pa3dgg Geplaatst 11 november 2011 Geplaatst 11 november 2011 GDAK lijkt me een leuk progr. Jammer dat het er niet een paar jaar eerder was, toen deed ik wat meer aan Geocaching. Maar nu lijkt het me wel leuk om alle traditionele cache's bij me te hebben. Ik weet hoe ze te filteren met GSAK. Maar hoe moet ik ze nu naar een bepaalde database kopieren, zodat ik ze daarna naar mijn HTC Disere S kan wegschrijven? De hele database wegschrijfen zoals in de beschrijving, die op http://wolojoli.woelmuis.nl/ staat is me wel gelukt. Groet, Arie
Pocileh Geplaatst 11 november 2011 Geplaatst 11 november 2011 (bewerkt) Arie, Ik gebruik zelf GDAK niet, maar als ik jou verhaal lees is de oplossing voor jouw probleem het volgende. Creëer in GSAK één of meerdere (ligt aan de behoefte die je hebt) nieuwe databases via "Database"--> New (of CTRL+N) met een naam die jou wat zegt. Bijvoorbeeld databases: THUIS, VAKANTIE, REIS. Ga naar de hoofddatabase en filter op de gewenste caches voor de betreffende database. Als je een bepaalde set uitgefilterd hebt (het filter is dus actief), dan ga je naar "Database" --> "Move/Copy waypoints" en verplaats je de waypoints vanuit het filter naar de gewenste nieuwe database. Als de databases gevuld zijn kopieëer je die weer naar je HTC, net zoals je bij de gehele database hebt gedaan. Succes, 11 november 2011 bewerkt door Pocileh
pa3dgg Geplaatst 11 november 2011 Auteur Geplaatst 11 november 2011 Hoi Pocileh, bedankt voor de snelle reactie. Het is inderdaad de oplossing voor hetgeen ik niet voor elkaar kreeg. Ik had zelf verkeerd zitten zoeken onde File - Export Nu heb ik de database kunnen uploaden naar mijn smartphone. Groet, Arie
Icemen4 Geplaatst 11 november 2011 Geplaatst 11 november 2011 Dan heb ik ook nog een klein vraagje..... Hoe maak ik een filter aan voor mijn corrected coordinates in mijn default database? Hierin staan mijn gevonden caches en puzzelcaches die ik heb opgelost. Nu wil ik die in een nieuwe database hebben maar met CTRL-F zie ik een heel leuk schermpje wat je moet invullen. Heb het geprobeerd maar het wilde niet lukken. Gelukkig had ik een backup gemaakt en kon alles weer terugzetten. greets Icemen
mmjjt Geplaatst 11 november 2011 Geplaatst 11 november 2011 Optie search/ Filter / tabblad other / vinkje zetten bij corrected coords (of eigenlijk het vinkje bij no uitzetten) en Go Thats it! 1
Icemen4 Geplaatst 11 november 2011 Geplaatst 11 november 2011 zo snel antwoord op mijn vraag gekregen dat ik niet weet wat ik moet zeggen... mmjjtBEDANKT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden