringeling
Aanbevolen berichten