highwood blue Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Gisteren rondje Roosendaal gedaan met de nieuwe 62St, een vuurdoop zeg maar. Nu heb ik vanuit GSAK via de GPSknop bovenin, de hele boel over gezonden naar het apparaat. Hierin stond nu een mooie lijst met geocaches met naam en toenaam. Verder niet gekeken dan de neus lang was, want aangekomen in Roosendaal bleek ik niets op de kaart te hebben staan. Althans van de ruim 140 gelopen, heb ik er 19 kunnen loggen als geocache..... Nu probeer ik thuis alle punten (ik had ze namelijk wel allemaal mat mark aangegeven) op mapsource te toveren, maar deze zegt doodleuk dat er geen waypoints aanwezig zijn om te laten zien. Als ik de gps aansluit op de pc, staat er wel in Garmin/GPX/ het bestand waypoints 5 juni 2011 GSAK data file... Deze weer ingelezen op GSAK en krijg ik ( nadat ik eerst maar een wp zag) de hele waslijst met aangemaakte weepees. Heeft iemand een idee waar ik de mist mee ben ingegaan??? En waarom mapsource niet direct vanaf de gps de aangemaakt punten wil herkennen??? :eek:
Team Gelaen Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Vanuit GSAK kun je aangeven of de caches als Geocache of als waypoint naar de GPS gestuurd moeten worden. Ik denk dat daarin het verschil zit. Jan
highwood blue Geplaatst 6 juni 2011 Auteur Geplaatst 6 juni 2011 Heb ik allebei geprobeerd. Als waypoint werd alles weergegeven met een vliegveld symbool, en dat heb ik dus allemaal weer gewist. Alles als geocache opgeslagen en werd dan netjes weergegeven met de geocache symbolen. Nu net alles wederom opnieuw gedaan en nu staan ze allemaal netjes in beeld :angry: Maar deze hele lijst had ik gisteren ook.....mmmmm. Ga wederom eens verder rommelen. Moet wel zeggen dat ik de kaartopbouw met het verplaatsen via de cursor heel erg traag vind, en dat zou juist zo verbeterd wezen. En er komt een blauwe gloed over de kaarten op het moment dat ik de pijl verplaats. Dus eerst de zandkleurige kaart en dan zie je zo een blauw waas verschijnen....krijg steeds meer vraagtekens...
highwood blue Geplaatst 6 juni 2011 Auteur Geplaatst 6 juni 2011 Klaarblijkelijk kan ik caches geladen met GSAK benoems als geocache, helemaal niet meer terug vinden. Ik heb nu net dus alles weer opnieuw verzonden en alles is op de gps te zien, maar als ik m dan aansluit op de pc en in mapsource weer uit wil lezen, krijg ik niets te zien. Met andere woorden, mapsource herkent de caches niet als waypoint..... :blush:
Team Gelaen Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Dat zijn het in de grond ook niet, het zijn geocaches. Op mijn Oregon kan ik wel navigeren naar een geocache. En ook daar kan ik nog aangeven dat ik er een waypoint van wil maken.
Bloodwoosj Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Met de komst van de nieuwe generatie gps-en is Garmin de functionaliteit die in het verleden door mapsiource geleverd werd aan het overhevelen naar het nieuwe Basecamp (gratis te downloaden). Eén van de zaken die oa niet meer werkt met het oude vertrouwde mapsource bij de 62 serie is oa het overzenden/ontvangen van waypoints. Ze kunnen wel degelijk op je gps staan, maar mapsource zal ze niet als zodanig herkennen, terwijl dat met basecamp wel lukt. De oplossing: basecamp installeren en nog eens waypoints overzenden. Greetz Bloodwoosj.
highwood blue Geplaatst 6 juni 2011 Auteur Geplaatst 6 juni 2011 Net even de gps in de laptop gestoken, die voorzien is van basecamp..........inderdaad pakt ie daar wel de weepees. Hebben we weer iets om mee te spelen. bedankt voor zover.
StefandD Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Mijn ervaring met Basecamp is dat deze je gpx-bestanden ruïneert, maar misschien is dat met de laatste versie in orde gemaakt. Ik maak zelf al tijden gebruik van de macro GarminExport om mijn geocaches naar de gps te sturen. Deze is speciaal gemaakt voor de nieuwere generatie gps'en.
highwood blue Geplaatst 9 juni 2011 Auteur Geplaatst 9 juni 2011 Met export ben ik aan het rommelen, ben nog niet helemaal uit de instellingen. Mijn engels is dan niet helemaal tiptop.
Zangvogel Geplaatst 9 juni 2011 Geplaatst 9 juni 2011 Ik stuur zelf ook alleen nog maar met de export macro vanuit GSAK geocaches naar de 62s. Dit werkt bij mij vrij goed, na wat experimenteren met alle instellingen/ Eerst met GSAK een GPX-file maken en die handmatig op de 62s zetten, werkte bij mij niet goed. Ik weet niet precies meer wat het probleem was, maar het resultaat was niet acceptabel. En rechtstreeks vanaf de geocaching.com website een geocache naar je 62s sturen geeft op zich wel werkbare geocaches, maar in de cachebeschrijving worden dan bijvoorbeeld afbeeldingen niet weggefilterd en dus komen daar dan heel veel html code in te staan. Niet handig leesbaar!
Aanbevolen berichten