Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds 3 dagen ben ik in het bezit van een Garmin GPSMAP 62s.

Hierbij heb ik de routeerbare topografische kaart van de Benelux (DVD) gekocht.

Bij mijn vorige gps had ik had ik city navigator 2008 op DVD gekocht maar door een wel heel sneekie gebeuren bij garmin kan je dat wel weggooien.(softwhare doet het maar op 1 gps)

Als ik nu een 'city navigator' op SD koop en vervolgens een stukje topografische kaart in de GPS upload zijn dan beide kaarten (gecombineerd) zichtbaar op het scherm?

Of moet ik iets creatiever worden? :)

Geplaatst

Sinds 3 dagen ben ik in het bezit van een Garmin GPSMAP 62s.

Hierbij heb ik de routeerbare topografische kaart van de Benelux (DVD) gekocht.

Bij mijn vorige gps had ik had ik city navigator 2008 op DVD gekocht maar door een wel heel sneekie gebeuren bij garmin kan je dat wel weggooien.(softwhare doet het maar op 1 gps)

Als ik nu een 'city navigator' op SD koop en vervolgens een stukje topografische kaart in de GPS upload zijn dan beide kaarten (gecombineerd) zichtbaar op het scherm?

Of moet ik iets creatiever worden? :)

Ik denk het laatste,

Doordat een maat van mij onlangs een GPSMAP 62S heeft gekocht, maar de ballen van navigeren en dit soort apparaten snapt, probeer ik met mijn beperkte kennis (ik heb nog steeds een Magellan, haha) hem een beetje op weg te helpen.

Op deze GPS zijn zowel City Navigator 2011 als enkele topo's geinstalleerd.

Wat ik gemerkt heb (maar misschien doe ik ook iets fout) is dat je een aantal verschillende profielen hebt (Auto-route, Geocache, Recreatief etc) , waarin je kaarten en functies etc apart kunt instellen.

Voor bv. navigatie in de auto hebben we de City-navigator kaart ingeschakeld (logisch) maar moesten in dat profiel alle andere kaarten uitschakelen, anders werkte het niet goed.

Daar maak ik dus uit op dat het routeren niet lukt, bij meerdere ingeschakelde kaarten.

Correct me if I'm wrong. (graag.....ik ben ook nieuw in het Garmin gebruik)

Geplaatst

het kan wel je moet de kaarten apart laden en een naam geven. dus city navigator bv Europa als naam en dan Benelux topo laden en die hernoemen zo kun je ze naast elkaar draaien en blijft hij ze allebei zien. in de profielen kun je inderdaad in of uitschakelen wat jij prettig vind. zo draait bij mij bij geocaching alleen topo Benelux en de vaste kaart die er op zit, heb een fietsprofiel met topo Benelux en city draaien.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...