Spring naar bijdragen

Cache Voor Gr 5 T/m8


Engelenburg

Aanbevolen berichten

Ik denk alleen wel dat de rest een punt heeft over de geheimhouding...

Maaruh mocht je in de buurt van HHW wonen en willen helpen de tocht te maken? Dan hou ik me natuurlijk aanbevolen!

Vanavond gaan we nog een test cache doen. Even ervaring opdoen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je vraagt om caches voor kinderen in verschillende leeftijden

Die liggen sowieso al niet voor het oprapen. Er zijn maar enkele caches die er liggen voor kinderen.

Zoals pokemon, barbie, hello kitty enz

 

Als je dus 3 groepen actief bezig wilt gaan houden met een tocht in hun leeftijdscategorie zal je echt zelf aan de slag moeten.

 

De meeste puzzels die worden aangeboden door geocachers zijn te lastig.

 

Ga gewoon met je collega's rond de tafel verzin wat leuke opdrachten zet er coördinaten bij en je hebt een geweldige dag.

 

 

Misschien moet je eerst eens duidelijk zijn waar het wel of niet om gaat

Want zou bijna denken dat je met een huiswerkopdracht bezig bent voor de pabo

Ik snap namelijk niet waar een school het geld vandaan gaat halen om de gps systemen aan te schaffen voor alle kinderen die in groepjes van 4 moeten gaan lopen. Dan praat je al snel over 15 apparaten x positief uitgaand 150 euro

Ook geef je aan dat het om speciale caches gaat namelijk natuur. Die dan in verschillende leeftijden...

En ga zo maar door...

Dat kunnen wij niet voor je aanbieden en die liggen er ook niet.

 

Je zal dus echt zelf opdrachten moeten maken

 

Misschien dat ik fout zit

Maar ik snap eigenlijk niet wat je met deze speciale eisen kwa leeftijd en opdrachten bij geocaching komt doen (nogmaals ga naar scouting)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het raar dat zoals ik het begrijp, een leraar die niets tot weinig van geocachen weet , een kinder groepje mee wilt nemen om geocache te leren.

Ik vind dat ondoordacht en weinig educatief, immers de meeste vragen die van de kinderen zullen komen zal deze leraar niet kunnen beantwoorden.

 

Ik vind het leuk als je kinderen je hobby wilt leren maar nu heb ik het idee dat jezelf nog moet ontdekken of dit een leuke hobby is. Kun je niet gewoon een puzzeltocht uitzetten met de vragen erin verwerkt die nodig zijn voor de les en ontwikkeling van de kinderen?

 

 

no hard feelings maar het komt op mij een beetje raar over.

 

MVG FamVogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@'t Hopbelletje

 

Wat een onaardig antwoord. :eek:

Engelenburg komt hier binnen en vraagt gericht advies. Ze had een vaag idee over wat geocaching is en komt hier om hulp en advies vragen. :thumbup:

Ze krijgt door de antwoorden inzicht en ziet in dat het allemaal wat minder makkelijk in elkaar zit dan zij in eerste instantie dacht en geeft aan dat ze eerst zelf wat ervaring gaat/moet opdoen. Als je de promofilmpjes mag geloven is geocachen niets anders dan "een" cache in een willekeurig apparaatje stoppen, het bos in te gaan en een doosje te vinden.

 

Dan komt jij ff verkondigen waar zij denkt het geld voor GPS's vandaan te halen.. (ze gaf al aan dat de meeste begeleiders smarthphones e.d. zullen hebben)

en dat ze maar kaarten moet gaan maken van aarde en thee! Nee, dat wil ze dus niet.

Waarschijnlijk heeft ze gehoord dat geocachen met de natuur te maken heeft en hightech en spannend is en dat is nou niet bepaald het beeld dat IK bij 'scouting' heb en Engelenburg denk ik ook niet.

 

Ik vind het juist gaaf dat ze kinderen enthousiast wil maken voor geocachen en ik vind een opmerking van 'wat kom je hier doen, scheer je weg' niet sympathiek. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik aangegeven dat ik de hele zomer de tijd heb om te oefenen en ben ik misschien niet van plan om morgen te vertrekken?

Fijn dat mensen aannames doen, maar doe dat zelf dan ook een beetje doordacht :blink:

 

Ben wel blij dat er ook mensen zijn die wel positief kunnen reageren en mee willen denken, in plaats van meteen afzeiken.

 

Want op deze manier zal het mijn hobby ook nooit worden.

Ik zal ook niet meer posten als de reacties zo blijven, fijn als er gelijk een pot met ge*eik over je heen gegooid wordt, in plaats van dat mensen echt proberen te helpen.

 

Gelukkig zijn er ook mensen op het forum die dit wel snappen en serieus meedenken...

 

Muito gracias CatNip, dacht al dat ik de enige was die de reacties vreemd vond.

bewerkt door Engelenburg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ hoppebelletje

 

Als ik aan mensen uitleg wat geocachen is komt de uitleg: speurtocht met GPS gebruik toch aardig in de buurt ;)

 

@ Engelenburg

 

Ook ik reageerde in eerste instantie niet heel positief, maar een GPS toch voor kinderen klinkt wel heel leuk. Wat ik al eerder zei, het is misschien niet ideaal om zomaar een cache uit te kiezen, maar dat ben je niet van plan zo te lezen.

 

Klopt het dat je zelf nog nooit gecached hebt?

 

Wat dingen die bij mij in ieder geval zo even in me op komen: een telefoon met GPS lijkt me niet ideaal. Ik ben vrij handig met telefoon en GPS enz, maar ik moest ook even vogelen hoe ik moest geocachen met mijn telefoon. Een telefoon is ook niet erg stevig. Ik denk dat als je een GPS toch wilt gaan doen, het wel het leukste is met een echte GPS. Misschien ken je mensen met een GPS? Of misschien kan je in overleg met school GPS'en huren voor een dag? Een GPS is veel steviger en nauwkeuriger dan een telefoon.

 

Cachen is een 'stiekeme' hobby. Dit vooral omdat het nogal 'diefstal gevoelig' is. Als spelende kinderen of kwaadwillende volwassenen (of onwetende volwassenen) erachter komen dat er een cache ligt weet je nooit wat ze er mee gaan doen. Het komt heel vaak voor dat een cache leeggehaald wordt, kapot gemaakt wordt of gestolen word. Om het met een hele klas te doen lijkt het me het beste zelf iets te maken.

 

Hopelijk heb je iets aan mijn informatie. Als je nog wat meer gerichte vragen hebt, is het misschien makkelijker om je te helpen. Stel ze gerust, ik wil je best helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is niet zo vreemd en wordt vaker gesteld.

Ook door mensen die hoegenaamd geen enkele ervaring hebben met geocaching.

Het advies om voor de betreffende groepen een eigen route met cache uit te zetten en zelf eens wat geocaches te gaan vinden is waardevol.

Door zelf ervaring op te doen leer je een hoop en begrijp je sneller waar het om draait en hoe je verschillende zaken kunt gebruiken bij wat je voor ogen hebt.

 

 

Ik ken iemand bij de PABO (Friesland) die uit een potje geld dat over was 10 GPS en heeft gekocht en daar aspirant leraren mee leert geocachen.

Zij gebruikt geocachen om op een andere manier met rekenvaardigheden om te gaan, maar er kunnen diverse vaardigheden voor kinderen verwerkt worden in de opdrachten.

Overigens zijn er, verspreid over het hele land, eigenlijk best veel kindercaches bijgekomen (viel mij de laatst nog op).

 

Een tip van mij is nog, lees je goed in op de diverse fora.

 

Engelenburg, een hele prettige zomer dus, want geocachen is echt leuk. :D

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als coördinator van de natuurwerkgroep van de plaatselijke basisschool ben vorig jaar met het voorstel gekomen om een GPS tocht in elkaar te zetten voor de leerlingen van groep 7.

Het bleek achteraf erg veel werk te zijn om het voor elkaar te krijgen, wat overigens wel gelukt is.

Dit is hoe ik het heb gedaan.

Allereerst heb ik een tocht uitgezet met (GPS) opdrachten die voor de leerlingen te doen zijn.

Daarna heb ik een complete vereenvoudigde handleiding gemaakt van de te gebruiken GPS ontvangers (Garmin Oregon serie in dit geval).

Deze handleiding heb ik in de klas met de leerlingen behandeld en meteen uit laten voeren op de GPSsen, dit neemt al een paar uur in beslag.

Daarna hebben we een try out gedaan met wat simpele opdrachtjes in het veld.

Omdat je met meerdere groepjes gaat lopen, heb je dus ook volwassen begeleiding nodig. Voor de begeleiding heb ik de handleiding uitgeprint.

Samen met de begeleiding heb ik de tocht helemaal voorgelopen, zodat als er iets mis zou gaan, dat zij dan in kunnen grijpen.

Ik moet eerlijk bekennen dat de leerlingen veel beter overweg konden dan de volwassenen, maar dat terzijde.

De GPS tocht hebben daarna op een woensdagochtend met de leerlingen gedaan en het is een daverend suc6 geworden en wordt vanaf nu dus elk jaar weer gedaan.

 

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je beter niet kunt kiezen voor een reeds bestaande geocache.

Ik heb er ook bewust voor gekozen om het een GPS tocht te noemen en niet een geocache.

 

Veel suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooi initiatief.

 

Waar je denk ik wel vast op loopt is dat ouders wel uit de voeten moeten kunnen met de GPS/telefoon dus ze moeten het wel eerder gedaan hebben voor ze dit doen met een groepje.

Ik stel voor dat zij de route al een keer gelopen hebben (of een kaart hebben waar de route op staat).

De groepjes zou ik inderdaad klein houden (4 of 5 kinderen)

Wat wel lastig is dat je een cache wil maken die voor verschillende leeftijden is. (Ik nam aan dat er natuurvragen komen; wat goed te beantwoorden is voor een kind van 6 is weinig uitdagend voor een kind van 11.)

 

Een bestaande cache zou ik niet doen omdat je er dan zeker van kan zijn dat de cache geript wordt.

 

Twee keer hebben kinderen uit mijn groep een spreekbeurt over geocachen gedaan.

Manon had een mystery cache gemaakt. De vragen kwamen op het digibord en daar werden weer getallen aan gekoppeld. De cache was speciaal voor haar spreekbeurt gemaakt en verstopt in de voortuin van de buren. We zijn 'm met de hele klas op gaan halen.

 

De tweede keer gingen Tieme en zijn moeder met groepjes naar buiten om een speciale verjaardagsmulti te lopen. (In de cache zat ook zijn traktatie.)

 

Beide keren had ik een enthousiaste klas.

 

Het is ook zeker een goed idee om in de vakantie te gaan geocachen met je eigen kinderen. Dan weet je pas waar je allemaal tegenaan loopt.

 

Om het een GPS-tocht te noemen zoals De Haelder aangeeft is geen slecht idee.

bewerkt door mevrouw Cachetien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg net nog een goede tip, hier in Heerhugowaard is een goed GPS apparaat al voor 15 Euro per weekend te huur.

Dus 10 apparaten krijgen we vast ook wel voor elkaar voor een goede prijs!

 

En voor wie de handleiding heeft gelezen, :blush: de ouders die meelopen wordt inderdaad aangeraden van te voren alvast te oefenen.

 

En om nog eens antwoord op de vraag te geven, ik ga een eigen cache maken, speciaal voor scholen, dus gebruik er niet een van iemand anders, ben al bezig met samenwerking met de gemeente, om een steen of een bord geplaatst te krijgen.

 

Ik heb het gevoel dat het helemaal goed gaat komen!

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...