Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen week behoorlijk verslingert aan geocaching geraakt na de vondst van onze eerste cache. Nu onze vraag: Als jezelf een cache wilt plaatsen bijv in een stuk bos van Staatsbosbeheer moet je dan toestemming vragen???

Volgende vraag: Ergens in dit forum heb ik een link naar een online formulier gezien om toestemming te vragen bij SBB, kan het alleen niet meer terug vinden. Wie weet waar dat staat???

Fraggle-team

Geplaatst

Hier is het formulier.

Er wordt inderdaad van de cacheplaatser verwacht dat hij of zij toestemming vraagt voor het plaatsen van een cache. Zeker in natuurgebieden is dit een harde eis. Overigens staat SBB hier over het algemeen best welwillend tegenover.

Misschien is het ook wel handig om even op de site van SBB te kijken waar het regiokantoor voor jullie gebied zit. Bel daar even naar toe en vraag welke boswachter/opzichter het gebied beheert waar jij evt. een cache zou willen plaatsen. Als je dan de naam van deze persoon hebt kun je contact met hem/haar opnemen.

Het wel of geen toestemming geven is nl. bij SBB niet centraal geregeld, maar wordt aan de plaatselijke boswachter overgelaten.

Advies: bijt je niet meteen vast op één plek, maar houd een paar alternatieven in gedachten of vraag de boswachter een geschikte plek aan te geven. Je hebt dan meer kans op succes.

Het is dan natuurlijk wel mogelijk dat de eindplek niet helemaal is wat je er van verwachtte, maar zeker als je een multi-cache opzet zijn er vaak nog vele mogelijkheden om er een hele mooie wandeling om heen te bedenken.

Geplaatst
Hoe zit dit bij Natuurmonumenten?

Dat kun je natuurlijk het beste even bij Natuurmonumenten navragen, maar volgens mij voeren zij ongeveer hetzelfde beleid als SBB.

Geplaatst
Hier is het formulier.

Er wordt inderdaad van de cacheplaatser verwacht dat hij of zij toestemming vraagt voor het plaatsen van een cache. Zeker in natuurgebieden is dit een harde eis. Overigens staat SBB hier over het algemeen best welwillend tegenover.

Misschien is het ook wel handig om even op de site van SBB te kijken waar het regiokantoor voor jullie gebied zit. Bel daar even naar toe en vraag welke boswachter/opzichter het gebied beheert waar jij evt. een cache zou willen plaatsen. Als je dan de naam van deze persoon hebt kun je contact met hem/haar opnemen.

Het wel of geen toestemming geven is nl. bij SBB niet centraal geregeld, maar wordt aan de plaatselijke boswachter overgelaten.

Advies: bijt je niet meteen vast op één plek, maar houd een paar alternatieven in gedachten of vraag de boswachter een geschikte plek aan te geven. Je hebt dan meer kans op succes.

Het is dan natuurlijk wel mogelijk dat de eindplek niet helemaal is wat je er van verwachtte, maar zeker als je een multi-cache opzet zijn er vaak nog vele mogelijkheden om er een hele mooie wandeling om heen te bedenken.

bedankt voor je antwoord

Fraggle-team

Geplaatst

Hoe zit dat juist in België. Dient er ook hier een officiële aanvraag ingediend te worden,en kan dit met hetzelfde document? Ik heb dit weekend mijn eerste cache gevonden, en heb het virus nu echt te pakken.

Welkom aan alle mede-nieuwkomers en dus ook lotgenoten !!! :blink:

Geplaatst
Hoe zit dat juist in België. Dient er ook hier een officiële aanvraag ingediend te worden,en kan dit met hetzelfde document? Ik heb dit weekend mijn eerste cache gevonden, en heb het virus nu echt te pakken.

Welkom aan alle mede-nieuwkomers en dus ook lotgenoten !!!  :cry:

Voor info over de stand van zaken in Belgie kun je waarschijnlijk het beste terecht bij de belgische geocaching site en het bijbehorende forum

• 3 months later...
Geplaatst

Ik zit opeens met een vraag opgescheept: heb ik nu wel of niet officieele dan wel stilzwijgende toestemming voor mijn cache Hold your horses De twijfel komt alsvolgt tot stand:

ik heb voor het eerst dit jaar onderhoud gepleegd aan die cache.

De cache ligt in duingebied ten Zuiden van Katwijk op terrein van SBB. Daar is die al jaren 'grandfathered' volgens de regels. Ik heb die cache ooit overgenomen van de oorspronkelijke plaatser die er niet meer toe kwam er iets aan/mee te doen na een verdwijning (van de cache). Maar nu het mysterie:

In de cache trof ik een pakje gele memo-stickers aan met reclameopdruk 'Remeron gebruikelijke dagdosering 1 x daags 30-45 mg.

Op het topblad stond met potlood de tekst:

" is ongeveer 1 week weggeweest en op 20/1-2004 door Staatsbosbeheer terug gehangen SBB '

In de weken daarvoor en daarna zijn er geen bezoekers geweest volgens de logs op gc.com

Geplaatst

Hmmmm, iemand van SBB die aan de Remeron is? Tenminste dat is de merknaam. De stof is Mirtazapine. De indicatie is: Episodes van depressies in engere zin, in het bijzonder die met vitale kenmerken

Normaal gepsroken zou ik zeggen dat je cache goedgekeurd is, mits er een officiele stempel op gedrukt is natuurlijk :cry:

Nu heb ik twijfels. Hoever was de persoon in kwestie heen met zijn/haar Mirtazapine? In den beginne? Volgens de site van Remeron niet. 45 Mg is namelijk het maximum per dag volgens de online bijsluiter. Een beginnen begint vaak met een dosering tot 30 Mg.

Dus je hebt hier met een volhouder te maken. Mag je blij om zijn want een beginner van Remmeron deinst er soms niet voor terug om zich van kant te maken, aldus de bijsluiter huh. Kruimel is geen dokter.

Even ter verduidelijking een kleine quote van de desbetreffende site:

Speciale waarschuwingen en bijzondere voorzorgen bij gebruik .

* Psychose

Een verergering van psychotisch symptomen kan optreden wanneer antidepressiva worden toegepast bij patiënten met schizofrenie of andere psychotische stoornissen. Paranoïde gedachten kunnen worden geïntensiveerd.

* Manisch-depressieve psychose

Wanneer de depressieve fase van een manisch-depressieve psychose wordt behandeld, kan deze overgaan in de manische fase.

* Suïcide

In verband met de kans op suïcide, vooral in het begin van de behandeling, moet slechts een beperkte hoeveelheid Remeron aan de patiënt worden meegegeven.

* Oudere patiënten

Oudere patiënten zijn vaak gevoeliger voor met name de bijwerkingen van antidepressiva; gedurende het klinisch onderzoek met Remeron zijn bijwerkingen bij oudere patiënten niet vaker waargenomen dan bij andere leeftijdscategorieën, maar de ervaring is nog beperkt.

Alcohol

Mirtazapine kan de centraal dempende werking van alcohol versterken. Aan patiënten moet daarom worden geadviseerd het gebruik van alcoholhoudende dranken te vermijden

Beïnvloeding van de rijvaardigheid en het vermogen om machines te gebruiken

Remeron kan het concentratie- en reactievermogen nadelig beïnvloeden. Patiënten die met antidepressiva worden behandeld, moeten gewaarschuwd worden tegen het verrichten van potentieel gevaarlijke handelingen, zoals het besturen van motorvoertuigen of het bedienen van machines.

Dit alles heeft mij ertoe doen besluiten dat je pech hebt. Een approval die op zo'n manier vergeven is, is denk ik niet rechtsgeldig. Hiermee wil ik niet gelijk alle gebruikers bestempelen als niet toerekeningsvatbaar natuurlijk, integendeel.

Zie het roodgedrukte. En dan lezend dat SBB het teruggehangen heeft?

Ik zou de desbetreffende persoon opzoeken bij het SBB. Met al die symptomen moet deze toch redelijk te vinden zijn. Even een chat met de bedoeliing te achterhalen wat nu de bedoeling was.

GRTZ

Kruimeldief :thumbup:We kunnen geen problemen oplossen met hetzelfde denkwerk als we ze scheppen.

Geplaatst

Ik had je zonder ook wel geloofd ;)

Het was natuurlijk mooier geweest dat het niet op een note zou staan maar een briefie met een stempeltje :cry:

Het maakt in ieder geval de cache weer tot iets aparts. Mooi man.

GRTZ

Kruimeldief :thumbup:If it ain't broken... don't fix it!

Geplaatst

Tsja, dat heb -ik- dan weer... waarom is die eerste B in een ander handschrift dan die tweede B?

(doelende op de B's binnen SBB)

Geplaatst

Ja dat is inderdaad opmerkelijk. Dit zou de redenering steunen van Kruimeldief die denkt dat de persoon die het briefje geschreven heeft een slikker van dit middel is.

Ik vraag mij af: wie beschikt over zulke gele post-it bloknootjes?

Artsenbezoekers (die geneesmiddelen komen aansmeren bij de dokters en apotheken) natuurlijk hebben ze op zak en na bezoek heeft de dokter ook zo'n gratis reclame-bloknootje.

Maar welke medicus (psych?) gaat nu zulke plakbriefjes aan zijn patienten geven? Zit er soms iets therapeutisch aan zo'n gift?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...