Tijntje Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 Heb Zojuist een explorist GC aangeschaft. Hij werkt op zich wel maar als ik een waypoint toevoeg met coordinaten, dan geeft hij dat er gestart moet worden van een coordinaat 23000km ver weg (zuidelijkste puntje van de Grote oceaan) Als ik via punt toevoegen op de kaart mijn volgende waypoint wil bepalen is er geen probleem. iemand suggesties mischien. Mis ik wellicht ergens een instelling??
De broekies Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 (bewerkt) Bij de GC zelf zit geen handleiding, maar die moet je zelf downloaden. Heb je de handleiding? http://service.magellangpseurope.com/M0100/MagMainFrame.aspx Wij hebben hem hier ook thuis (nieuw in doos) en ik heb zelfs een emulator op de PC, waar ik het 1 en ander kan proberen. Mocht je er met de handleiding er ook niet uitkomen, laat het dan even weten. - Robert edit: de Nederlandse versie die daar staat lijkt wat beknopt. Er is een langere versie, maar die zie ik zo niet (zelf nog gereviewd ;-) Maar hier is wel een Engelse versie: http://support.magellangps.com/support/assets/manuals/Magellan_eXploristGC_UserHandbook.pdf 23 mei 2011 bewerkt door De broekies
Wad-Seekers Geplaatst 24 mei 2011 Geplaatst 24 mei 2011 Heb je misschien een S geplaatst ipv N, of een W geplaatst ipv E?
De Oliva's Geplaatst 24 mei 2011 Geplaatst 24 mei 2011 Heb je misschien een S geplaatst ipv N, of een W geplaatst ipv E? Was ook mijn eerste gedachte. Ander halfrond...
Tijntje Geplaatst 24 mei 2011 Auteur Geplaatst 24 mei 2011 Bedankt voor jullie reacties Heb dit inderdaad gecheckt maar die zijn goed. Als ik de coördinaten invoer geeft hij ook wel het juiste coördinaat op de kaart weer maar de start is 23000 km ver weg. Het lijkt er op dat in dit geval het start coördinaat gewist wordt. Voorbeeld: Ik ga naar een begin coördinaat van een cache vanuit mijn menu geocaches. Hij reageert direct met een lijn van mijn huidige positie naar dit begin coördinaat, dit gaat dus prima. Zodra ik op dit begin coördinaat mijn volgende waypoint heb uitgerekend en deze invoer en selecteer om vervolgens op start te drukken, gebruikt de GPS niet het begin coördinaat als vertrek punt maar een vertrek punt 23000 km naar het Zuid westen. Wie kan mij helpen?????
De Oliva's Geplaatst 24 mei 2011 Geplaatst 24 mei 2011 (bewerkt) Dan lijkt het apparaat te denken dat je je daar op dat moment bevindt (maar alleen als je een punt handmatig invoert). Ik ken de Magellan niet zo goed, maar misschien is het een soort default setting. Als je gewoon "op de pijl" navigeert, is het dan ook 23000 kilometer naar je WP? 24 mei 2011 bewerkt door De Oliva's
Tijntje Geplaatst 24 mei 2011 Auteur Geplaatst 24 mei 2011 Als ik alleen op de pijl navigeer gaat het inderdaad goed. Ergens moet er een basis (default) instelling gecorrigeerd worden ik weet alleen niet hoe en waar.
De Oliva's Geplaatst 25 mei 2011 Geplaatst 25 mei 2011 (bewerkt) Ik heb eens wat voor je rondgezocht maar kom er niet heel erg uit. Het beschreven probleem komt in ieder geval niet voor in diverse FAQ's die ik heb gelezen. Misschien kan je eens proberen alle WP's te wissen die momenteel op het apparaat zijn ingevoerd. Daarmee wis je ook het punt op het zuidelijk halfrond en heeft 'ie misschien niet meer de neiging om deze constant als startpunt aan te grijpen. Is maar een probeersel hoor, succes niet gegarandeerd. 25 mei 2011 bewerkt door De Oliva's
Krijgertjes Geplaatst 25 mei 2011 Geplaatst 25 mei 2011 Als ik een waypoint toevoeg met coordinaten, dan geeft hij dat er gestart moet worden van een coordinaat 23000km ver weg (zuidelijkste puntje van de Grote oceaan) Als ik via punt toevoegen op de kaart mijn volgende waypoint wil bepalen is er geen probleem. 23000 km is wel erg ver weg. Grootste afstand over het aardoppervlak is zo'n 20400 km. Voor 23000 km moet je dus de ruimte in! Met alleen een verkeerde hemisfeer kun je dat resultaat niet krijgen.
Tijntje Geplaatst 25 mei 2011 Auteur Geplaatst 25 mei 2011 Klopt inderdaad de lijn start ook buiten de geografische Zône. De factory reset werkte helaas niet. Ik heb inmiddels van iemand de tip gekregen om een software herinstallatie te doen en daarna de up date naar 1.6 te te installeren. Wish me luck!!
thex Geplaatst 25 mei 2011 Geplaatst 25 mei 2011 Hij heeft wel eerst een goede fix gehad op je thuislocatie. Dit is de eerste keer 20 minuten in open lucht tot de juiste coordinaat gevonden is
team-JRT Geplaatst 26 mei 2011 Geplaatst 26 mei 2011 (bewerkt) Had ik ook, even een update uploaden vanaf de Magellan site. Bij mij is het probleem over nu. Heb nu 1.6 **oh, iemand was me al voor 26 mei 2011 bewerkt door JMR&T
Tijntje Geplaatst 27 mei 2011 Auteur Geplaatst 27 mei 2011 Vanavond eindelijk proberen of het werkt, heb goede hoop! Bedankt voor de tips!!!!!
Tijntje Geplaatst 27 mei 2011 Auteur Geplaatst 27 mei 2011 Hij werkt!! Hiep Hiep Hoera. Oplossing was inderdaad 1,6 installeren. Bedankt allemaal!!!!!
Aanbevolen berichten