knotje Geplaatst 30 augustus 2011 Geplaatst 30 augustus 2011 even een paar nieuwe ervaringen delen: (en hopelijk een antwoord op de gerezen vragen) bij het lopen van een multi deed ik voorheen(60cx) de tussenpunten welke niet meegeleverd zijn aanmaken via "mark" en dan "find" om er naartoe te navigeren, ging prima maar nu hebben we in de 62s de geocaching "volgend stadium" truuk... deze werkt dus wel mits je voor het volgend punt ter plekke de coordinaten ingeeft, je kunt dus niet kiezen voor een al eerder ingevoerd waypoint ??? er zijn wandelmulti's waar alle tussenpunten keurig meegeleverd worden.... ook heb ik gemerkt dat als je navigeert met het geocaching dashboard aan naar het "volgend stadium" en je dan via "find waypoint" een eerder aangemaakt punt kiest de afstand en richting op het dashboard op het "volgend stadium "punt blijven staan!!! de kaart weergave geeft dan wel de juist lijn weer.... enorm verwarrend mag ik wel zeggen vragen zijn dus: - kun je via "volgend stadium" een eerder gemaakt punt (of poi, of child wp uit GPX) kiezen? - is het een bug dat het dashboard alleen navigeert naar het "volgend stadium" punt, en dat ook blijft doen als je een nieuw navigatiedoel hebt opgegeven? - kun je het dashboard ook aanpassen(heb ik niet kunnne vinden) of moet je dan weer met "gewone" velden gaan werken? nou dit waren voor mij de gerezen vragen tijdens het lopenvan een overigens schitterende mystery/multi dit weekend ik hoor graag of hier oplossingen voor zijn!! groetjes Els (De Polderknotjes) ,
Jersepe Geplaatst 30 augustus 2011 Geplaatst 30 augustus 2011 Ik heb zelf geen 62s, maar ik heb wel een tip: Als de Waypoints vantevoren bekend zijn, dan kun je er een route van maken (niet via wegen volgen). Als je dan op punt A bent aangekomen, kiest de GPS automatisch het volgende waypoint. Je moet de rout wel vantevoren maken (b.v. in MapSource of op je GPS.
J-Thread Geplaatst 30 augustus 2011 Geplaatst 30 augustus 2011 - is het een bug dat het dashboard alleen navigeert naar het "volgend stadium" punt, en dat ook blijft doen als je een nieuw navigatiedoel hebt opgegeven? Waarschijnlijk zie je op het dashboard altijd de dichtstbijzijnde niet-gevonden cache, en wordt het "Volgend stadium" ook als cache gezien (het is tenslotte ook een tussenpunt van de betreffende cache). Dit is dus geen bug maar een feature.
knotje Geplaatst 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst 30 augustus 2011 Op zich en aardige iets maar niet erg praktisch als je bestaande(child) waypoints niet kunt kiezen als doel / volgend stadium? of zie ik een mogelijkheid over het hoofd?
Limburgse Beer Geplaatst 30 augustus 2011 Geplaatst 30 augustus 2011 Ik heb zelf de Garmin 62s en heb hetzelfde probleem. Je kan alleen maar naar volgend stadium door handmatig coordinaten in te voeren. Dit gaat helemaal mis als je toevallig een multi doet waarin je moet projecteren en dat soort gedoe. Zover ik weet heb je een aantal mogelijkheden : 1. Een route creeren met alle WP's en deze aflopen. 2. Gewoon de coordinaten een voor een invoeren bij volgend stadium. Ik had gehoopt dat je bij volgend stadium POI's/Waypoints en dies meer kon selecteren maar dat is helaas niet zo Misschien dat Garmin dat ooit eens maakt ! Weet eigenlijk ook niet waar je zo een feature request moet doen bij Garmin.
post@co Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Ik heb nog geen gpsmap62s, maar ben er wel over aan het nadenken... en ik vraag mij af of het volgende ook werkt: Ik heb nu een Extrex Vista en daar gebruik ik de wp manager om naar een volgend wp te gaan. Is die optie er ook?
J-Thread Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 @knotje: inderdaad is dat erg onhandig, ik heb precies dezelfde 'problemen' met de Oregon 450t. Ik ben bang dat de multicache-support vanuit Garmin momenteel erg slecht is, en bijgeleverde waypoints staan dan ook totaal losgekoppeld van de rest van de cache in de GPS.
Angulon Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Bij een Multi om naar de volgende Wp te gaan gebruik ik de knop Find, dan kom je in een menu, kies dan Waypoints en kies de volgende. WPs in een multi hebben opeenvolgende nummers/codes en kan je dus de volgende selecteren. (een uitdraai van de multi is dan wel zo handig, maar dat is het eigenlijk altijd wel, lang niet altiojd staan de vragen bij een WP ook in de WP beschrijving) Dat gaat niet altijd op, we deden van de zomer een leuke multi in Frankrijk (Azillinat) en gingen kris kras door het dorpje, de opeenvolgende WPs volgend, later las ik dat het naar eigen inzicht gelopen kon worden (dus op het schermpje kijken waar de dichstbijzijnde WP is, met de witte cursor er op gaan staan, en op enter drukken en dan "Ga"..) Mvgr, Angulon
post@co Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 wat ik mij nog afvroeg, bij het lopen van multi's ga ik nu na het selecteren van het WP altijd naar de kaart en bekijk dan zelf de route. Zit er naast de "ga" optie ook nog een "kaart" optie, dus geen routeplanner?
Limburgse Beer Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Als je geen gebruik maakt van 'volgend stadium' onder geocache, dan ben je wel wat vrijer. Alleen moet je dan iedere keer de geocache weer opzoeken voordat je de beschrijving kan lezen. Zoals post@co vraagt, kan je dan naast WP's selecteren alle andere POI's kiezen. Je kan ook van de kaart kiezen, maar de kaart laat alleen POI's zien, dus moet je alle punten als POI's installeren (Dit kan met GSAK tool met Garmin Export macro). Doordat ik alle punten van een cache als POI exporteer naar de mijn garmin, kan ik mbv de find knop gemakkelijk zoeken in de dichtsbijzijnde POI's
eitjes Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Is dat echt zo? Ik kan op mijn Oregon 550T ook alle WP's zien. Die zijn zelfs vaker te zien dan de POIs, omdat die alleen bij een bepaald zoomlevel zichtbaar zijn (maar dat kun je zelf instellen).
Limburgse Beer Geplaatst 31 augustus 2011 Geplaatst 31 augustus 2011 Hmmm ik zit verkeerd, WP's zijn inderdaad ook zichtbaar. Maar ik gebruik ze bijna nooit, behalve als ik moet projecteren. Dit omdat ik ca. 1000 caches inlaad op mijn gps, en dus alle child waypoints als POI wegschrijf. Zou ik de childwaypoints op de gps zetten als WP's dan kan je geen nieuwe meer aanmaken omdat het wp geheugen vol zit.
Aanbevolen berichten