Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We zijn inmiddels een tijdje aan het cachen met onze vertrouwde gele Garmin, maar zouden toch ook graag papierloos willen cachen. Dus via de GPS kunnen zien welke caches in de buurt zijn en daar ook de beschrijving van downloaden en mogelijk ook rechtstreeks coordinaten inladen. Welk GPS apparaat is daarvoor geschikt? We horen het graag van jullie.

groet Team Kroon 1906

Geplaatst

Geen Garmin GPS kan paperless geocachen. Dan moet je nl intelloigent op vorm van coordinaten kunnen reageren, inclusief whereigo en chirp. Verder ontbreekt een spoilerfoto. Vaak moeten aantekeningen en berekeningen met de hand gemaakt worden (en onthouden !!!!), bv in RD. De XML-USB gebaseerde GPS'en komen dichtst in de buurt: oregon, map62 (laatste firmware met foto's helemaal top), etc. Als je maar een GPX bestand vanuit .com op het device kan plaatsen zit je al voor 70% goed, voor de meeste caches: 100%.

Geplaatst

Ik heb een Oregon en daar kun je min of meer mee paperless cachen. De cachebeschrijving krijg je mee (tot maximaal 8192 tekens), afbeeldingen niet. Voor traditionals en eenvoudige multi's gaat het redelijk, maar bij ingewikkeldere caches, waarbij je veel in de cachebeschrijving moet kijken of veel aantekeningen moet maken, is het te omslachtig. Ik gebruik hiervoor sinds een paar maanden de applicatie Geosphere op mijn Ipod-touch. Dat is veel gebruikersvriendelijker, volledig offline beschikbaar en inclusief foto's, maar het nadeel is dat je wel met twee apparaten loopt.

Geplaatst

Als het je erom gaat dat je kan zien of er een cache in de buurt is, kom je met een tomtom al een heel eind, hiermee kan je in ieder geval zien of er in de buurt meerdere caches liggen. Voor de rest gebruiken wij ook een oregon, die is heel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk en voor de foto's en tooltjes voor onderweg, hebben we de smartphones met gc buddy, gctool en allerlei andere handige apps.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...