Spring naar bijdragen

Filter Gezocht: Caches Die In Twee Databases Voorkomen


Team Helmpies

Aanbevolen berichten

Ik heb een database in GSAK met leuke puzzels die ik nog wil oplossen.

En dat zijn er veel...

Nu wil ik deze database opschonen met caches die ik inmiddels heb opgelost. Deze staan met corrected coordinates in mijn algemene database die ik regelmatig upload naar mijn GPSr.

En dat zijn er ook veel...

Nu wil ik de database met puzzels filteren op: Alleen de puzzels die ik ook in de algemene database heb staan.

 

Dus: ik wil alle caches zien die in beide databases voorkomen.

Doel hiervan: mijn database met puzzels opschonen.

 

Wat ik nu doe is dat ik de algemene database zo'n beetje compleet in mijn Ignore-lijst van de puzzel-database heb staan, maar daar wordt deze database weer onnodig groot van. En het is nogal quick and dirty...

Kan het ook netter?

Ik ben benieuwd...

 

Groeten,

 

Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou zelf voor de volgende praktische oplossing kiezen (maar heb de voorgestelde macro nog niet uitgebreid bekeken, wellicht werkt dat veel makkelijker).

In de database waar je de opgeloste puzzels hebt staan maak je een filter zodat je alleen de puzzelcaches ziet met corrected coordinates. Vervolgens kopieer je die waypoints naar je database met puzzels.

Vervolgens gooi je uit je database met puzzels alle caches weg met corrected coordinates.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zelf voor de volgende praktische oplossing kiezen (maar heb de voorgestelde macro nog niet uitgebreid bekeken, wellicht werkt dat veel makkelijker).

In de database waar je de opgeloste puzzels hebt staan maak je een filter zodat je alleen de puzzelcaches ziet met corrected coordinates. Vervolgens kopieer je die waypoints naar je database met puzzels.

Vervolgens gooi je uit je database met puzzels alle caches weg met corrected coordinates.

 

Dat is zeker een mogelijkheid, dat doe ik al door de PQ van opgeloste puzzels in de database te laden.

Maar dan weet ik nog niet welke puzzels ik uit mijn PQ van nog op te lossen puzzels kan halen. En daar gaat het mij ook om...

Ik ga vanavond in ieder geval die macro proberen. Kom ik weer een stapje verder in de wondere wereld van GSAK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan weet ik nog niet welke puzzels ik uit mijn PQ van nog op te lossen puzzels kan halen. En daar gaat het mij ook om...

Alle caches met corrected coordinates kun je dan toch selecteren en vervolgens verwijderen?

 

Move werkt volgens mij overigens niet, want je wilt die caches toch niet kwijt uit je eerste database?!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...