Spring naar bijdragen

Nog Een Duits Vraagje....


Indy & Jones

Aanbevolen berichten

Als we de Duitse kaart goed op onze Dakota krijgen, dan gaan we dus volgende week in Duitsland cachen.

 

Nu zit ik op .com te kijken en eigenlijk weet ik dus niet zo goed hoe je nu het beste naar een aantal caches kunt zoeken.

We zitten in de Eifel maar wel in het zuiden en dus dichtbij de Moezel. Dus het is ook wel leuk om een cache te doen in Trier of in Cochem of mss rijden we wel naar Koblenz. Wij doen erg veel in de natuur maar een stadcache vind ik toch ook wel gezellig.

 

Je kunt op cachenaam: heb ik niet

Je kunt zoeken op coordinaten: nu is van Trier een startpunt van de nachtcache N49 46.240 en E006 36.905 maar als ik dat invoer bij het zoeken met een straal van 20 mijl, dan krijg ik caches uit Engeland.

Je kunt zoeken op regiocode: weet ik ook niet.

 

 

Hoe doen jullie dat nu als jullie naar het buitenland gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als we de Duitse kaart goed op onze Dakota krijgen, dan gaan we dus volgende week in Duitsland cachen.

nu is van Trier een startpunt van de nachtcache N49 46.240 en E006 36.905 maar als ik dat invoer bij het zoeken met een straal van 20 mijl, dan krijg ik caches uit Engeland.

Ik was nieuwsgierig hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. De coordinaat klopt. Maar bij zoeken op geocaching.com moet je even de W in E veranderen.:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omslachtige manier:

Ik maak een groot aantal queries aan van de gebieden die we mogelijk gaan bezoeken

Deze voer ik in in GSAK.

Vervolgens exporteer ik deze naar HTML en OV2 voor tomtom.

per querie laat ik de spoiler foto's genereren met spoiler sync.

Vervolgens zorg ik dat al deze info op mijn netbook en tomtom staan.

In het gebied aangekomen laad ik de querie in mijn gps, en zoek naar de dichtsbijzijnde cache.

Deze kies ik als current waypoint in GSAK en kan dan zien welke er in de omgeving liggen.

Tradis doe ik dan papaerless met mijn smartphone, multies print ik meestal uit met een klein printertje dat ik bij me heb.

 

Snelle manier:

maak ter plekke verbinding met internet, (met bv een aldi mobile stick)

zoek met geocaching.com/map de dichtsbijzijnde cache print deze of exporteer deze naar je smartphone.

 

Voor natuurcaches, vergeet niet dat een afstand van 500 meter ook wel eens een flink aantal meters omhoog kan gaan.

 

Succes Cirkel,

die net uit het Harzgebergte komt en net ontdooit is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ga cachen in het buitenland of eigenlijk ook in Nederland dan ga ik gewoon naar de hide and seek a cache pagina. Dan vul ik bij address gewoon de plaatsnaam in. Je krijgt dan een hele lijst met caches, maar bovenaan ook een linkje met iets van zie op google maps. Vanuit daar kan je dan alle caches zien en zoek ik gewoon leuke dingen op.

 

Ik weet niet of je premiem member bent? Maar als ik dan een weekendje weg ga of op vakantie ga, maar ik gewoon een pocket query met een straal van een aantal km vanaf waar ik ben. Dan zoek ik op plaatsnaam, postcode of idd vanuit een cachecode daar in het gebied.

 

Veel plezier met cachen! Wij gaan het weekend na carnaval ook een weekendje naar Duitsland, dus dan moet er natuurlijk ook gecached worden! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk ook via de Hide and Seek pagina.Ik kies dan de plaatsnaam en klik dan op het bovenstaande "google maps".Op die manier zie je alle caches in de buurt bij jouw gekozen stad. Door ze aan te klikken kijk ik of ik ze leuk vind en of ze bij mij passen.

Veel plezier met de voorbereidingen. Deze zijn hier al gemaakt voor een midweekje Veluwe :thumbup: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij doen dat zo. Via http://www.geocaching.com/map/ naar een plaatsnaam en dan rondneuzen.

Net terug van 1 dagje in Frankrijk heb ik het exact zo gedaan. Caches aanklikken, de micro's niet in GSAK laden (vind ik niet leuk), de multi's er ook niet in (ik spreek geen woord Frans) en in de logs nagaan of betreffende cache recent al dan niet is geonden (op vakanties speel ik op safe)

Garantie op succes heb je nooit; GC2JBEJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...