Team Gelaen Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 (bewerkt) Ja, mee eens ..... voor deze cache. Echter, wat als je na een wandeling van 10 km logt in het veld en thuis blijkt die cache in het archief te zitten (bv omdat je print al wat ouder was) en de co delete je log? Dat is mi hetzelfde als deze. Als ik me de moeite doe om naar een cache toe te gaan en in het logboekje kan loggen, wil ik ook op internet loggen. Andersom ook trouwens. Als ik niet in een logboekje kan loggen log ik ook niet op internet. Ik ga geen gat in de grond of zo loggen. Jan Edit: en o ja, uit het aantal jaren dat ik cache en het aantal founds in die tijd blijkt wel dat ik niet echt een puntjes jager ben. 2 juli 2011 bewerkt door Team Gelaen
Fotogravinnetje Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 (bewerkt) Ik zou consequenter willen zijn: als ik na een kilometer of 10 wandelen de cache niet kan vinden, is dat jammer, maar ga ik em toch niet als found loggen omdat ik er zoveel moeite voor gedaan heb. Heb ik 10 km gelopen, de cache wel gevonden, maar blijkt ie al enige tijd in het archief te zitten, dan heb ik toch m'n wandeling gehad, maar ja, dan had m'n voorbereiding maar beter moeten zijn. Ook dan is het jammer, omdat ik er zoveel moeite voor gedaan heb, maar online loggen doe ik dan niet. Natuurlijk gaat er dan wel een mail naar de legger: ruim je cache eens op als je hem in het archief hebt gestop. Wel online loggen betekent dat het puntje blijkbaar toch wel heel erg meetelt voor je gevoel... 2 juli 2011 bewerkt door Fotogravinnetje
MoNo_eGo Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Wel online loggen betekent dat het puntje blijkbaar toch wel heel erg meetelt voor je gevoel... Onzin , of je een cache nu vind met gps of je denk daar zou er 1 kunnen zitten en hij zit er ook , loggen in het boekje is loggen online . heeft niets met punten scoren te maken maar met het bij houden van de door jou gelogde en gevonden caches. dat de eigenaar zijn zooi niet opruimt is dan niet de cacher zijn probleem . cache in het archief is je zooi opruimen , doe je dat niet en iemand vind hem dan alsnog niet zeuren en gewoon die log laten staan tot dat je zelf uit je stoel komt om hem weg te halen .
Team Gelaen Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 (bewerkt) Nee, voor mij betekent online loggen dat ik dat later nog eens teruglees. Tis jammer dat een not found niet makkelijker is terug te vinden. Daarnaast vind ik dat ik niet gestraft hoef te worden voor de laxheid/luiheid van de co. We hebben hier duidelijk een andere mening. Jan Edit: mono_ego was me net voor 2 juli 2011 bewerkt door Team Gelaen
Fotogravinnetje Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Ik zou in zo'n situatie eerder met een note loggen, niet met een found. Juist omdat hij officieel niet meer te vinden zou moeten zijn. Je hele log-geschiedenis (incl NM, NA, note, DNF etc) kun je nalezen, dus dat is geen reden om per se een found te loggen. Dus ik zou wel voor een vermelding gaan van het doen van die bewuste cache, voor m'n eigen administratie, maar hem niet als found loggen
kdv Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Zou ik zover willen gaan om een puntje van een ordinaire carpoolcache op mijn naam te krijgen....? Als ik betrapt zou worden op een dergelijke cachersdeformatie, dan ga ik snel een andere hobby zoeken..... Men kan hier natuurlijk uiteenlopende meningen over hebben (persoonlijk vind ik ook: loggen in het veld geeft het recht op loggen online, je werkelijke cachehistorie wordt bepaald door wat je in het veld logt en niet andersom; je online geschiedenis dient slechts ter reflectie van je werkelijke (veld)geschiedenis), maar om de mening van anderen het predikaat 'cachersdeformatie' te geven vind ik ronduit onbeschoft. Sterker nog, dergelijk gedrag vind ik eerder in aanmerking komen voor het predikaat 'cachersdeformatie'.
Snapernixvan Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Moet ik hier nou werkelijk op reageren???? Nee toch!
kdv Geplaatst 2 juli 2011 Geplaatst 2 juli 2011 Moet ik hier nou werkelijk op reageren???? Nee toch! Dat heb je bij deze dus al gedaan.
handleiding Geplaatst 3 juli 2011 Geplaatst 3 juli 2011 Je kan ook een note plaatsen met het hele verhaal En als de boel een beetje geluwd is verander je hem in een found, kans dat de CO zijn gearchiveerde cache nog bezoekt is klein Wel niet heel erg netjes maar kan wel op deze manier, ach de Co is ook niet netjes om zijn zooi op te ruimen. En een rolletje gevonden een log is gewoon een log op het net ook al is hij gearchiveerd (niet zelf rolletjes neer geen leggen op allerlei plekken hoor )
De Oliva's Geplaatst 3 juli 2011 Geplaatst 3 juli 2011 Eh, een cache die is gearchiveerd maar waarvan het kokertje (zo te lezen doornat) er nog wel ligt, is geen cache meer, maar zwerfvuil. Dat kan je niet loggen in mijn opinie.
Team Gelaen Geplaatst 3 juli 2011 Geplaatst 3 juli 2011 Haha, dan moet je dus eigenlijk de milieupolitie achter de co aansturen. Mischien is dat wel een plan, mailtje naar de mileupolitie met de coordinaten en het account van de vervuiler.....
Aanbevolen berichten