Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag

Geplaatst

Bij de aankoop van mijn GPS Garmin Oregon 300 zat geen MapSource.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier aan kan komen?

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ben weer iets verder, bleek versie 6.15 te hebben die niet goed werkt met windows 7. Inmiddels formele update van Garmin naar 6.16.3. Nu geen crashes meer. Ik kan nog steeds geen kaarten kiezen. Kan ik de map c/garmin/maps/osm world routable gewoon hernoemen naar bijv. Nederland en dan een andere OSM installeren? Of moet ik dan nog iets ingewikkelds doen met registry of mapsettoolkit?

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Heb je mapsettoolkit nu gedraait (eerst downloaden). Deze geeft aan wat er fout is.

tabjes ken ik niet. Iedereen gebruikt 6.16.3.

Welke map directories zie je onder c:\Garmin

En hebben de 2 kaarten dezelfde familiy id (geeft mapsettoolkit aan).

Antwoord op je vraag: ja, je moet de registry referenties naar de nieuwe directory goed zetten. mapsettoolkit vertyelt welke niet goed zijn .

Daarna type ebstand opnieuw in mapsettoolkit laden zodat mapsettoolkit de family-id rechtzet in dit bestand.

bewerkt door thex
  • 0
Geplaatst

hernoemen van kaarten gaat makkelijk met JaVaWa GMTK http://www.javawa.nl

de openfietskaart kan je ook met mapsource naar je gps zenden. als je echter een kaart verstuurd wordt de andere kaart overschreven. je moet ze dus beide tegelijkk versturen.

eerst de osm routable selecteren, daarna de openfietskaart ( mag ook andersom ) en dan kiezen voor verzenden

op http://forum.gps.nl kan je hier ook een hoop over vinden

• Top! 1
  • 0
Geplaatst

Beste hulpvaardige medespeurders,

Het is gelukt, diverse OSM kaarten draaien moeiteloos naast elkaar in Mapsource! Met dank aan javawa GMTK, die mij het zoeken in registry's etc bespaart en alles netjes voor me aanpast. Het is denk ik vast net zoiers als de mapsettoolkit die eerder werd geadviseerd, maar daar begreep ik niet veel van. De GMTK ziet er overzichtelijk uit en is zelfs duidelijk voor mensen die denken dat ze aardig handig zijn met de computer ( :no: ,) maar technisch tekort schieten.

Dank!

• 0
Geplaatst

Ook weer erg geholpen, tis wel een complex gebeuren hoor.. :blush: .. misschien dat ik een klein steentje kan bijdragen:

Ik gebruik: Mapsource 6.15.11 op Windows Vista en JaVaWa GPS tools. Kon ook geen tweede kaart laden, en het leek alsof het herbenoemen via JaVaWA niet werkt, dwz ik kreeg de foutmelding van de OSM installer dat er al een OSM World Routable file geinstaleed was, hoewel ik alles gewijzigd had. Uiteindelijk toch maar door gegaan met de installatie, en tot mijn verrassing stond de eerste herbenoemde kaart (Frankrijk) er nog gewoon in Maposource, naast nu de nieuwe OSM Nederland

Mvgr,

Angulon

• 0
Geplaatst

IK heb een officiele Mapsource op mijn PC gezet, maar als ik mijn Garmin Oregon 450 er aan hang, krijg ik links geen info zoals caches en waypoints. Wat doe ik verkeerd? Ben nog een beginner in dit gebeuren dus graag duidelijk omschreven info.

ALvast ontzettend bedankt. Banmar

• 0
Geplaatst

Mapsource is eigenlijk bedoeld voor de wat oudere gps'en. Voor de nieuwere generatie is hij niet zo geschikt.

De waypoints, tracks, enz die de Oregon maakt staat in de map \Garmin\GPX op je Oregon, deze kan je in Mapsource importeren.

Vind je dat lastig dan kan je ook BaseCamp installeren, die kan wel met de Oregon overweg.

• 0
Geplaatst

Mapsource wordt door Garmin niet meer ondersteunt en ik adviseer je om voor de Oregon Basecamp te installeren. Het werkt een stuk prettiger dan Mapsource.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...