Spring naar bijdragen

Kies Ik Voor Een Garmin Oregon 450 Of Een 450T?


moedermuis

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Waar heb je de Oregon 450 uiteindelijk besteld? Ben ik wel benieuwd naar omdat ik m zelf binnenkort ook wil gaan bestellen.

Ik kan je aanraden eens bij de futurumshop te kijken, online zonder verzendkosten, en met superservice.

 

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjsa, sommigen zweren erbij. Ik heb er niks bijgekocht. Ik cache niet ze heel veel (zo'n 70 per jaar), neem wel bij wandelingen ook mee. Tegenwoordig hang ik hem met de musquetonhaak aan de rugzak of heb hem in de hand. Een hoesje zal ook de leesbaarheid van het scherm niet ten goede komen denk ik. Verder gewoon voorzichtig zijn ivm de vermeende kwetsbaarheid van het scherm.

 

Als je hem opbergt zorgen dat er geen druk op het scherm kan worden uitgeoefend.

 

Jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij www.amazon.de kost ie 285 euro.

Boven de 25 euro betaal je geen verzendkosten.

Verzenden duurt een dag of 3.

 

Garantie is geen probleem.

 

Ik had vorig jaar via amazon.de een GPS60csx gekocht en hiervan was na 16 maanden de aan/uit knop kapot. Gebeld naar Garmin (had de GPS vorig jaar wel gelijk op www.garmin.com geregistreerd) en ik kon m opsturen (bleek nog garantie op te zitten, gelukkig) en week later bracht de postbode een nieuwe GPS!

 

succes

Karen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er dan verschil?

 

Ik heb op de site van www.garmin.nl gekeken en de servicedesk gebeld.

Die schijnt in de UK te zitten, maar ik belde een 0900 nummer en kreeg een nederlandstalige (belgische) dame aan de telefoon. Ik kon de GPS naar Eemnes opsturen en ook daarvandaan kreeg ik een nieuwe opgestuurd ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe heb ik goede ervaringen met webshops. Dus ik hoop ook dat ik hier tevreden over zal zijn, mocht het ooit nodig zijn.

 

Ik heb geen hoesje gekocht. Die maak ik zelf wel. Wanneer hij in gebruik is dan hangt hij toch om de nek of aan de broekriem. Wel heb ik een stuur bevestiging gekocht. Leek me wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OSM on Garmin.

Hier kan je kant-en-klare kaarten downloaden (direct naar gps of SD, dat maakt niet uit) of kaarten die je via Mapsource naar je gps kan sturen. Dat staat aangegeven in het overzicht.

Bij gebruik van meerdere kaarten wel even de bestandsnaam van de kaarten aanpassen, anders overschrijft de ene kaart de andere en heb je toch maar één kaart in je gps.

Niet alle kaarten zijn routeerbaar, maar ook dat staat duidelijk in het overzicht aangegeven.

 

Nog een handige link om je Oregon wat beter leren kennen: Oregon Wiki. Deze site is engelstalig, maar je haalt er een hoop informatie uit wat betreft mogelijkheden en moeilijkheden.

 

Een handleiding voor het installeren van OSM kaarten vindt je hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...