Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil een cache plaatsen en ben via submitter al een eind op weg om de pagina te maken. Alleen waar kan ik het nummer zien welke aan de cache gekoppeld wordt (om op de stikker en het logboekje te zetten). Volgens mij krijg je die pas als je de cache ter review aangeboden hebt of kan je de gegevens ook op een andre manier bemachtigen.

Groet, Team-Alf

Geplaatst

Als je het 'GC' nummer bedoeld, dat wordt aangemaakt op het moment dat je klikt op nieuwe cache aanmaken.

In de pagina waar je de gegevens van de cache invult (beschrijving etc) staat dat rechtsbovenaan.

Geplaatst

Inderdaad dat nummer bedoel ik. Alleen ik maak de pagina in geocachesubmitter en kan in dat programma nergens een gc nummer vinden.

Geplaatst

Inderdaad dat nummer bedoel ik. Alleen ik maak de pagina in geocachesubmitter en kan in dat programma nergens een gc nummer vinden.

Welke site is dat? Een geocache maak je aan via geocaching.com. Wel even aan denken om - voordat je op save drukt - het vinkje 'is aktief' uit te zetten, anders gaat de reviewer meteen aan de slag terwijl de cache nog niet klaar is.

Geplaatst

Dat programma kwam voorbij in het topic cachepagina aanmaken. Kan je alles invoeren en dan doorsturen naar geocaching.com

Geplaatst

Als je een geocache aanmaakt via de geocache submitter, dan maak je die aan op de eerste tab.

Met de knop: [maak nieuwe cache]

Je krijgt dan een vraag of je dit werkelijk wilt doen en als je dat bevestigt, dan ben je in het bezit van een GC-code. Die wordt dus aangemaakt zodra je een cache aanmaakt.

Je kunt dit ook zien als je naar geocaching.com gaat (na aanmaken cache via geocache submitter) en naar de pagina: http://www.geocaching.com/my/ gaat en daar zie je jouw (ongepubliceerde) cache.

- Robert

Geplaatst

Dat programma kwam voorbij in het topic cachepagina aanmaken. Kan je alles invoeren en dan doorsturen naar geocaching.com

het supportforum voor de geocachesubmitter kan je hier vinden: de buren/forum/default.aspx?g=topics&f=3

De geocachesubmitter is een tool die het makkelijk maakt om een cache te publiceren en zowel geschikt voor de beginnende geocacher als wel de gevorderde. Je kunt jouw geocaches volledig offline bewerken en onderhouden en zodra je klaar bent stuur je met behulp van de tool de gegevens op naar geocaching.com.

De geocachesubmitter kan je hier vinden: de buren/Tools/default.aspx

Geplaatst (bewerkt)

Als je een geocache aanmaakt via de geocache submitter, dan maak je die aan op de eerste tab.

Met de knop: [maak nieuwe cache]

Je krijgt dan een vraag of je dit werkelijk wilt doen en als je dat bevestigt, dan ben je in het bezit van een GC-code. Die wordt dus aangemaakt zodra je een cache aanmaakt.

Je kunt dit ook zien als je naar geocaching.com gaat (na aanmaken cache via geocache submitter) en naar de pagina: http://www.geocaching.com/my/ gaat en daar zie je jouw (ongepubliceerde) cache.

- Robert

Bedankt dat was het antwoord wat ik zocht!

Groet Edwin (Team-Alf)

bewerkt door Team-Alf
Geplaatst

Ik zal een verzoek indienen om mbv het programma ook naar de cachebeschrijving pagina van geocaching.com te gaan en evt ook de GC code te tonen.

Bedankt voor de tip.

- Robert

Geplaatst

... kan in dat programma nergens een gc nummer vinden.

Ik zal een verzoek indienen om mbv het programma ook naar de cachebeschrijving pagina van geocaching.com te gaan en evt ook de GC code te tonen.

Bedankt voor de tip.

- Robert

Inderdaad, bedankt voor de tip. Hij staat op het wensenlijstje en wordt zo spoedig mogelijk gebouwd.

Geplaatst

Nu heb ik het volgende probleem met dit programma. Op een of andre manier heb ik 2 cachepagina's aangemaakt. Ik heb op de eigenlijke pagina een omschrijving staan van het gebied waar de cache komt te liggen. Op de foute cachepagina staan echter de waypoints met bijbehorende vragen. Ik krijg de waypoints met het programma niet meer op de eigenlijke pagina. En op welke manier kan ik de foute cachepagina verwijderen op geocaching.com

Geplaatst

Nu heb ik het volgende probleem met dit programma. Op een of andre manier heb ik 2 cachepagina's aangemaakt. Ik heb op de eigenlijke pagina een omschrijving staan van het gebied waar de cache komt te liggen. Op de foute cachepagina staan echter de waypoints met bijbehorende vragen. Ik krijg de waypoints met het programma niet meer op de eigenlijke pagina. En op welke manier kan ik de foute cachepagina verwijderen op geocaching.com

Waarschijnlijk heb je twee maal een cache aangemaakt. Dat is geen probleem, je kan zoveel caches aanmaken als je wilt.

Je kan nu het beste het volgende doen: kopieer de tekst uit de omschrijving van de 'goede' cache naar de cache met de aangemaakte waypoints. Je kan ook de titel en andere zaken gewoon aanpassen in die cache.

Vervolgens niet vergeten om deze opnieuw te versturen naar gc.com. Deze cache gebruik je dan wanneer alles naar je zin is om ter review aan te bieden.

De eerste cachepagina (die je dan niet meer gebruikt) kan je gewoon behouden. Dan heb je alvast een GC nummer voor je volgende cache - ik heb me laten vertellen dat oudere nummers ook eerder in de reviewerslijst voorkomen...

Veel succes!

Geplaatst (bewerkt)

Ik weet niet of je kan cancellen, maar anders zit er niks anders op dan ongereleased te archiveren. Een van de opties die je als cache eigenaar hebt (rechts boven aan de listing)

Edit; aha ik zie dat de pagina nog niet formeel is aangemeld? Ik ken het programma "geocachesubmitter' niet, ik maak m'n caches gewoon via het aanvraagformulier.

bewerkt door De Oliva's
Geplaatst

Waarschijnlijk heb je twee maal een cache aangemaakt. Dat is geen probleem, je kan zoveel caches aanmaken als je wilt.

Je kan nu het beste het volgende doen: kopieer de tekst uit de omschrijving van de 'goede' cache naar de cache met de aangemaakte waypoints. Je kan ook de titel en andere zaken gewoon aanpassen in die cache.

Vervolgens niet vergeten om deze opnieuw te versturen naar gc.com. Deze cache gebruik je dan wanneer alles naar je zin is om ter review aan te bieden.

De eerste cachepagina (die je dan niet meer gebruikt) kan je gewoon behouden. Dan heb je alvast een GC nummer voor je volgende cache - ik heb me laten vertellen dat oudere nummers ook eerder in de reviewerslijst voorkomen...

Veel succes!

Dat knippen plakken naar de waypoint pagina zal niet gaan. Ik heb vandaag de fysieke cache geplaatst en daar staat het andere GC nummer op. Dus het zal andersom moeten. Waarschijnlijk moet ik gewoon alle waypoints opnieuw invoeren op de juiste cachepagina. Dan is het wachten op de schriftelijke goedkeuring(mondeling is er al een akkoord) en dan aanbieden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...