vliegtuigteam Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 Deze vraag kan in beide rubrieken over de map60, of de map 62. We overwegen aanschaf van één van deze GPS-sen. De 60 is bijna niet meer verkrijgbaar, maar ik heb nog een site gevonden die hem aanbiedt voor ong 270 euro. De opvolger map62s (want die heeft ook een SD-slot.) is minstens 60-70 euro duurder. Daarnaast kom ik berichten tegen dat de ontvangst van de good-old map60 toch echt beter is dan die van de map62. De berichten over goede/slechte ontvangst is wel vaak tegenstrijdig en technisch, over de juiste chip enzo, Terwijl ik bij de meeste verkoopinformatie niet eens kan bekijken welke chip er in een model zit. Heeft iemand van jullie een goede site, review of ervaring? Waarom zou de map62 dan eigenlijk beter zijn dan de map60, oftewel welke kan ik beter kopen? Thanks alvast
Japiejoo Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 Ik heb zelf alleen ervaring met de gpsMap 60CSx en daar ben ik heel erg tevreden over. Maar ter vergelijking kan je eens kijken op dagboek van een overstap van Bloodwoosj. Ik denk dat dat zeer nuttig kan zijn.
Zangvogel Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 (bewerkt) De GPSmap 62s bevalt mij prima, bij conrad.nl gekocht voor €319,= (dus het prijsverschil is kleiner dan je beschrijft). Zelf heb ik voor de aanschaf de blog van Bloodwoosh goed doorgelezen (zie hier) en tevens een aantal youtube filmpjes bekeken. Een paar andere linkjes: GPSMAP62 out of the box review op GPS-info Deze linkjes vergelijken weliswaar niet specifiek de 62 met de 60, maar ik vond ze toch wel interessant om te lezen. Als je trouwens chirp caches wilt kunnen doen, kan je niet met de 60 uit de voeten. 23 mei 2011 bewerkt door Zangvogel
masterchef Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 Een bijkomend voordeel is dat je in de Map62 gpx bestanden kan laden voor paper less caching. En heeft een chirp mogelijkheid. Map60 is leuk maar toch ook zijn beperkingen. Ben zelf net om van de 60csx naar de 62st en ik ben er erg tevreden over. Masterchef
Peetee Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 (bewerkt) Ik werk al jaren met de 60Cx en ben daar heel tevreden over. Dus als je die koopt heb je gewoon een goed apparaat. Vraag is even of hoe de service is als hij onverhoopt een keer gerepareerd moet worden. Tijdens de garantieperiode zal dat wel loslopen, maar hoe gaat het daarna (beschikbare onderdelen e.d.) ? Ben zelf net om van de 60csx naar de 62st en ik ben er erg tevreden over. Is de robuustheid van deze twee ook echt vergelijkbaar? Want ik ben ook 60Cx bezitter, die overweegt de 62st aan te schaffen. 23 mei 2011 bewerkt door Peetee
timker Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 (bewerkt) Eind vorig jaar ben ik overgestapt van een GPS60Csx naar een 62s. Ik heb de 2 Garmin's nooit naast elkaar gebruikt maar ondervind zeker geen probleem met een mindere ontvangst. De voordelen van een GPX bestand van zo'n 2.500 normal's met bijna volledige beschrijvingen en een (bijna?) onbeperkte hint laat mij als Nederland-crosser (voor mijn werk bezoek ik regelmatig klanten in geheel Nederland) niet twijfel aan de voordelen van de 62. De keuze tussen een 62s en een 62st was ook snel gemaakt omdat het vrije geheugen t.o.v. een (minder) Topokaart duidelijk voordelen heeft. Het dagboek zoals eerder genoemd is zeer zeker een aanrader! 23 mei 2011 bewerkt door timker
handleiding Geplaatst 23 mei 2011 Geplaatst 23 mei 2011 Heb zelf gekozen voor de oregon 450 Na overwogen te hebben tussen de 62s en de 450 De T zou ik niet voor gaan zijn waardeloze kaarten er is een goed opensource alternatief voor fietskaarten www.dealbird.nl voor 312 euro ex verzenden Mijn link en dan bericht #8 de 62 s(t) kan wel gevarenzones instellen, maar daar is voor de oregon een Whereigo voor (kijk maar op de landingsbaan van gilze rijen in .com kaart
Aanbevolen berichten