Spring naar bijdragen

Wherigo Forum Gone?


dennden

Aanbevolen berichten

Juist nu ik me wilde verdiepen in Wherigo via android, kan ik het forum niet meer vinden.

Via de zoekfunctie kom ik wel allerlei topics tegen die in het Wherigo forum staan, maar waneer ik de link aanklik, kan het forum niet gevonden worden. Wie heeft er raad??

 

Groetjes, Dennis - Dennden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor de Android kan je de WhereYouGo App gebruiken.

 

Deze app heeft één nadeel, de opgeslagen cartridges kan je niet op wherigo.com gebruiken. Maar via een kleine omweg kan je wel de unlock code uit de cartridge halen: open de .ows met Kladblok en zoek op "CompletionCode". Daarachter zie je een code van 16 tekens. De eerste 15 tekens vormen je unlockcode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze app heeft één nadeel

 

Klopt, maar niet het nadeel dat jij aangeeft. De app is gebaseerd op openwig. Dat is een poging om de wherigo speler na te bouwen. Ze zijn daar vrij goed in geslaagd, maar net niet helemaal. Dat heeft tot gevolg dat niet alle cardridges werkten. Mijn Wherigo Geocaching Tools dus ook niet helaas.

 

Het unlock probleem is niet echt een probleem. Als je die echt wilt hebben kun je die gewoon in het .gwc bestand bekijken, hoef je niet eens de cardridge voor uit te spelen (had ik al gezegd dat wherigo een brak platform is?)

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

technetium, wat jij zegt klopt, maar ik heb het ook andersom meegemaakt. De wherigo "Op Muntenjacht" klapte er constant uit op mijn Oregon 450t. Of ik nou wel of geen goed antwoord gaf, bij de eerste "echte" vraag schakelde de gps steeds uit na een foutmelding. De WhereYougo app deed het gelukkig wel, zodat ik hem toch heb kunnen doen. De laatste twee Wherigo's die ik heb gelopen heb deed ik op allebei de toestellen en die deden het allebei.

Van die unlock code wist ik nog niet. Dat is blijkbaar afhankelijk van de eerlijkheid van de cacher. Maar dat geldt voor elke cache.

Al met al ben ik het met je eens dat Wherigo brak is en vind ik het jammer dat het niet verder ontwikkeld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wherigo "Op Muntenjacht" klapte er constant uit op mijn Oregon 450t.

 

Zoiets heb ik eergisteren ook in Eindhoven meegemaakt. Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de processor in een smartphone een stuk krachtiger is dan die van de oregon. Als je meer dan een stuk of vijf zones actief hebt, vraagt dat zoveel van de processor dat de applicatie crasht.

 

Al met al ben ik het met je eens dat Wherigo brak is en vind ik het jammer dat het niet verder ontwikkeld wordt.

 

Dankzij onze Tsjechische vrienden (Urwigo en OpenWig) is Wherigo nog in leven. Als we het hadden moeten doen met het spul wat groundspeak geleverd heeft (beta builder en player op een zeer beperkt aantal GPSr-en) had niemand nog iets met wherigo gedaan.

 

Groudspeak heeft moeten kiezen en heeft gekozen voor souvenirs, challenges, avatars bij de logs, vaste breedte voor cachepagina's het het verminken van afbeeldingen en tabellen.

 

Tc

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties voor zover, echter blijf ik wel met een vraag zitten.

Ik heb nu de WhereYouGo app geinstalleerd op mijn smartphone, een cardridge er op gezet. Is het nu ook mogelijk om in de WhereYouGo app, offline kaarten te gebruiken? Of is er een combi mogelijk met bv Maverick, waar ik al offline kaarten van gebruik?

 

Graag hoor ik jullie bevindingen.

 

Groetjes, Dennis - Dennden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels diverse kaartformaten via Mobile Atlas Creator gemaakt, maar de whereyougo-app weet er geen raad mee.

Iemand nog een idee om via de whereyougo-app, offline kaarten te gebruiken?

 

Groetjes, Dennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...