De GEO Ridders Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Tjonge jonge jonge. Krijg ik toch zomaar onderstaande mail: Op 10 november 2011 21:46 schreef Geocaching Forum <abc@def.nl> het volgende: De GEO Ridders, <XXXXX> heeft je dit bericht van http://forum.geocaching.nl/index.php gestuurd. Team Nessa ligt vannacht wakker. Al ben ik geen voorstander van openbare persoonlijke aanvallen, in dit dit geval is het nodig. Wie kaatst enz. Dank! --------------------------------------------------- Geocaching Forum heeft geen controle over de inhoud van dit bericht. --------------------------------------------------- Mijn reactie hierop: Beste <XXXXX>, Hoezo een persoonlijke aanval. Ik heb alleen een shot genomen van GLs. En om te bewijzen dat ik gelijk heb met de stelling dat je alle oplossingen kunt zien, wat ontkent werd door team nessa, heb ik hun posts genomen ter controle voor team nessa dat ik gewoon gelijk heb. Dat noem ik nou niet persoonlijk aanvallen. Eerder met harde feiten komen. Gr, De GEO Ridders. Wordt ik nu aangevallen, bedreigd? Of is er iemand die boos is om waarheden te zien. Harde feiten onder de ogen te krijgen. Harde feiten die door team nessa gcontroleerd kunnen worden dat ze gewoon kloppen en hun bewering ondergraaft? Zucht. Mijn bewering is gebaseerd op feiten. En geloof me, zodra GL op slot komt te zitten, dan is het probleem opgelost. Dan word er gecontroleerd op wie wel en wie niet naar binnen mag. Simpel toch. En waar het op neer komt uiteindelijk: je mag altijd voor uitleg/hulp/hint vragen, bij de CO, of je vrienden. Niemand verbiedt dat. Maar houd ajb die gegevens weg van anderen.
Geo-Ewoud Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 (bewerkt) .... Ik weet niet wat jij verstaat onder lek, maar je moet je nog altijd aanmelden en registeren. Onder lek zijn van een forum/site, als IT'er zijnde, versta ik toch iets anders. Als je een account moeten hebben om iets te zien is iets niet publiekelijk toegankelijk omdat je akkoord ga met de voorwaarden van een site. Let op: nou komt ie. Ik registreer me (in dit geval bij aardlek) en ga akkoord met voorwaarden. Het kost noppes, gratis, er is niemand die mij tegenhoudt om te registreren. Het is open en vrij voor iedereen om te registreren. Dus, vrij toegankelijk voor IEDEREEN. En nou komt het volgende: ja ik moet akkoord gaan met de voorwaarden, de Terms Of Use so to speak. En guess what, al die cachers hebben bij GC.com ook een voorwaarde 'getekend', namelijk 'Het Niet publiceren van hints en oplossingen op een public medium'. Steek de kop in het zand. En ik als ITer weet dondersgoed waar ik het over heb. Dan zeggen je de termen, rechten en privileges heel veel Kom op authenticatie en toegang.. zo basaal. Maar goed jouw vrije interpretatie daarvan. 10 november 2011 bewerkt door Geo-Ewoud
team nessa Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Ik wens mij ook volledig hiervan te distantiëren. Wat men met dit soort sneue dingen denkt te bereiken weet ik niet. Ik slaap er in elk geval geen minuut minder om.
De broekies Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 En Groundspeak staat ondertussen ook al niet meer achter hun eigen standpunt, want: In the coming days we will announce a change to the Terms of Use, Section 4 paragraph (m) which states: Quote You agree not to: (m) Publish, on any Groundspeak owned web property, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner. (zie http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=285047&view=findpost&p=4889609 ) Lees ik het goed dat ze zeggen dat deze regel alleen gaat over Groundspeak sites? Op zich ook wel logisch, want ze kunnen niets doen tegen Geoleaks. In de wandelgangen wordt wel gesproken dat er jacht gemaakt werd (of wordt) op de eigenaar/beheerder van dat forum (Team Firefox), om hem bij Groundspeak te bannen, maar dat komt nooit rond. Heeft ook helemaal geen zin naar mijn idee. En volgens mij is die toevoeging ook gedaan onder druk van veel tamtam van enkele leden van geocaching.com. Maar ook Groundspeak weet dat ze er niets tegen kunnen doen en ze beter hun energie in iets anders kunnen steken.
Geo-Ewoud Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Tjonge jonge jonge. Krijg ik toch zomaar onderstaande mail: Op 10 november 2011 21:46 schreef Geocaching Forum <abc@def.nl> het volgende: De GEO Ridders, <XXXXX> heeft je dit bericht van http://forum.geocaching.nl/index.php gestuurd. Team Nessa ligt vannacht wakker. Al ben ik geen voorstander van openbare persoonlijke aanvallen, in dit dit geval is het nodig. Wie kaatst enz. Dank! --------------------------------------------------- Geocaching Forum heeft geen controle over de inhoud van dit bericht. --------------------------------------------------- Mijn reactie hierop: Beste <XXXXX>, Hoezo een persoonlijke aanval. Ik heb alleen een shot genomen van GLs. En om te bewijzen dat ik gelijk heb met de stelling dat je alle oplossingen kunt zien, wat ontkent werd door team nessa, heb ik hun posts genomen ter controle voor team nessa dat ik gewoon gelijk heb. Dat noem ik nou niet persoonlijk aanvallen. Eerder met harde feiten komen. Gr, De GEO Ridders. Wordt ik nu aangevallen, bedreigd? Of is er iemand die boos is om waarheden te zien. Harde feiten onder de ogen te krijgen. Harde feiten die door team nessa gcontroleerd kunnen worden dat ze gewoon kloppen en hun bewering ondergraaft? Zucht. Mijn bewering is gebaseerd op feiten. En geloof me, zodra GL op slot komt te zitten, dan is het probleem opgelost. Dan word er gecontroleerd op wie wel en wie niet naar binnen mag. Simpel toch. En waar het op neer komt uiteindelijk: je mag altijd voor uitleg/hulp/hint vragen, bij de CO, of je vrienden. Niemand verbiedt dat. Maar houd ajb die gegevens weg van anderen. Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder..
De GEO Ridders Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Ik wens mij ook volledig hiervan te distantiëren. Wat men met dit soort sneue dingen denkt te bereiken weet ik niet. Ik slaap er in elk geval geen minuut minder om. Gelukkig. Ik ook niet. Beste team nessa, ik heb geen persoonlijke aanval gedaan. Hebben jullie dat zo opgevat of is dat de mening geweest van een ander? Iedereen weet dat jullie volle GLers zijn en dus ook daar posten. Het enige wat ik naar jullie toe gedaan heb (via de post hier omdat jullie post mijn bewering ontkrachtte, om ook anderen mijn gelijk te laten zien) is feiten getoond die jullie kunnen controleren, op eenvoudige wijze. Jullie beweerden dat je niet alle antwoorden kon zien van de leden, en dus ook niet alle oplossingen. Ik heb daarvoor het tegenovergestelde bewijs geleverd, lijkt me.
MirjamMaria Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 .... Ik weet niet wat jij verstaat onder lek, maar je moet je nog altijd aanmelden en registeren. Onder lek zijn van een forum/site, als IT'er zijnde, versta ik toch iets anders. Als je een account moeten hebben om iets te zien is iets niet publiekelijk toegankelijk omdat je akkoord ga met de voorwaarden van een site. Let op: nou komt ie. Ik registreer me (in dit geval bij aardlek) en ga akkoord met voorwaarden. Het kost noppes, gratis, er is niemand die mij tegenhoudt om te registreren. Het is open en vrij voor iedereen om te registreren. Dus, vrij toegankelijk voor IEDEREEN. En nou komt het volgende: ja ik moet akkoord gaan met de voorwaarden, de Terms Of Use so to speak. En guess what, al die cachers hebben bij GC.com ook een voorwaarde 'getekend', namelijk 'Het Niet publiceren van hints en oplossingen op een public medium'. Steek de kop in het zand. En ik als ITer weet dondersgoed waar ik het over heb. Er blijkt maar 1 ding uit je relaas en dat is dat jij (jullie) dus een account hebben op Geoleaks.
team nessa Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Ik wens mij ook volledig hiervan te distantiëren. Wat men met dit soort sneue dingen denkt te bereiken weet ik niet. Ik slaap er in elk geval geen minuut minder om. Gelukkig. Ik ook niet. Beste team nessa, ik heb geen persoonlijke aanval gedaan. Hebben jullie dat zo opgevat of is dat de mening geweest van een ander? Iedereen weet dat jullie volle GLers zijn en dus ook daar posten. Het enige wat ik naar jullie toe gedaan heb (via de post hier omdat jullie post mijn bewering ontkrachtte, om ook anderen mijn gelijk te laten zien) is feiten getoond die jullie kunnen controleren, op eenvoudige wijze. Jullie beweerden dat je niet alle antwoorden kon zien van de leden, en dus ook niet alle oplossingen. Ik heb daarvoor het tegenovergestelde bewijs geleverd, lijkt me. Ik heb het niet zo opgevat, het is van veel meer bekend dat ze niet tegen GL zijn, maar die hoor je hier toevallig net niet op een enkeling na. Naar aanleiding van het te makkelijk zien van zaken heb ik dan ook de vraag gesteld of het niet beter afgesloten kan worden. En dan voor mij even het belangrijkste; het is niet JULLIE, het is JIJ, Ik (Peter) ben namelijk degene die op forums zit en op GL. Jolanda is de "gewone" puzzelaar die zelf oplost, al dan niet met hints. Dit even om de zeikerds en achter je rug om carambalers duidelijk te maken dat ze tegen MIJ moeten zeuren.
MirjamMaria Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Ik wens mij ook volledig hiervan te distantiëren. Wat men met dit soort sneue dingen denkt te bereiken weet ik niet. Ik slaap er in elk geval geen minuut minder om. Gelukkig. Ik ook niet. Beste team nessa, ik heb geen persoonlijke aanval gedaan. Hebben jullie dat zo opgevat of is dat de mening geweest van een ander? Iedereen weet dat jullie volle GLers zijn en dus ook daar posten. Het enige wat ik naar jullie toe gedaan heb (via de post hier omdat jullie post mijn bewering ontkrachtte, om ook anderen mijn gelijk te laten zien) is feiten getoond die jullie kunnen controleren, op eenvoudige wijze. Jullie beweerden dat je niet alle antwoorden kon zien van de leden, en dus ook niet alle oplossingen. Ik heb daarvoor het tegenovergestelde bewijs geleverd, lijkt me. Nogmaals omdat jullie wel heel hardnekkig volhouden in je poging gelijk te krijgen Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder..
De GEO Ridders Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 (bewerkt) ... Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder.. Om de hoeveel tijd dan? Ik kan gewoon echt ALLE posts zien. Alle posts van elke opgeloste mysterie. Dit heeft inderdaad niets met TN te maken. Aan de beheerder, ja tuurlijk. Maar het excuus van eens in de zoveel tijd verplaatsen is flauwekul. Ik zie oa een post "Opgeloste mysterie caches provincie Utrecht (UTR) Geplaatst: Zo Jan 02, 2011 10:56 am", oplossing van GCxxxxx. ... Ik heb het niet zo opgevat, het is van veel meer bekend dat ze niet tegen GL zijn, maar die hoor je hier toevallig net niet op een enkeling na. Naar aanleiding van het te makkelijk zien van zaken heb ik dan ook de vraag gesteld of het niet beter afgesloten kan worden. En dan voor mij even het belangrijkste; het is niet JULLIE, het is JIJ, Ik (Peter) ben namelijk degene die op forums zit en op GL. Jolanda is de "gewone" puzzelaar die zelf oplost, al dan niet met hints. Dit even om de zeikerds en achter je rug om carambalers duidelijk te maken dat ze tegen MIJ moeten zeuren. Gelukkig. En mijn excuus om "jullie" te gebruiken. Hetzelfde geldt ook bij DGRs namelijk. He, kunnen we toch nog de hand schudden Maar terugkomend op jouw bewering.... Ik verneem uit je post hierboven dat je die 'terugneemt' omdat zaken 'te makkelijk te zien zijn'? ... Nogmaals omdat jullie wel heel hardnekkig volhouden in je poging gelijk te krijgen Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder.. Hardnekkig, ja als ik gelijk heb, met harde feiten, ja dan ben ik hardnekkig. Verder, zie mijn post bij Geo-Ewoud. 10 november 2011 bewerkt door De GEO Ridders
DeNillus Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 WAUW... Nog maar even bij gelezen en mijn bek valt open. Ja: Ik zit soms op GL Ja: Heb ook GSAK Ja: Heb een database van 15.000 opgelost Misterys Ja: Ben ook een CO Ja: Ik ben GEOCACHER. En onder dat laatste versta IK, het zoeken van caches BUITEN, en niet binnen achter mijn pc dagen zitten om een oplossing te vinden. Wellicht ben ik inderdaad een puntjes jager... Jammer voor jullie dan, ik blijf het namelijk gewoon doen! En inmiddels zijn er mede hobbyisten geweest die daar hun mening over hebben gegeven op een niet al te leuke manier, maar ieder zijn ding. Echter vind ik het TRIEST om te lezen dan sommige persoonlijk aangevallen worden. Wil ik nog even aan toevoegen. Als je een LEUKE puzzel maakt, kan iedereen het zelf oplossen en hoeven er geen Coords door gegeven te worden! En dan nu een verzoek aan de Moderators (die in mijn inzien ook hun kop in het zand steken) gooi deze discussie AUB op slot! Het gaat werkelijk nergens meer over!! Ieder zijn ding en lekker laten leven
Geo-Ewoud Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 (bewerkt) ... Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder.. Om de hoeveel tijd dan? Ik kan gewoon echt ALLE posts zien. Alle posts van elke opgeloste mysterie. Dit heeft inderdaad niets met TN te maken. Aan de beheerder, ja tuurlijk. Maar het excuus van eens in de zoveel tijd verplaatsen is flauwekul. Ik zie oa een post "Opgeloste mysterie caches provincie Utrecht (UTR) Geplaatst: Zo Jan 02, 2011 10:56 am", oplossing van GCxxxxx. Zoals ik zij laksheid van de beheer/ moderators, daar heb ik voor de rest geen invloed op. Captain Obvious Edit: even voor de duidelijkheid, ik kan niks doen aan slecht beheer... 10 november 2011 bewerkt door Geo-Ewoud
De GEO Ridders Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder.. Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder.. Wahct eens het kwartje valt. Jullie bedoelen waarschijnlijk dat de posts van de eenmaal opgeloste mysteries periodiek verplaatst worden. Ja dat klopt. Want op een gegeven momnet kan je als gewoon lid ze niet meer zien. Ik heb het over het feit dat je via de ledenlijst en het knopje "Zoek naar alle berichten van xxx" in het profiel van gebruiker xxx toch de posts kan zien van verplaatste posts van opgeloste mysteries. Ligt hier het communicatie probleem? Probeer het anders zelf eens uit - mits je op GL zit (wat ik aanneem) en nog gewone gebruiker bent. WAUW... ... Echter vind ik het TRIEST om te lezen dan sommige persoonlijk aangevallen worden. ... Wie wordt persoonlijk aangevallen? Volgens mij niemand.
MirjamMaria Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 ... Nogmaals omdat jullie wel heel hardnekkig volhouden in je poging gelijk te krijgen Oplossingen worden om de zoveel tijd verplaatst naar een ander gedeelte, in het geval van Nessa was die nog niet verplaatst. Dat ligt meer aan de beheerder.. Hardnekkig, ja als ik gelijk heb, met harde feiten, ja dan ben ik hardnekkig. Verder, zie mijn post bij Geo-Ewoud. Ik weet niet hoever jullie kalender inmiddels is maar mijn kalender staat op 10-11-2011 dus als je een post van "Geplaatst: Zo Jan 02, 2011 10:56" terug weet te halen hanteer ik het argument laksheid van de beheerder nogmaals.
team nessa Geplaatst 10 november 2011 Geplaatst 10 november 2011 Gelukkig.En mijn excuus om "jullie" te gebruiken. Hetzelfde geldt ook bij DGRs namelijk. He, kunnen we toch nog de hand schudden Maar terugkomend op jouw bewering.... Ik verneem uit je post hierboven dat je die 'terugneemt' omdat zaken 'te makkelijk te zien zijn'? Mooi, toch iets gemeen. Daar even aan toevoegend dat het misschien wel eens zo overkomt, maar ik val niemand persoonlijk aan, ik probeer een discussie te houden. Mijn bewering; als het inderdaad zo makkelijk is, wat het niet zou moeten zijn heb ik me altijd laten vertellen dan kom ik erop terug. Ik vind delen/helpen zoals op gl prima, maar tot op zekere hoogte en zeker niet volledig open.
Aanbevolen berichten