Spring naar bijdragen

Coin Drops In Oude Archived Caches


ScoutingErica

Aanbevolen berichten

Ik zie regelmatig coin drops voorbij komen in oude, gearchiveerde (event) caches. Ik ben niet zo thuis in coins en zo. Kan iemand mij uitleggen wat het nut daarvan is, of het mag, of het logisch is? Ik kan me namelijk niks voorstellen bij het nut om in 2011 een coin te droppen in een gearchiveerd event uit 2008....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat zullen trackables zijn die vermist zijn.

In plaats van te doen wat juist is, nl. de trackable als missing te markeren op de pagina van de trackable zelf, worden ze gedropt in niet bestaande caches. :thumbdown:

 

Overigens als cache-owner kun je trackables die in jouw cache staan en daar niet meer zijn, ook markeren als missing.

bewerkt door Hiker_R
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie droppen ze dan ? De owner(s) of een "finder" en waarom ? Om iets te verbergen of zo ?

Ik begrijp dit niet zo goed, misschien kan iemand het "nut" van deze handelswijze verder uitleggen ...

bewerkt door Lemfisk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even uitgaande van de aanname dat er in deze cache vooral vermiste trackables worden gedropped, dan kan ik alleen maar vermoeden dat men de trackable niet als "missing" wil markeren.

Voordat de laatstgenoemde mogelijkheid er was, waren er z.g. graveyards link.

Die zijn gearchiveerd omdat dit niet de bedoeling was, hoewel een enkele graveyard lang onondekt bleef.

 

Wellicht dat eigenaren van trackables dus zelf een gearchiveerde cache leuker c.q. beter vinden om hun vermiste trackable virtueel in te droppen???

Iets verbergen kun je met deze handeling niet echt, want het blijft voor de eigenaar van de trackable zichtbaar waar deze is en wie hem in de laatste cache heeft gestopt.

Nut heeft het niet en een andere reden kan ik niet bedenken.

 

Gelukkig kunnen cache-eigenaren inderdaad trackables ook markeren als vermist, wanneer ze deze ontwikkeling niet willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me zo voorstellen dat mensen een coin bij zich houden en dan dezelfde kilometers willen laten reizen die ze zelf ooit gemaakt hebben. Met terugwerkende kracht gaan die coins dan alle caches/events af, waar de eigenaars ooit geweest zijn. Bij wijze van inhaalslag dus. Ik ga er dan maar even vanuit dat het droppen in de gearchiveerde caches een kwestie van tussenstop is en geen blijvende situatie. Dat zou voor mij een acceptabele verklaring kunnen zijn. Anders slaat het in mijn ogen nergens op.

 

Doet me trouwens denken aan onze eigen tb, die volgens mij nog steeds ergens in een (misschien wel inmiddels gearchiveerde) event-cache verblijft :o:blush: .

Toch weer eens opdiepen dan.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn coins ook in een gearchiveerde cache gedaan ben ik ze tenminste kwijt uit mijn overzicht want ik kwam altijd in de war welke nog verder moesten en welke ik gewoon bij me wilde houden.

Dan zet je ze toch gewoon in je collectie! Dan zijn ze ook uit je overzicht, maar blijven ze op "in the hands of the owner" staan. En dan klopt de administratie tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...