Spring naar bijdragen

Standaarduitrusting - Wat neemt een geocacher mee?


clc

Aanbevolen berichten

Wat neem je (naast je GPS) mee als je gaat cachen? Waar kun je dit kopen?

Hieronder volgt een lijstje wat je bijna altijd moet meenemen. Wie heeft er een aanvulling?

 

De standaarduitrusting van een geocacher:

- prikstok

- schepje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In een auto kan je veel meenemen: op een fiets niet en een rugzak heeft ook zo zijn beperkingen.

 

Ik lees eerst de cache beschrijving en dan besluit ik mee te nemen:

- groene rubber laarzen als het modderig belooft te worden

- polsstok om over sloten te springen (polderwerk)

- vuilniszak oid om op te zitten

- metaaldetector voor begraven munitiekistjes

- verrekijker voor vogels en boswachters

- handschoenen bijna altijd (brandnetels en andere prikkers)

- mobieltje om 112 te kunnen bellen

- handschepje voor graafwerk

- potlood en papier voor berekeningen (multi-caches)

- kleine plastic zakjes om dingentjes in te doen

- droogdoek om cache uit te drogen

- touwtje (altijd goed ergens voor)

- gewoon zakmes, ook altijd handig

- jungle kapmes (groot) om pad te banen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319

Na de "Gorp en Roovert"; de "Regte Heide"; en de "Geocache" hebben we nu standaard een muggenstick bij ons.  Goeie genade we werden lek gestoken daar. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn rugzak bulkt van allerhande rimram om te ruilen. Schrijfgerei gaat altijd mee. Laarzen liggen altijd in de auto. Spa ook. Standaard een setje reservebatterijen in de rugzak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[b:post_uid0][i:post_uid0][u:post_uid0]Z A K L A N T A R E N[/u:post_uid0][/i:post_uid0][/b:post_uid0] en reservebatterijen als je mogelijk in een Blair Witch caching situatie terecht komt.

(En ook al denk je behoorlijk op tijd voor zonsondergang te vertrekken: dan nog kun je voor verrassingen komen te staan. -ervaring- )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste genoemde zaken hebben we nog nooit meegenomen en ook al 25 caches niet gemist. Het enige waar we wel eens flink behoefte  hebben gehad was een boot. maar om die nu standaard achter de auto te hangen :laugh: .

 

Die caches komen met mooi weer wel weer en dan gaat het zwempak mee. Kaplaarzen: here we come!

Ff serieus in de goodieszak zit standaard een reservelogboekje, potlood, puntenslijper, plakband, droogdoekje en dergelijke voor eerste hulp bij natte of verwaarloosde caches. gelukkig komen we die niet zo vaak tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je vooral ook mee moet nemen is de uitdraai van de cachepagina. Ik kan me voorstellen dat je niet alle logjes uit print, maar lezen kan geen kwaad. Zo zal ik van de zomer een tweede poging doen om Kokosnoot te zoeken, gewapend met een kanozak, zwembroek, badslippers en dat soort zaken (ik ben dus van plan te gaan zwemmen, want dat lijkt me ook wel wat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb tegenwoordig een minicache klaarliggen..

op het moment dat een cache kapot/verdwenen is is dat dan de gift aan de cacheowner...

 

nog niet nodig gehad in Nederland....

 

groetsels,

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze winter heb ik zitten wachten tot ik over water kon lopen om zo de Kokosnoot cache te bereiken. Helaas was het niet koud genoeg om beloopbaar ijs te vormen.

 

Ik moet nog bedenken wat voor speciale uitrusting ik mee moet nemen bij zoektochten in barre  winterse bevroren landschappen. Iemand ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je vooral ook mee moet nemen is de uitdraai van de cachepagina. Ik kan me voorstellen dat je niet alle logjes uit print, maar lezen kan geen kwaad.

Dwars uitgeprint heeft de voorkeur, omdat het heel soms voorkomt dat essentiële info bij portretformaat niet op de print verschijnt. In Word printen schijnt ook goed te gaan.

Fototoestel heeft niemand nog genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet van huis om te geocachen zonder mijn Psion 5MX. Eerst is het mijn navigatiesysteem om bij de cache in de buurt te komen. Daarna gebruik ik de calculator, spreadsheet en web browser. Voor Polar bijvoorbeeld heb ik een spreadsheet gemaakt. Ik heb de cache pagina's en die in de omgeving erop staan, inclusief foto's. Het mooie is dat ik de foto's kan downloaden zonder ze te zien, kan ik echt zonder spoiler info werken en toch gebruiken indien nodig :devil:. Papierloos geocachen!  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Cairnteam is, als het even kan, altijd ruim voorzien van spoilers. Is er niks op de cachepagina te vinden, dan kun je misschien toch flagrante spoilers aantreffen op www.megaheks.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...