Spring naar bijdragen

Iets Fout Met Gpx-En Naar Oregon 450?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds afgelopen weekend in het bezit van een Oregon 450. Helemaal blij en hij doet het tot nu toe erg goed! Ik heb alleen wel iets raars. Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar toch maar even vragen.

Toen ik hem zaterdag kreeg zag ik een cache in de buurt die ik even wilde doen. Vanaf de GC.com site druk ik OP de cache pagina op de knop 'Send to gps'. Met de Garmin connector wordt hij dan via de usb kabel in de gps gezet. Die cache zoeken ging prima. Echter 's avonds heb ik vanuit GSAK een export gedaan van mijn nog niet gevonden caches. Ga ik op pad, kijk in mijn gps en zie ik alleen de cache staan die ik 's ochtends via de gc.com site in de gps heb gezet.

Andersom heb ik het ook. Dus als de gsak export erin zit en ik daarna een cache direkt in de gps zet van gc.com, zie ik alleen de cache die er via de gc site is ingezet.

Huh? Doe ik iets verkeerd?

Geplaatst

Ik gebruik de GarminExportBeta.gsk macro. Kan feilloos alle door mij gewenste caches overzetten (incl. child waypoints etc,). Even goed naar je instellingen kijken en ook even oppassen met de naam van het bestandje. Als je het steeds dezelfde naam gebuikt, wordt het eerste setje weer overschreven. Soms handig, maar soms ook niet..... Bij het overzetten heb je ook nog een optie om de bestanden naar je kaartje te sturen in plaats van naar de GPS.

Ik zou zeggen. Even experimenteren met de in dit draadje genoemde macro's. En díe gebruiken, waar jij een goed gevoel bij hebt.

Geplaatst

Ik heb de macro even geprobeerd en dat gaat ook prima. Echter als ik daarna (dus na de export vanuit GSAK met de macro) een extra cache toevoeg in de kps via de 'send to gps' knop boven aan een cachepagina op gc.com, zie ik weer alleen die laatst via gc.com toegevoegde cache.. grmbl. Terwijl ik ook al die caches wil zien die ik via gsak erin had gezet....

Geplaatst

Heb je de naam aangepast? Standaard krijgt hij weer dezelfde naam en wordt hij dus overschreven...

Geplaatst

Ik doe het niet meer via GSAK gewoon het GPX bestand copie paste direct in het GPX bestand van de 450T werk prima ook de WP's is mogelijk maar die voeg ik meestal niet toe.

Greetz Y-C

Geplaatst

Ok, dus de export vanuit GSAK moet ik gewoon gsak.gpx bijvoorbeeld noemen?

bijvoorbeeld. Ik noem de ene gevonden.gpx en de andere geocaches.gpx

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...