Spring naar bijdragen

Density - Cachedichtheid


ossive

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kent er iemand een handig tooltje om de densiteit van de caches in één oogopslag te zien.

Ik heb het dan niet over de zwarte stipjes op de Belgische geocachekaart : lijkt mij onhandig om een route uit te stippelen.

 

Ik dacht eerder aan de macro : Cache Density macro - V0.2

 

Zie link : My link

 

Kan deze macro dienstig zijn ? Iemand ervaring mee ? Of zijn er andere tooltjes ?

 

Ik denk bvb ook ah exporteren van html-files.

 

Welke instellingen zijn cruciaal bij het invoeren van deze gegevens ?

 

Ik laat de gps de route berekenen tussen de caches. De lengte van een route tussen bvb 20 caches zou globaal gezien korter moeten zijn dan wanneer diezelfde 20 caches verder uit elkaar liggen.

 

Ik plan mijn routes steeds circulair (beginpunt = eindpunt). Het is dan handig als ik een inschatting kan maken van een maximum aantal caches op bvb een route van maximaal 40km (fiets/step)

 

Het bepalen van de lengte van de route hangt af van de kaartgegevens (topo-fiets-auto) en valt volgens mij buiten deze scope.

 

Maar hoe hoger de densiteit, hoe korter onderlinge afstand tussen de caches en hoe korter de route voor een bepaald aantal caches of hoe meer caches voor een bepaalde routeafstand.

 

Vraag : hoe is de html-index te interpreteren die gegenereerd wordt en welke simulaties (instellingen) kan je doen

 

Bedankt

 

 

 

Graag reacties

 

Olivier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je link werkt niet echt. :rolleyes:

Uh.. Ik bedoelde de eerste.

 

 

Dank je voor de rechtzetting, maar euh...niemand die een handigheid kent om de dichtheid (concentratie) van caches te bepalen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachedichtheid.

Ik kan me 2 oude draadjes herinneren die over dit fenomeen gingen.

Deze Het ontstaan van Nederland en deze Cache dichtheid in NL.

Helaas werken de plaatjes die toen zijn gepost tegenwoordig niet meer. Dat is jammer, want er was toen veel tijd ingestopt. De cachedichtheidsafbeeldingen waren gecombineerd tot een filmpje waarmee heel goed de explosie aan ’s Neerlands cachepopulatie kon worden gevolgd.

 

Uit het eerste draadje komt de volgende quote:

Kaartje is gegenereerd met data vanuit PocketQueries, verzameld met GSAK en geexporteerd naar CSV, geladen in Matlab, waarmee de 1486 plaatjes zijn gemaakt, waaruit met ImageMagick een animated GIF is gebrouwen, die met Animation Shop is geoptimaliseerd van 4 Mb naar 300 kb.

 

Ook op het Amerikaanse forum is er een heel grappig en interessant draadje, Geocaching Growth A scientific analysis .

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...