Spring naar bijdragen

Eigen Poi Zichtbaar Maken Op Gpsmap 60Csx


huismetdehaan

Aanbevolen berichten

Het zal vast al eerder gevraagd zijn maar ik kan het zo snel niet vinden, dus hier mijn startersvraag:

Ik heb zelf een aantal POI's gemaakt in Mapsource, opgeslagen op mijn PC als GPX bestand. Daarna met POILoader op de 60CSX gezet. Kreeg melding dat de POI's geladen waren en als ik de GPS aan de PC hang kan ik inderdaad zien dat er een GPI bestand staat.

Nu kan ik mijn eigen POI's wel op de kaart zien maar ...

- Ze hebben als symbool gewoon een donkere stip in plaats van het icoontje dat ik in Mapsource had gekozen.

- Ze staan nergens in de lijsten met POI's of Waypoints als ik kies voor 'Find - POI' of 'Find - Waypoints'.

- Ik kan mijn eigen punten ook niet vinden als ik POI's zoek op naam.

Ik gebruik de TopoBenelux en ik zie in de lijst wel alle POI's die bij die kaart horen. Moet ik satellietontvangst hebben om mijn eigen POI's in de lijst te zien? Of heb ik ergens anders iets gemist? Ik zou het erg prettig vinden als iemand mij op weg kan helpen.

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Hans,

 

Zo omslachtig hoeft het toch niet? Wanneer je POI's of Waypoints aanmaakt in Mapsource kun je toch heel eenvoudig de gegevens direct verzenden naar je 60 CSX via het knopje "Verzenden naar apparaat" in de werkbalk?

Voorwaarde is natuurlijk wel dat de GPS verbonden is met je pc :rolleyes:.

Je kunt je aangemaakte punten natuurlijk beter wel opslaan voor de toekomst.

 

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Mapsource kan ik alleen maar Waypoints aanmaken en als ik die met 'Verzenden naar apparaat' naar mijn GPS stuur komen ze daar ook als waypoint op te staan. Het aantal waypoints is echter beperkt (ik dacht max. 500 voor de 60CSx). Het aantal POI's is alleen beperkt door de capaciteit van de MicroSD kaart.

Ik kan in Mapsource geen functie vinden om een waypoint als POI naar de GPS te verzenden.

Het probleem van het icoontje is overigens al opgelost, gewoon een BMP-bestandje met dezelfde naam als het GPX-bestand toevoegen.

 

Dus blijft de vraag: hoe krijg ik mijn eigen POI's zichtbaar in de lijst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt. Voor zover ik weet kun je met Mapsource geen POI's maken. Je hebt GPX bestanden, dit zijn geen POI bestanden. Met Mapsource kun je wel de GPX openen en de punten als WP laden. Hierbij hebben ze standaard symbolen, dus geen geocache pictogrammen.

 

Gebruik je GSAK en een macro als GarminCsvPoiExport, dan kun je POI files aanmeken. Dit is inclusief de symbolen en hints. Deze kun je met POI Loader op de GPS laden en op de GPS bekijken met Find-POI. Werkt goed, dat doe ik zelf al jaren.

 

Het is ook mogelijk om voor de WP's het GC symbool te krijgen, maar ook dat gaat via GSAK en is initieel wat meer werk. Wil je dit doen, neem dan even contact op met een PM.

 

Groetjes, Moose61

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Bloodwoosj: Dit is inderdaad de oplossing, ik was er zelf net achter gekomen. Hier kan ik de POI's ook verder organiseren in groepen en subgroepen.

 

Aan Moose61: Als je met POILOader een GPX bestand naar de GPS overzet wordt het een POI-bestand met extensie GPI. Deze kun je onder 'Eigen nuttige punten (Custom POI)' terugvinden, zoals Bloodwoosj aangeeft.

 

Allemaal bedankt voor de snelle en bruikbare antwoorden, een goede eerste ervaring in dit forum.

 

Hans

 

Hier vond ik nog interessante informatie over o.a. het organiseren van de groepen POI's op je GPS en het toekennen van eigen icoontjes.

http://freegeographytools.com/2008/introduction-to-garmin-gps-poi-points-of-interest-data

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...