Team Tammo Geplaatst 4 maart 2011 Auteur Geplaatst 4 maart 2011 Je kunt trouwens blijkbaar ook repudo's maken die slechts door een bepaald persoon kunnen worden opgepikt Je kan hem toekennen aan een facebook adres als iemand nu iets dergelijks maakt met een geocaching twist heb je een winner Denk inderdaad dat het idee iets zou kunnen zijn voor geocaching, zeker als het voor meerdere platforms beschikbaar komt. you need a facebook account to use this app Ben ook geen fan van facebook, maar ach, binnen 1 minuut heb je een accountje aangemaakt. Maar ik zou liever zien dat men gewoon met een repudo account komt, waarmee je alles kunt regelen. Dus ook inloggen op hun website, dat mis ik nu wel een beetje.
team nessa Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 Verplicht een Facebah account aanmaken riekt naar commercieel en is dus verboden.
Team Tammo Geplaatst 5 maart 2011 Auteur Geplaatst 5 maart 2011 Verplicht een Facebah account aanmaken riekt naar commercieel en is dus verboden Volgens mij is Facebook geheel gratis... Maar goed, het gaat mij meer om het idee, misschien kan zo'n functionaliteit toegevoegd worden aan de bestaande applicatie.
wolojoli Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 Volgens mij is Facebook geheel gratis... Maar facebook verkoopt wel alle prive gegevens aan derden...
Team Tammo Geplaatst 5 maart 2011 Auteur Geplaatst 5 maart 2011 Maar facebook verkoopt wel alle prive gegevens aan derden... Nou, daar zullen ze niet veel mee kunnen. Om een account te maken moet je je voornaam, achternaam, een emailadres invoeren, een geboortedatum en m/v. Dezelfde gegevens dus die je ook hier hebt ingevoerd om op het forum te mogen. Geen gegevens waar ik wakker om kan liggen ....
Gast JackHoe Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 Voldoende gegevens om een hoop spam te kunnen ontvangen....
Team Tammo Geplaatst 5 maart 2011 Auteur Geplaatst 5 maart 2011 SPAM filtertje doet zijn werk wel ..... Maar nu weer ontopic, kan het idee achter een repudo interessant zijn voor geocaching.
team nessa Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 Nee, je moet er Facebook voor hebben, en daarnaast heeft het m.i totaal geen meerwaarde.
kdv Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 SPAM filtertje doet zijn werk wel ..... Maar nu weer ontopic, kan het idee achter een repudo interessant zijn voor geocaching. Ik denk het dus wel. De functionaliteit van Chirp zonder dat je hardware ter plekke hoeft achter te laten. En een Facebook-accoutn kun je zo nodig ook met fake-gegevens maken.
Cernunnos Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 Ach er zijn zoveel mogelijkheden tegenwoordig, de een nog leuker dan de ander. Ook al ben ik zelf wel geïnteresseerd in al die technische snufjes en hoe je er een leuk spel van kan maken, ik vraag mij wel af of het altijd een waardevolle en desnoods gewenste toevoeging aan het spel geocaching is. Je kunt er ook iets eigens van maken zonder dat het meteen in caches moet worden verwerkt, of aan geocaching is gerelateerd. Zo las ik stom toevallig in de plaatselijke krant vandaag dit artikel. Dit vind ik leuke ontwikkelingen, maar laat geocaching gewoon in de basis een beetje het spel blijven zoals het bedoeld is.
kdv Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 (bewerkt) Dit vind ik leuke ontwikkelingen, maar laat geocaching gewoon in de basis een beetje het spel blijven zoals het bedoeld is. Tja, dan zouden er gewoon nog steeds alleen nog maar Traditionals moeten bestaan. Geen hele cachepagina, maar alleen coördinaten en zoeken naar. Er zijn allerlei ontwikkelingen bij gekomen, en zoals wel vaker wordt opgemerkt: de aspecten die je niet leuk vindt, kun je links laten liggen. Ieder zijn meug toch? 5 maart 2011 bewerkt door kdv
Team Professor X Geplaatst 5 maart 2011 Geplaatst 5 maart 2011 Dus nu weer een Iphone aanschaffen? Nee, geen goed idee! Alhoewel....binnenkort krijg ik een Blackberry van de baas. Toch maar in het weekend meenemen dan Eerst maar eens zien, dan gebruiken! Lijkt me wel handig als het goed in de cachebeschrijving staat, anders is het niet leuk.
kdv Geplaatst 6 maart 2011 Geplaatst 6 maart 2011 Dus nu weer een Iphone aanschaffen? Nee, geen goed idee! Alhoewel....binnenkort krijg ik een Blackberry van de baas. Toch maar in het weekend meenemen dan Eerst maar eens zien, dan gebruiken! Lijkt me wel handig als het goed in de cachebeschrijving staat, anders is het niet leuk. Er zit dus blijkbaar ook een Android-versie aan te komen, dat scheelt alweer.
barny Geplaatst 6 maart 2011 Geplaatst 6 maart 2011 Dit vind ik leuke ontwikkelingen, maar laat geocaching gewoon in de basis een beetje het spel blijven zoals het bedoeld is. Tja, dan zouden er gewoon nog steeds alleen nog maar Traditionals moeten bestaan. Geen hele cachepagina, maar alleen coördinaten en zoeken naar. Er zijn allerlei ontwikkelingen bij gekomen, en zoals wel vaker wordt opgemerkt: de aspecten die je niet leuk vindt, kun je links laten liggen. Ieder zijn meug toch? Wat verlang ik terug naar die tijd, gewoon ongecompliceerd een tradie of multy, toen het cachen nog spannend was, voor mij is de rest wat er allemaal bij gekomen is (toestemming verhaal, de meest krankzinnige puzzels, aarde cache’s,) allemaal grote onzin, ontwikkeld voor het SBS6 volk en al helemaal geen enkele band meer heeft met het geocachen, (het vinden van doosjes) (Frappant is juist dat die diegene die al die regeltjes moeten bewaken, geheel geen sjoege geeft als er een melding komt dat er gesjoemeld is met die zelfde regeltjes, dat even tussendoor) Juist door die verkwanseling compleet geïndoctrineerd door Groundspeak, hebben veel mensen helemaal geen idee meer wat het basis van het spelletje nu eigenlijk inhoud en zo zie ik dan ook de meest stupide vragen en opmerkingen hier wel eens opdoeken. Ik voel me er ook steeds meer van vervreemd en zeker nu ik berichten te zien krijgt dat de “virtuele” weer terug komen, terwijl ik het verbannen van die dingen juist 1 van de weinige goeie dingen die grondspeak wel had bewerkstelligt. Daarom zie ik als vervanger van het cachen dit soort spelletjes waarschijnlijk wel als een welkome aanvulling in mijn vrijetijdsbesteding en volg het met meer dan grote belangstelling Barny
Team Tammo Geplaatst 6 maart 2011 Auteur Geplaatst 6 maart 2011 Ik voel me er ook steeds meer van vervreemd en zeker nu ik berichten te zien krijgt dat de “virtuele” weer terug komen, terwijl ik het verbannen van die dingen juist 1 van de weinige goeie dingen die grondspeak wel had bewerkstelligt. Een "repudo" is in mijn ogen geen virtuele cache, maar meer een techniek om tot een oplossing te komen. Een "repudo" zou wel gebruikt kunnen worden als een soort van virtuele TB. Leuk is wel om te lezen dat iedereen op zijn eigen manier wil cachen, voor mij is geocachen de combinatie van zoveel mogelijk technische mogelijkheden, gecombineerd met de natuur en het onder de modder weer thuis komen.
Aanbevolen berichten