Spring naar bijdragen

Vragen Voor Spreekbeurt


corina

Aanbevolen berichten

Op dit moment is mijn dochter bezig met haar spreekbeurt over geocachen.

Hierin Wil ze het aantal caches in Nederland en het aantal caches wereldwijd vermelden.

Wie weet waar ze deze informatie kan vinden??

We zagen wel iets op wikipedia maar die informatie was uit 2010 en ze wil graag recentere informatie.

Andere tips en leuke weetjes voor haar spreekbeurt zijn ook welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hierbij wat suggesties van mijn kant. Ik weet natuurlijk niet waar jullie zelf al aan gedacht hebben en wat gangbaar is tijdens een spreekbeurt in haar klas.

 

-Filmpje laten zien van .com

-alle kinderen de brochure aan het einde geven. Linkje (ook voor wat die kinderen eventueel weer aan de ouders vertellen hierover).

-op internet staan ook plaatjes met de inhoud van een cache. Eventueel iets over TB's?

 

-Laten raden naar hoeveel caches er in Spijkenisse, Zuid-Holland, Nederland, de wereld zijn.

-Laten raden naar hoeveel sommige mensen er al gevonden hebben.

-kaart van Nederland met de "stippen" erop laten zien.

 

En natuurlijk als klap op de vuurpijl een kleine cache door de school/wijk lopen met de klas :thumbup: Natuurlijk wel even overleggen met de juf :rolleyes:

 

Succes met de voorbereidingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de link die brochure zal ik voor haar uitprinten.

Foto's en filmpjes had ze al bedacht.

En cache door de wijk lopen ook maar van haar juf mag ze het schoolplein niet af. En ook mag ze alleen maar in groepjes van 5 kinderen tegelijk naar buiten.

Nu vind ze die cache maken dus niet meer leuk.

 

Weet iemand waar we kunnen vinden hoeveel caches er in Spijkenisse Nederland en op de wereld zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou niet een bestaande cache doen maar een die je zelf verstopt hebt op het schoolplein

Je weet nooit hoe sommige kinderen hiermee omgaan

Zo heb ik zelf een multi hier bij mij in de buurt met toestemming van de eigenaar gebruikt om een avondwandeling met de naschoolse te doen, was een succes

Kan je ook een grotere doos met wat leuke spulletjes wegleggen achter b.v. een electriciteitskast vlak bij school

Laat je de groep een klein rondje door de wijk doen als dat mogelijk is

(dit hoef je natuurlijk niet op GC.com aan te vragen, met toestemming van het schoolhoofd kan een hoop onderhands geregeld worden :) )

 

Succes

PS het aantal caches wereldwijd wordt op de startpagina van .com aangegeven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig begin deze week een nieuwe set gemaakt van de caches in Nederland. Even snel geteld en kom op 11999. Hier moeten wel nog de caches van afgetrokken worden die deze week in het archief verdwenen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke bedankt voor de antwoorden.

Mijn dochter kan dit nu verwerken in haar spreekbeurt.

 

Het is overigens zeker niet de bedoeling dat ze met de klas een bestaande cache gaat lopen. De bedoeling was om een kleine multi door de wijk (om de school heen) te maken) maar dat vond de juf niet goed helaas.Nu moet ze dus een super kleine multi op het schoolplein gaan maken. Of gewoon een traditionele.

 

Weet iemand ook hoeveel caches de iemand gevonden heeft. (De persoon met de meest gevonden caches)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even off topic. Mss wel handig als ouders dit lezen.

 

Kinderen dienen goed geïnstrueerd te worden.

Afgelopen vrijdag hebben we met vieren "de hel van Loon" gelopen. Op een gegeven moment bleven wij vlak bij een waypoint even stil staan kletsen zonder verder iets te ondernemen want er kwam een schoolklas voorbij. En wat schetste onze verbazing? Eén van die kinderen kwam langs en liet meerdere kinderen in de klas weten dat "daar in die boomstronk iets verstopt lag", want hij had die tocht ook gelopen.

 

Die was lekker goed geïnstrueerd door zijn ouders. Als hij ook de cacheplaatsen zo aanwijst voor iedereen die het maar horen wil!

 

Dus ik zou idd zeker geen bestaande cache gaan lopen met een schoolklas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand bij mij van de scouting heeft ook zijn spreekbeurt gehouden over geocaching.

Hiervoor heeft hij wat spulen van mij geleend om op te hangen en te laten zien.

Weet niet wanneer ze hem moet geven, maar misschien kan je wel wat lenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand ook hoeveel caches de iemand gevonden heeft. (De persoon met de meest gevonden caches)

Dat is te vinden op deze site.

Wereldwijd staat Alamogul op 1 met 50701 gevonden caches.

 

Gespecificeerd zoeken (per land, staat of regio bijvoorbeeld) kan hier.

Voor Nederland staat Wilxlii Carrotte op 1 met 10675 gevonden caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze dochter, Annabel (Nanobel), heeft een tijd geleden ook een spreekbeurt gehouden over geocachen. Ze heeft daar een hele mooie powerpoint-presentatie voor gemaakt. Wij stonden echt compleet verbaasd over wat ze maakte en hoefden er nauwelijks iets aan te veranderen. Die presentatie, inclusief filmpje, kun je hier downloaden. Ik heb er, zodat mijn moeder hem ook makkelijk kon bekijken, een installeerbaar (en dus ook makkelijk verwijderbaar) pakketje van gemaakt. Op klikken, installeren, bekijken en eventueel weer verwijderen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...