Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo Allemaal,

Ik lees op verschillende plaatsen dat je voor het lopen van een multi toch weer papier moet mee nemen. Nu vroeg ik me af kan je ook een route maken van de multi en die dan lopen? Op de site van geocaching staan verschillende routes. Het is een idee maar ik heb geen idee hoe dit zou moeten. Of zijn er nog andere handige manieren.

Groetjes van Mizzi

bewerkt door Zucco
Geplaatst

Je hebt meestal wel papier nodig om de antwoorden op te kunnen schrijven bij een multi. Bovendien passen niet alle multis geheel op je Oregon. Ben er zelf al 2x tegen aan gelopen met een multi lopen, en heb er een paar bekeken die niet geheel op mijn Oregon stonden.

Daarbij komt nog dat sommige multi's gewoon een uitdraai nodig hebben waar informatie op de cachepagina staat (zoals foto's e.d.) die niet naar je Oregon mee komen.

• Top! 1
Geplaatst

Het hangt van de multi af volgens mij. Als er foto's of plaatjes in de cacheomschrijving staan die je nodigt hebt, dan zul je de omschrijving wel uit moeten printen. En het is handig om papier bij te hebben om de antwoorden op te schrijven, maar daarvoor heb je de cacheomschrijving niet nodig (ik heb altijd een opschrijfboekje bij me). Maar er zijn ook genoeg multi's waar je dit helemaal niet nodig hebt. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met een route maken voor een multi. Je weet toch niett vantevoren precies op welke punten je gaat komen? Bij de multi's die ik tot nu toe gedaan heb in ieder geval niet...(zijn er nog niet zoveel hoor, maar goed).

Geplaatst (bewerkt)

Korte multi's loop ik meestal via mijn oregon, voor langere of eentje met een lange beschrijving of foto's neem ik een uitdraai mee.

Het hangt ook een beetje van de opzet van de multi af. Als alle WP's al bekend zijn en je hoeft alleen een vraag te beantwoorden, dus zonder foto, dan maak ik in GSAK een notitie (met de vraag) bij het waypoint. Zo kan ik ook de vraag op mijn oregon zien zonder door de hele beschrijving te moeten scrollen. Ik heb dan alleen een klein papiertje bij me waar ik de antwoorden op neer pen. Deze methode kan niet als het volgende coördinaat volgt uit het antwoord. Dan neem ik dus gewoon weer een uitdraai mee.

Het is maar net wat je zelf prettig vindt.

bewerkt door oliphientje
Geplaatst

Op een Oregon 450 kan je toch foto's opladen?

Je kunt inderdaad foto's laden op de 450, maar de weergave is dan wel erg klein. Details zijn dan minder zichtbaar en die zijn soms wel makkelijk.

Zelf printen wij een multi meestal wel uit, maar dan wel met 2 pagina's op 1 bladzijde.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...