Spring naar bijdragen

10 Jaar: Dus Tijd Voor Felicitatie's


keske27

Aanbevolen berichten

Al enkele jaren in het bezit van een GPSr, zag ik in juni 2001, op de site van Staatsbosbeheer, een link naar geocaching.nl.

 

 

Hoe zit dat dan precies? Wat deed je met die GPSr toen de (exacte) satellietsignalen nog niet vrijgegeven waren door Clinton?

 

Via mijn werk, defensie, was ik medio jaren '90 in aanraking gekomen met het GPS.

Wij gebruikten toen een PLGR [Precision Lightweight GPS Receiver] 220px-PLGR_tan_green.jpg

Bij defensie beschikten we natuurlijk over de cryptocode, die nodig was om accurate positiegegevens te ontvangen met dit apparaat.

 

Ik heb in 1994 mijn eerste eigen GPSr gekocht bij Bever Zwerfsport in Apeldoorn, een Garmin GPS38.

gps38.jpg

Deze bleek zo'n slordige 50 tot 150 meter afwijking te hebben met de PLGR.

Hij was echter aanzienlijk sneller met het berekenen van de positie.

 

We gebruikten hem voornamelijk voor het bepalen van de positie van de auto als we lekker gingen struinen door de bossen.

Ik kon hem voor 't eerst goed gebruiken toen we bij vrienden op vakantie waren in Israel en op de Golan op zoek gingen naar een bepaald valleitje met bijzondere bloemen. Via de Israelische stafkaart werd een coordinaat geprikt en dat voerden we in in de GPSr. Op die manier vonden we de juiste locatie. De informatie van de kaart was hiervoor onvoldoende.

 

In 2001 begon Staatsbosbeheer met "Struinen met sattelieten". Je mocht dan dwars door het bos van coordinaat naar coordinaat. Op de site van Staatsbosbeheer stond een link naar geocaching.nl.

bewerkt door Zuurtje
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

een topic over geriatrische cachers. Dan mag ik ook meedoen.

Al vijf jaar niet meer gecached, nu pak ik het weer eens op. Lid sinds de mooie datum van 7 maart 2001.

http://www.geocaching.com/profile/?guid=2a69689e-40e2-47c6-9f24-1ddf8c6d106b

Vroeger had ik een user nummer in de 8000.

 

[het is lager: 5417]

 

Vandaag ook nog mijn 100e cache gevonden.

 

Feestje!

bewerkt door broek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een topic over geriatrische cachers. Dan mag ik ook meedoen.

Vandaag ook nog mijn 100e cache gevonden.

 

Feestje!

 

Heee Broek!!!!!!

 

Gefeliciteerd met je 100e. :beerchug:

Denk nog vaak aan onze tocht langs jou 11 Stedencache.

329860_200.jpg

9 mei 2002

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om de jaartallen voorbij te zien komen. Zelf moet ik nog even wachten. Op 7 december 2003 vond ik mijn eerste cache:De nonnen van de donge

 

toen een hele ervaring zo'n eerste cache. Geen spijt van gehad er ooit aan begonnen te zijn. Steeds meer gezellige mensen leren kennen en je komt nog eens ergens!

 

Op naar het volgende feesje, eventje of gezellige bijeenkomst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Hallo all,

 

Nog even en dan is het zover.

Bijna 10 jaar bezig met deze mooie hobby.

 

Is het nu qua aanmelding op .nl of op .com???

 

Op.nl was de aanmelding op de: Lid sinds: 20-oktober 02

 

En op .com was het op:Premium Member

Since: 10/22/2002

 

Ik zal in ieder geval even mijn storingsdienst gaan omruilen,

want je weet het maar nooit ;-))

 

Ik verwacht een hoop ouwe stompen.

 

Groetjes,

 

Keske27

 

P.S wie weet op deze lokatie: http://www.rightnextdoor.nl/feesten.html op Zaterdag de 20ste oktober??

Uiteraard op eigen kosten.

En niet te vergeten een feestje voor OUWE STOMPEN ;-)

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal, ik ben premium member sinds 25-12-2001.

Heb mijn feestje dus al gevierd.

Mijn man wilde een gps om motortochten mee te rijden en ik vond het onzin om zo'n duur ding aan te schaffen.

Toen heeft hij me laten zien dat je er ook een spel mee kon doen en hebben we een gps aangeschaft.

De eerste cache hebben we op 27-1-2002 gevonden. Dat was Devil's trick GCFF0. We vonden hem pas toen we voor de tweede keer gingen zoeken.

Een paar jaar regelmatig, maar niet al te veel caches gezocht en nu de kinderen ouder zijn en wij weer samen op pad kunnen zijn we weer volop bezig. Gisteren de 1800ste gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, mijn feetje was vorig jaar al.

Ooit op 23 Juni 2001 een account aangemaakt bij groundspeak en de eerste cache op 08 Juli 2001 gevonden.

Mijn eerste gpsr was een GPS12xl, echter toen ik begon te geocachen had ik inmiddels een Etrex Vista met kaart, maar zonder routering.

Routering ontdekte ik toen die funktie in mapsource kwam.

Toen gegeven moment mij Vista bij een inbraak gejat werd, kwam er een half jaar later een

Quest, een geweldig ding.

De laatste jaren probeer ik de meeeste caches te zoeken op fiets en daarvoor heb alweer enige jaren terug een 60Cx met Ram mount aangeschaft.

Dit jaar was weer goed met het aantal vondsten, zelfs de hoogste van het aantal jaren dat ik geocaches zoek.

Nu op naar de 1000, wordt het dit jaar niet dan wordt het volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...