Gast Pagliacci Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Goedendag, Team-LWD bestaat uit, als het heel mooi weer is, vijf leden. Daar ben ik dus één van. (Pagliacci) Het probleem bij ons is dat, niet bij ieder cache de volledige team aanwezig is, (lees meeloopt). Toen we met het cachen zijn begonnen liepen we meestal met z’n tweeen, en ik vondt het geen probleem dat de ander logde. Nu de groep uitgegroeid is tot soms wel vijf personen. Werd het loggen op z’n minst slordig. Zo is het zelfs voorgekomen bij een cache, dat twee cachers hadden gelogd en dat de derde (ik zei de gek) een travelbug had meegenomen… (ook gelogd). Om dit, slordigheid te verbeteren, werd dus Team-LWD opgericht. Iedereen van de team kreeg het wachtwoord en kon dus als team loggen. Helaas… , het makt mij niets uit, maar een aantal van onze teamleden zijn trots (en dat mag) op de aantal caches die zij hebben gelopen. Dus ook als we als team lopen willen ze de caches toch, zo bleek, graag en onder eigen naam loggen, en als Team-LWD. En dat was nou net niet mijn bedoeling. Zelf vindt ik één keer loggen wel voldoende. Personlijk kan ik ze geen ongelijk geven, ze lopen immers ook wel eens alleen een cache, met de kinderen of vriendin, en dan willen ze ook onder eigen naam loggen… Maar… , hoe hebben andere teams dit… ? Wat vinden plaatsers van caches ervan dat er bij een vondst meerdere keren wordt gelogd…? Niet te streng reageren… we doen dit allemaal voor ons plezier Gary…
andemo Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Niet te streng reageren… we doen dit allemaal voor ons plezier Gary… Aan de hand van deze opmerking, heb je zelf al het antwoord gegeven, vermoed ik. Onze mening is dan ook niet relevant, want het is een hobby die je voor jezelf doet. Als jij of jullie op deze manier met veel plezier je hobby uitvoeren, prima toch. Er zullen ook cache eigenaren zijn, die het prettig vinden dat hun cache weer gelogd is. En als jullie hem eerst als team loggen en dan ook nog per persoon, nou dat zijn er dan weer 6 logs erbij. Moet wel een heel populaire cache zijn als die zo vaak gelogd word. Maar goed, je vroeg hoe anderen erover denken. Persoonlijk vind ik het onnodig. Gooi of alle logs onder de teamnaam of log gewoon voor jezelf. Maar ach, zoals gezegd, het is jullie hobby, dus veel plezier ermee.
Twinlife Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 als je een beetje gezocht had op dit forum zijn er ook al eens teams geweest die dit eerder aangehaald hebben kijk een bij dit draadje misschien is dit jullie antwoord. gr twinlife (die wel van zoeken houd)
Twinlife Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 dan citeer ik bytheway even in een ander draadje. Nog even een forumtip: Gebruik eens het linkje "Mijn Assistent" Dat zit helemaal rechts in de balk waar ook je inlognaam staat (Ingelogd als:). Als je daarop klikt krijg je een pop-up schermpje "Mijn Assistent". Daar kan je berichten zoeken met een bepaald onderwerp. Ik zou zeggen, blader het eens door, wellicht dat je voor jou interessante informatie aantreft. suc6 twinlife
Biertjuh Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Dus ook als we als team lopen willen ze de caches toch, zo bleek, graag en onder eigen naam loggen, en als Team-LWD. En dat was nou net niet mijn bedoeling. Zelf vindt ik één keer loggen wel voldoende. Is het niet gemakkelijker om gewoon ieder voor zich te loggen. Ken je geen misverstanden krijgen en dan weet bovendien iedereen of hij/zij een cache al heeft gedaan. Desnoods log je met je naam en als extra de team naam erbij. Ik denk niet dat er cache eigenaren zijn die dit een probleem vinden, je vindt het leuk als je cache gevonden wordt. Bovendien neem ik aan dat ieder lid van jullie team ook iets in het logboek schrijft, dus waarom ook niet zelf loggen. Heb ook weleens gehoord van mensen die wel in een logboek schrijven maar niet op internet loggen, die heb je dus ook. Ik zou er niet al te moeilijk over doen, het moet een leuke hobby blijven Veel plezier, als team en als solo-cacher Groetjes Marja
Gast Pagliacci Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Nog even een forumtip: Gebruik eens het linkje "Mijn Assistent" Had ik gelukkig al ontdekt… Maar bedankt voor de tip… p.s. Had berichtgeving hierover al grotendeels gelezen....
Gast Pagliacci Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Ik zou er niet al te moeilijk over doen, Het is beslist niet mijn bedoeling om hierover heftige discussies te ontlokken… Ik was gewoon nieuwsgierig hoe anderen erover dachten…. Moet vooral leuk blijven… Met de nadruk op leuk....
Twinlife Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Nog even een forumtip: Gebruik eens het linkje "Mijn Assistent" Had ik gelukkig al ontdekt… Maar bedankt voor de tip… p.s. Had beriggeving hierover al grotendeels gelezen.... beetje laat maar toch op tijd gr twinlife (die wel vaker een fries helpt)
Heirbaut Hunters Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Ik zie absoluut geen voordeel van het loggen als een team. Behalve als je voor de ranglijst gaat. Dan wel. Maar ieder zijn meug; zoals al door anderen gezegd, het is (ook) jouw hobby en niemand schrijft je voor hoe je het moet doen.
Lex Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Ik herinner me dat Larabond dit ook al eens heeft aangekaart. Zij had samen met IJskimo een groot aantal caches gedaan, waarbij haar naam wel in de logs werd genoemd, maar die logs waren niet op haar naam. Op een goed moment heeft zij, dus achteraf, al die caches ook op eigen naam gelogd. De berichtjes worden op datum ingevoegd, en staan dus steeds bij de oorspronkelijke log. ++ Lex ++
Tornado Bram Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Lijkt mij een goed idee dat alle twee mogelijkheden kunnen. Is voor het team leuk en voor de cachezoekers zelf.
Kruimeldief Geplaatst 11 februari 2004 Geplaatst 11 februari 2004 Ik vind dat een team alleen maar een team is als je altijd als team gaat loggen en dat ieder teamlid dan ook zoveel mogelijk aanwezig is. Als er zo nu en dan iemand anders meegaat nou dat is dan leuk voor die anderen, Als ze de cache willen loggen dan doen ze dat mar onder hun eigen naam. En anders maar niet. On team bestaat gewoon uit man, vrouw en hond. Als de hond niet meegaat wordt er nog steeds als Team Dauwtrappers gelogd. Die ene keer dat ik ergens aan het werk was en ineens telefoon kreeg van de KralenFee omdat een cache van Geodoc dezelfde morgen online was gekomen en ik er een paar 100 meter vanaf zat, ben ik snel alleen gegaan. PDA/Mobieltje/GPS gaat toch altijd daar heen waar ik ook ben. Mijn zoon en schoondochter zijn ook al eens mee geweest. Als ze willen loggen dan doen ze dat maar, moeten ze zich wel aanmelden. Ze horen ook niet bij ons Team. Dat zijn eigenlijk gasten.... Tja en als de Fee en ik ooit bij elkaar weg zouden gaan, zou ik dan al onze caches weer eens apart loggen? Nee dus. Die heb ik als Team gedaan en niet alleen. Want wat maakt het uit eigenlijk? Wie, buiten jezelf kan het schelen hoeveel caches je nu gevonden hebt? Goed, dan heb je eigenlijk in een team een paar 100 gedaan en je gaat dan als solo verder. Die caches heb je toch sowieso wel gedaan? Ik vind het kinderachtig om met alle geweld dat getalletje achter je naam willen houden. Dat mag er van mij ook af. Officieel heb ik ook meer caches gedaan dan dat hier op .nl wordt vermeld. Zal wel ergens een bug in .nl's software zitten, maar wie kan dat nu wat schelen. Er valt echt geen enkel eer te behalen of je nu 100 of 1000 caches hebt gedaan. Degene met 100 verdient misschien wel 1000 x zoveel respect dan degene die er al 1000 heeft. En daar gaat het allemaal om in dit draadje toch? Anders was het geen onderwerp geweest. Het moet niet zo zijn dat je een team hebt dat uit bijvoorbeeld 10 personen bestaat en alle 10 gaan op een dag andere caches zoeken en aan het eind van de dag hebben ze als team bijvoorbeeld 50 gedaan en per persoon maar 5. Wie verneukt wie dan? Toch alleen maar jezelf? GRTZ Kruimeldief De enige zekerheid in het leven is de dood.
Biertje Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Officieel heb ik ook meer caches gedaan dan dat hier op .nl wordt vermeld. Zal wel ergens een bug in .nl's software zitten, maar wie kan dat nu wat schelen. Welke caches ontbreken er? De oudste of die je in het buitenland hebt gevonden? Stuur gewoon even een mailtje naar Albrt, die kan er voor zorgen dat de ontbrekende caches alsnog worden bijgeteld. Biertje
Gast Pagliacci Geplaatst 12 februari 2004 Geplaatst 12 februari 2004 Ik vind dat een team alleen maar een team is als je altijd als team gaat loggen en dat ieder teamlid dan ook zoveel mogelijk aanwezig is.Als er zo nu en dan iemand anders meegaat nou dat is dan leuk voor die anderen, Als ze de cache willen loggen dan doen ze dat mar onder hun eigen naam. En anders maar niet. Dit vindt ik een uitstekende definitie van eem team..... chapeau Mijn zoon en schoondochter zijn ook al eens mee geweest. Als ze willen loggen dan doen ze dat maar, moeten ze zich wel aanmelden. Ze horen ook niet bij ons Team. Dat zijn eigenlijk gasten.... Uitstekend... kan ik mij helemaal in vinden.... Ik vind het kinderachtig om met alle geweld dat getalletje achter je naam willen houden. Dat mag er van mij ook af.Officieel heb ik ook meer caches gedaan dan dat hier op .nl wordt vermeld. Zal wel ergens een bug in .nl's software zitten, maar wie kan dat nu wat schelen. Je mag van mij aannemendat ik aanzienelijk meer caches heb gedaan dan wat er wordt vermeld op Geocaching... Maakt mij ook helemaal niets uit... Ik loop meestal met iemand anders, niet altijd met dezelfde persoon, en die vindt het leuk om te loggen, en ik vind één keer per vondst loggen wel genoeg. Heb slechts een paar keer alleen gelopen (en gelogd). Er valt echt geen enkel eer te behalen of je nu 100 of 1000 caches hebt gedaan. Degene met 100 verdient misschien wel 1000 x zoveel respect dan degene die er al 1000 heeft. En daar gaat het allemaal om in dit draadje toch? Anders was het geen onderwerp geweest. Ik heb volledig begrip voor mensen die graag de aantallen goed bij wil houden. Zelf vindt ik het alleen nuttig om te weten welke caches ik zelf al heb gelopen. Mijn oplossing is inmiddel een ringband met de afdrukken van de caches die ik al heb gehad..., en nog wens te lopen.. Loop ook wel eens meerdere keren dezelfde cache omdat EN een bevriende medecacher daar nog niet was geweest EN dat ik het een mooie gebied/cache vond. Ze moeten hem echter wel zelf vinden, loop alleen mee. (omdat ik het leuk vindt). Totslot, bedankt dat je er inhoudelijk op heb gereageerd... Dar heb je wat aan... GdB
Gast Team Kleijn Geplaatst 15 maart 2004 Geplaatst 15 maart 2004 Eigenlijk is er maar een goede optie, nl. het wijzigen van de programmatuur op de .COM site. (Ik weet het, zoals altijd vraag ik weer het onmogelijke) In de programmatuur dient nl. het 'Object' 'Team' worden opgenomen. Dat houdt eigenlijk in: Een team bestaat uit 1 of meerdere personen. Een persoon is persoon en lid van een team. Neem Kruimel en Kraal, die vormen samen 'dauwtrappers' Vinden ze gezamenlijk een cache dan betekent dit: Team dauwtrappers +1 found Persoon Kruimel + 1 found Persoon Kralenfee + 1 found Maar stel dat Kruimel met mij gaat cachen. dat betekent: Persoon Kruimel +1 found (Team Dauwtrappers + 0 Founds) Persoon Rob + 1 found (Team Kleijn + 0 Founds) Zou ik de de rest van mijn team meenemen en samen met Kruimel gaan cachen dan: (Kruimel, + Rob, Jacoline en Sanne) dan betekent dit: Persoon Kruimel +1 found Persoon Rob + 1 found Persoon Jacoline + 1 found Persoon Sanne + 1 found Team Kleijn +1 Found Team Dauwtrappers + 0 Found (Omdat dit team niet compleet was) Hartstikke simpel bedacht, echter programmatechnisch niet in de GC.COm site opgenomen en daarom klooien we allemaal met hetzelfde probleem, hoe log je nu verantwoord binnen de mogelijkheden van de GC.COM site..... Rob "Team Kleijn"
Aanbevolen berichten