Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

All,

Momenteel ben ik bezig om een soort serie online te zetten.

Ik heb aan aantal locaties op het oog voor een traditional met als eind een bonus.

Hoe kom ik te weten of de locaties die ik voor ogen heb nog niet bezet zijn door een WP (SoM) of door een mystery-cache?

Ze zijn niet niet geplaatst of ter review aangeboden maar de pagina's zijn al klaar. Mede als de WP's, en de FL.

Het moet alleen nog goed worden uitgemeten (afwijking van +- 10 meter).

Elke traditional krijgt een code voor de bonus dus wordt erg lastig als je bijna alles klaar hebt en er wordt er 1 afgekeurd,

Dan kan een groot deel opnieuw gemaakt worden.

Graag hulp hoe dit aan te pakken.

Martijn

Geplaatst

Waarschijnlijk heb je overal toestemming voor gekregen. De toestemminggever kan je vast wel vertellen of hij in de buurt anderen toestemming heeft gegeven.

Je kunt ook op de kaart kijken welke caches in de buurt liggen en de eigenaars daarvan vragen.

Geplaatst

Uiteraard is de kaart bekeken en geen van mijn doelen is binnen een straal van 161 meter van een andere cache.

Maar van een WP (MoS) weet ik het niet.

Ook van een mystery weet ik het niet. Kan moeilijk alle eigenaren een mail sturen. De straal is daarvoor veel te groot.

Lopen???? Het is geen Multi. Uiteraard wordt een multi proef gelopen maar daar is hier geen spraken van.

Geplaatst

Om een cache te mogen plaatsen zul je minimaal toestemming moeten hebben van de grond-eigenaar. Deze kan je eventueel vertellen of er andere caches in de buurt liggen.

Een andere mogelijkheid is om het aan 1 van de reviewers te vragen. Maar de toestemming moet je toch hebben, dus waarom niet via die weg?

Geplaatst

Om een cache te mogen plaatsen zul je minimaal toestemming moeten hebben van de grond-eigenaar. Deze kan je eventueel vertellen of er andere caches in de buurt liggen.

Een andere mogelijkheid is om het aan 1 van de reviewers te vragen. Maar de toestemming moet je toch hebben, dus waarom niet via die weg?

Ik zou de reviewer mailen met je voorgestelde coordinaten, dat is de enige die precies weer waar wat ligt. Die kan dan gelijk in de gaten houden of er niet toevallig een nieuwe cache wordt aangeboden die jou plannen om zeep helpt.

Navragen bij een eigenaar (voor zover bekend) is misschien wel ambtelijk uiterst correct, maar niet altijd realistisch.......

Veel gemeenten (en anderen eigenaren) geven wel toestemming maar hebben echt geen lijst met caches liggen. En geloof me, ik kan het weten :rolleyes:

Geplaatst

Volgens mij heb ik al eens voorbij zien komen dat je de cache ter review kunt aanbieden met een reviewer note dat je op dat moment alleen de coordinaten wilt checken (en dus ook vastleggen). Als je nu coords checkt en voordat je de cache ter review aanbiedt er toch nog iets in de omgeving bijkomt... heb je alsnog een probleem. Dat voorkom je op deze manier. Uiteraard zal de reviewer de coordinaten niet eeuwig reserveren voor je.

Geplaatst

Ter info: Groundspeak werkt aan een "Is this area free?" feature en zou beschikbaar komen in één van de volgende updates.

Geplaatst

Ter info: Groundspeak werkt aan een "Is this area free?" feature en zou beschikbaar komen in één van de volgende updates.

dat zou wel zeer handig zijn.

dit ga ik even in de gaten houden.

gr. gandalf

Geplaatst

Ik ben wel erg benieuwd hoe ze dat gaan inrichten dan, want het is ook makkelijk om te bekijken of een mystery/multi zich op een bepaalde plek bevindt natuurlijk.

Geplaatst

Mwah, in een straal van 161 meter zoeken is toch nog een aardig werkje hoor. En hoogstwaarschijnlijk zetten ze er (net als met de meeste geocheckers) een limiet op zodat je niet kunt gaan zitten bruteforcen. Lijkt me dus niet zo'n probleem.

Geplaatst

Hoi allen,

Zoals Duifjes het heeft aangegeven heb ik reeds uitgevoerd. Nu nog afwachten op antwoordt.

Lijkt mij ook de makkelijkste methode.

Uiteraard ook erg benieuwd hoe men de "Is this area free?" feature gaat toepassen. Er worden volgens mij dan toch een hoop geheimen ineens zichtbaar.

Lijkt mij niet de bedoeling.

Geplaatst (bewerkt)

Mwah, in een straal van 161 meter zoeken is toch nog een aardig werkje hoor. En hoogstwaarschijnlijk zetten ze er (net als met de meeste geocheckers) een limiet op zodat je niet kunt gaan zitten bruteforcen. Lijkt me dus niet zo'n probleem.

Maar je hoeft ook niet in een straal van 161m te gaan zoeken, dat is de grap juist. Het verschil met geocheckers is dat het niet alleen informatie geeft als, dit klopt wel of dit klopt niet, maar: er bevindt zich iets binnen een straal van 161m of niet. Die 161m is het essentiële deel.

Met 1 punt is dat inderdaad een heel gedoe. Maar voeg eens een tweede punt toe. De cache ligt dan binnen de overlap van de 2 cirkels, als deze allebei binnen 161m liggen of het sluit juist een deel van de cirkel uit als er eentje binnen en eentje buiten ligt. Een 3de en een 4de punt kunnen het gebied toch al best aardig verkleinen.

Ik zie wel mogelijkheden om een moeilijke, in mijn ogen onoplosbare, puzzel te reduceren tot een (niet al te groot) aantal keer deze functie gebruiken en een beetje geluk met zoeken.

De vraag is natuurlijk of je dat wil, maar het biedt wel mogelijkheden.

bewerkt door Japiejoo
Geplaatst

Ik zie wel mogelijkheden om een moeilijke, in mijn ogen onoplosbare, puzzel te reduceren tot een (niet al te groot) aantal keer deze functie gebruiken en een beetje geluk met zoeken.

De vraag is natuurlijk of je dat wil, maar het biedt wel mogelijkheden.

Geoleaks en loslippige cachevriendjes zijn makkelijker. Want ook hier geldt, als je het niet wil doe je het toch niet?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...