Spring naar bijdragen

Is Dit Wat Voor Een Beginner?


campvache75

Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik gegrepen door het geocache virus en ben ik al een paar keer op pad geweest om caches te zoeken.

 

Mijn vriend en ik houden van lange afstand wandelen en we willen dit volgend weekend koppelen aan een mooi cache.

Degene die ik heb gevonden ziet er spectaculair uit en ik vraag mij af of het technisch gezien een moeilijke cache is.

Het gaat om deze: Mijn link

Qua puzzels en opdrachten uitvoeren lijkt het mij geen probleem maar waar begin je? Er staan een aantal waypoints beschreven, moet je die volgen? Of krijg je

pas een exact waypoint als je op de juiste plek staat?

Komen er veel technieken bij kijken of is het echt van point naar point lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo

De cache zelf heb ik nog nooit gedaan maar aan de sterretjes aan de bovenkant van de cache pagina kan je de moeilijkheid zien. Deze heeft zowel voor moeilijkheid als voor terrein 4 sterren dus waarschijnlijk is hij vrij lastig.

Misschien kan je de legger even een mailtje sturen met de vraag wat je allemaal kan verwachten bij deze cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het hangt er maar vanaf wat jouw startniveau is.

Hoeveel pik je snel op van het spel en alle ins en outs, hoe handig ben je met de GPS etc.

Aan je profiel te zien heb je nog geen enkele multi-cache gelopen.

Bovenaan elke cachepagina staan, zoals hiervoor vermeld, de moeilijkheidsgraad (difficulty) en terreinwaarde (terrein) van de cache in sterren uitgedrukt met een maximum van vijf sterren.

Bij deze cache staan vier sterren difficulty.

Lees eens wat over de betekenis van die sterren. link

Ik zou deze niet als starterscache en jouw eerste multi-cache aanraden.

Een prachtige cache is het wel...:D

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze cache heeft 2 x 4 sterren. En dat betekent dat hij ingewikkeld is. En ook dat het terrein moeilijk is.

Misschien heb je wat aan de lijst caches voor starters?

 

 

 

Het terrein is geen probleem, ik ben heel wat gewend. Maar het gaat mij puur om het technische gedeelte.

Ik ga er nog even over nadenken, misschien dat ik een vriendin meeneem die al langer geocacher is.

 

Bedankt voor de link, ik zal kijken of daar wat leuks tussen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die cache is zeker geen makkelijke. Ook heb je er een start-licentie voor nodig, dus je kunt hem niet zo maar gaan doen...

 

Zo te zien zijn wel alle coordinaten al gegeven in de tekst. Alleen de locatie van de eind-cache zal er niet bij staan. Dat moet onderweg duidelijk worden.

 

Of deze voor jullie te moeilijk is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik denk het wel. Ik heb de cache zelf niet gedaan, maar ik verwacht dat er verschillende puzzel-technieken nodig zijn, en waarschijnlijk ook een goede kennis van je GPS.

 

Ik weet dat er ergens een lijst is met beginners-caches, maar ik kan deze zo snel niet vinden. Misschien is het verstandig om daar mee te beginnen.

 

Let anders op het aantal sterren bij de moeilijkheids graad. Begin met makkelijke en bouw het langzaam op zou ik zeggen. Voor je het weet ga je dan op zoek naar de Ark!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige cache; echt heel bijzonder, maar absoluut ongeschikt voor beginners.

Bovendien werkt de cache-eigenaar met licenties: je kunt dus niet zomaar op pad.

Er is bij caches met een licentie vaak een wachtlijst en je krijgt toestemming om op een bepaalde datum op zoek te gaan.

Mijn advies: ga eerst heel veel andere caches doen en kom ooit maar eens terug voor de caches van deze maker.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer het je vooral ook gaat om de wandeling, dan kun je ook kijken op deze site van Ringeling.

Veel plezier !!!

 

Super! Daar moet vast wat tussen zitten waar ik volgend weekendm ee aan de slag kan.

Sinds we geen hond meer hebben is het wandelen een stuk saaier maar met cachen wordt het wel weer spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...