debendevanvier Geplaatst 22 mei 2011 Geplaatst 22 mei 2011 Ik vind logs lezen,1 van de leukste dingen om te doen, ook om te beslissen of wij de cache gaan doen of niet!! Valt op dat de meeste vinders zoveel op een dag halen,dat ze bij elke log kopie doen,dus ze hebben geen verhaal (wel een puntje er bij ) Ook valt op dat van de 10 vinders er nog maar 2 vinders foto's maken!!! Jammer want foto's laten zien waarom je die cache wel of niet moet doen En ik vind mijn logs,met/zonder foto,s dat die van mij zijn en niet van de legger!! Onderop voor dat logs komen staat ook niet voor niks (Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links.) Echte spoilers log ik trouwens nooit op com,daar heb ik gewoon een dagboek voor En log ik wel een spoiler foto dan meld ik dat erbij Ik vind dat de legger met respect met de log van de vinder om moet gaan!! Net als de vinder dat voor de cache en omgeving moet hebben
Lemon Geplaatst 22 mei 2011 Geplaatst 22 mei 2011 (bewerkt) Als ik logs delete zonder voorafgaande email aan de logger volgt meestal een leuk contact waarin wederzijds begrip wordt getoond. Ik denk, dat de contacten nog vééél leuker worden, indien je de logger toch eerst even een mailtje zou sturen met de vraag om het logje te verwijderen. En als je dat dan ook nog met redenen omkleedt, dan kom de cacher waarschijnlijk ook nog bij jou op de thee.... Zomaar logjes weghalen zonder reden aan te geven vind ik niet passend.Veelal zal de beginnende cacher "iets doen" uit onwetendheid of onnadenkendheid. Het is mijzelf aanvankelijk ook wel eens overkomen. Eén keer heb ik een mailtje ontvangen waarbij ik dacht... "Ja natuurlijk, de legger heeft helemaal gelijk, zo heb ik het niet bekeken". En uiteraard heb ik toen onmiddellijk het logje gewijzigd. Nogmaals.... het is een spelletje. Ik zou het nog wat minder eufemistisch willen zeggen: ik vind het weghalen van een log van een ander, zónder daarover eerst contact te hebben gehad, bepaald onfatsoenlijk. Zo ga je toch niet met elkaar om. Het kan dan wel jouw cache zijn, maar het is zijn/haar log. En het is juist wat in het citaat staat, wellicht is het log zo geplaatst uit onwetendheid of onnadenkendheid. Als ik zou merken dat een vinderslog van mij zónder voorafgaand overleg door de CO is verwijderd, zou ik daar zeker over klagen bij een reviewer. Maar natuurlijk niet dan eerst van mijn kant een poging te hebben gedaan, contact te leggen. 22 mei 2011 bewerkt door Lemon 1
Helene Geplaatst 22 mei 2011 Geplaatst 22 mei 2011 Nou, dit is wel HEEEL toevallig, maar ik heb gister naar aanleiding van de vraag van de TS eens gekeken of ik de cache kon vinden waar het over ging (op CG.com). Vandaag lekker op pad. Kom ik aanrijden bij een cache........ zie ik dus wat ik eerder op de foto gezien heb. In dit geval Leo, kan ik niet anders zeggen dat dit inderdaad MEER is dan een "foto in de buurt". Deze foto verraad zoveel dat ik direct zag dat deze cache en dit topic bij elkaar hoort. Als het mijn cache was zou ik zeer zeker vragen om de foto te verwijderen. Ik zag dat degene die de foto geplaatst had er 18 op zijn naam heeft staan, dus waarschijnlijk onwetendheid
LeoCache Geplaatst 22 mei 2011 Auteur Geplaatst 22 mei 2011 @Helene, Hmmmm... Nou, dan heb je een keer een mazzeltje. Nog een bezoekje kunnen brengen aan de nabije bebouwing? WAT een speurzin trouwens. Da's een cacher waardig moet ik zeggen. Groet, Leo
Diafragma Geplaatst 2 juni 2011 Geplaatst 2 juni 2011 Ik heb absoluut geen enkel probleem als een CO een goede reden heeft om een log van mij weg te halen zonder dat hij dat eerst aan mij heeft gevraagd! Waarom zou ik persé eerst een verklaring/verzoek moeten ontvangen. Een cachepagina - inclusief logs - zie ik als onder beheer van de CO. En die CO kan het net zoals een moderator op dit forum het nodig vinden om iets te verwijderen. Als ik bij de melding van verwijdering al snap waarom het gaat kan het zijn dat ik een nieuwe log schrijf of ik neem de moeite om bij de CO om opheldering te vragen!
barny Geplaatst 3 juni 2011 Geplaatst 3 juni 2011 Ik heb er Absolut een groot probleem mee als de cacheeigenaar mijn log weghaalt, het is ten eerste mijn log, uit mijn hand, ik doe er moeite voor om mijn gedachte te uiten, en daar heeft hij gewoon van af te blijven, ten tweede hij maakt een cache, mocht hij een leuke cache maken maak ik een leuke log, is de cache brandhout of slechter zou ik het ook niet laten om wat van mijn gedachten over die cache als log neer te schrijven. Mochten de cacheeigenaren dan alsnog een probleem met mijn log hebben verzoek ik hun altijd om eerst de richtlijnen te lezen en bij nog grotere bezwaren contact op de te nemen met de Nederlandse revieuwers van Groundspeak, die zouden onpartijdig moeten zijn, en daar naverwant kunnen handelen. Barny
Snapernixvan Geplaatst 3 juni 2011 Geplaatst 3 juni 2011 Ik heb absoluut geen enkel probleem als een CO een goede reden heeft om een log van mij weg te halen zonder dat hij dat eerst aan mij heeft gevraagd! Waarom zou ik persé eerst een verklaring/verzoek moeten ontvangen. Er bestaat ook nog zoiets als omgangsvormen. Al heeft de CO het gelijk nog zo aan zijn zijde, het is niet meer dan correct om dat gelijk dan ook in de vorm van een berichtje aan de logger te melden. Het verandert niets aan de situatie, want de CO zal het logje toch wel weghalen, maar het is wel net zo netjes. En jij vindt het toch ook wel prettig om de reden te weten, waarom je logje is verwijderd? Wellicht kun je er je voordeel mee doen bij een volgende logsessie.
Diafragma Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 (bewerkt) Ik hoop dat een CO niet zonder zwaarwegende redenen een log weg gaat halen. Als er een duidelijke mening over een cache wordt gegeven lijkt mij geen reden om iets te verwijderen. Dat betekent voor de CO gewoon incasseren! Persoonlijk vind ik de reden waarom Barny in het verleden logs bij zijn Bussie weg haalde niet acceptabel. Maar wat de ene wel een zwaarwegende reden kan vinden hoeft niet gedeeld te worden door anderen! Ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat het onfatsoenlijk is om zonder voorafgaande email aan een logger zijn log weg te halen! Respect voor je medecachers is een groot goed en dat houd ook in begrip voor het standpun dat als een cacher gegronde redenen heeft om een log te verwijderen zonder voorafgaande email dat dit moet kunnen! Een voorbeeld waarbij ik een log weg haal zonder voorafgaande email naar de logger: op de cacherpagina staat uitdrukkelijk vermeld om geen informatie te geven over de verstopplek van een tradi en er wordt uitgebreid beschreven waar je de cache moet vinden! In een dergelijke situatie negeert een logger bewust of onbewust een duidelijke wens van de Co, die m.i. gerespecteerd dient te worden. 4 juni 2011 bewerkt door Diafragma
barny Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Ik hoop dat een CO niet zonder zwaarwegende redenen een log weg gaat halen. Als er een duidelijke mening over een cache wordt gegeven lijkt mij geen reden om iets te verwijderen. Dat betekent voor de CO gewoon incasseren! Persoonlijk vind ik de reden waarom Barny in het verleden logs bij zijn Bussie weg haalde niet acceptabel. Maar wat de ene wel een zwaarwegende reden kan vinden hoeft niet gedeeld te worden door anderen! Ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat het onfatsoenlijk is om zonder voorafgaande email aan een logger zijn log weg te halen! Respect voor je medecachers is een groot goed en dat houd ook in begrip voor het standpun dat als een cacher gegronde redenen heeft om een cache te verwijderen zonder voorafgaande log dat dit moet kunnen! Een voorbeeld waarbij ik een log weg haal zonder voorafgaande email naar de logger: op de cacherpagina staat uitdrukkelijk vermeld om geen informatie te geven over de verstopplek van een tradi en er wordt uitgebreid beschreven waar je de cache moet vinden! In een dergelijke situatie negeert een logger bewust of onbewust een duidelijke wens van de Co, die m.i. gerespecteerd dient te worden. Een beetje raar, dat een duidelijke wens van jou wel gerespecteert moet worden, en een duidelijke wens van mij niet. Barny
vanbaarsel Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Een beetje raar, dat een duidelijke wens van jou wel gerespecteert moet worden, en een duidelijke wens van mij niet. Nou ... daar gaan we dan: Misschien ligt dat aan de wens? En ja, wensen zijn persoonlijk en zullen niet voor iedereen dezelfde betekenis hebben, maar de wens om geen spoiler(foto)s te plaatsen lijkt mij realistischer dan de wens dat een logje uit minimaal vijftig (al dan niet zinnige) woorden moet bestaan. Misschien plaats ik bij mijn volgende cache de wens dat iedere vinder een tientje naar mijn rekening over moet maken, voordat hij mag loggen. Of dat er een dansje gedaan moet worden op het nulpunt. Of dat je eerst het gele bussie gelogd moet hebben. Of dat je niet meer dan 75 kilo mag wegen om te mogen loggen. Of ... of ... joh, weet ik veel! Kom, het is prachtig weer: we gaan naar buiten en doen wat we leuk vinden: doosjes zoeken!
Snapernixvan Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Een dansje hoef je alleen maar te maken op de brug in Avignon..... vind ik! Ik zou niet weten of daar een cache ligt, maar toen wij er ooit waren, heb ik mijn vrouw gefilmd terwijl ze op dit beroemde plekje een klein dansje maakte..... :rolleyes:
GeoVlinder Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 Ja dan willen we daar natuurlijk wel bewijs van zien!!!
Greenturtel Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 (bewerkt) Een dansje hoef je alleen maar te maken op de brug in Avignon..... vind ik! Ik zou niet weten of daar een cache ligt, maar toen wij er ooit waren, heb ik mijn vrouw gefilmd terwijl ze op dit beroemde plekje een klein dansje maakte..... :rolleyes: Heeft dus niets met dit topic te maken, maar vooruit.... eind september 2009 lag er inderdaad een cache. (voor zover wij weten nu weg) Al nodigde de stash niet echt uit om een dansje maken......(qua ruimte en verstopplek) 4 juni 2011 bewerkt door Greenturtel
Snapernixvan Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 (bewerkt) @Geovlinder Uh uh.... ...zoals mijn voorganger al zei.... Het is eigenlijk off topic..... En bovendien kunnen de beelden schokkend overkomen.... Zowel letterlijk als figuurlijk. Kinderen kijken ook naar dit forum en wij waren toen nog jong.... 4 juni 2011 bewerkt door Snapernixvan
RedRocks Geplaatst 4 juni 2011 Geplaatst 4 juni 2011 (bewerkt) foutje 4 juni 2011 bewerkt door RedRocks
Aanbevolen berichten