diana Geplaatst 6 april 2011 Geplaatst 6 april 2011 ik ben op zoek naar een mooie plek voor mijn eerste cache. De cache zelf is klaar om verstopt te worden, helaas verleent de gemeente de ronden venen geen toestemming om in gemeentegrond een cache te verstoppen. Als ze mijn cache toestaan, kan iedereen van alles met de grond doen! Was het antwoord. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Marcel en Micha Geplaatst 6 april 2011 Geplaatst 6 april 2011 Ik zie dat er in die omgeving toch al een paar caches geplaatst zijn, misschien kan je met de cacheleggers contact opnemen en vragen hoe zij het voor elkaar gekregen hebben?
FritzoNL Geplaatst 6 april 2011 Geplaatst 6 april 2011 Ik zou een persoonlijk gesprek proberen te arrangeren met degene bij de gemeente die er over gaat. Misschien is het onbekendheid met het fenomeen cachen, en krijg je vandaar het standaard antwoord "neen". Face to face kun je beter uitleggen wat het is, waar het om gaat, vertellen dat het ook (uitsluitend?) goeie kanten heeft, ook voor de gemeente etc. Laat hem als het kan wat zien (GC.com?) en probeer hem/haar zo te overtuigen dat het in feite om een kleinigheidje gaat. Succes!
De Oliva's Geplaatst 6 april 2011 Geplaatst 6 april 2011 Het zal per gemeente vast verschillen. Hier doet men er niet moelijk over, mijn vraag per email of ik op gemeente grond op die-en-die coordinaten een doosje mocht verstoppen ten behoeve van een speurtocht werd per omgaande akkoord bevonden door de betreffende ambtenaar. Dat was wel heel gemakkelijk. Toen we nog in Leiden woonden moest er toch een formeel verzoek(geschreven brief) aan te pas komen. Gericht aan de afdeling sport en recreatie, een week of zes (ambtelijke molens!) later was het OK. Tussendoor hebben we nog een jaar in Gulpen-Wittem gewoond en ook wat caches verstopt, daar ging het per mail maar ons verzoek werd zelfs besproken in de raadsvergadering (!) maar uiteindelijk ook OK bevonden. Mijn tip; probeer eerst per mail aan wie er ook maar over toerisme, of sport en recreatie gaat (benaming verschilt ook weer per gemeente), leg in je mail goed uit wat geocaching is, dat het een bezigheid betreft waarbij men vooral ook oog voor de mooie dingen in de omgeving heeft, enzovoort. Beetje ophemelen mag best, vermeld vooral dat je de mooie plekken van de gemeente XX graag wilt laten zien. Je hoort dan vanzelf wel of je op de goede weg zit. Een duidelijke maar bondige uitleg is de halve toestemming in mijn ervaring.
Kopfdorf-Rangers Geplaatst 6 april 2011 Geplaatst 6 april 2011 In onze gemeente is de gebiedsmanager de aangewezen persoon. Dezxe is verantwoordelijk voor het gemeentelijk groen/openbare ruimte. Eigenlijk degene die je moet hebben als er iets vernield is of vervangen moet worden. Hopelijk brengt dit alles jullie cache dichterbij.
Intoer Geplaatst 7 april 2011 Geplaatst 7 april 2011 Hoi, ik ben ook een cache aan het voorbereiden en ik ben ook bezig te bedenken hoe ik de Gemeente zover kan krijgen voor toestemming. Ik heb zelf het plan om ook enkele cache's op papier uit te draaien en deze te laten zien aan de ambtenaar. Speciaal van Cache's die in de rond liggende gemeentes liggen om te laten zien dat de rond liggende gemeentes niet moeilijk doen. Ook wil ik een Cache's op papier uitdraaien van een CITO evenement, om aan te tonen dat wij als Geocachers respect tonen voor de natuur. ik ga zo proberen om ze te overtuigen.....maar ik heb het allemaal nog niet uitgevoerd, dus of de argumenten genoeg zijn weet ik dus nog niet :-) . Succes
Waldio Geplaatst 7 april 2011 Geplaatst 7 april 2011 Wat ook goed is om de natuurbeheerder even kort uit te leggen wat geocachen nou precies is. Stop bijv. deze flyer in de bijlage. Of ga even langs en laat deze powerpoint zien.(misschien wel even vertalen naar het nederlands) 1
Wad-Seekers Geplaatst 7 april 2011 Geplaatst 7 april 2011 niet moeilijk doen. Zorg er voor dat je 'ze zullen misschien wel moeilijk doen' niet met je meedraagt. Ga er positief en enthousiast op af.
Intoer Geplaatst 7 april 2011 Geplaatst 7 april 2011 niet moeilijk doen. Zorg er voor dat je 'ze zullen misschien wel moeilijk doen' niet met je meedraagt. Ga er positief en enthousiast op af. Tuurlijk gaan we er positief tegen aan, dat is ook de drijfveer om het voor mekaar te krijgen. Ik woon al vele jaren in deze gemeente, dus ik ken ook het enthousiasme van onze gemeente . We gaan proberen ons enthousiasme (en die is groot ) over te brengen op de ambtenaar..
Aanbevolen berichten