Triskelle Geplaatst 22 februari 2011 Geplaatst 22 februari 2011 Maar is er ook een maximale afstand? Nee. (Kan mij voorstellen dat de onderlinge afstand niet te lang moet zijn, omdat het min van 20 caches dan wel een heel lange trail kan geven) En wat is het bezwaar?
Waldio Geplaatst 22 februari 2011 Geplaatst 22 februari 2011 Nog een vraag: Is een serie dan ook een powertrail? Want een maximale afstand is er niet, een serie is vaak van 1 CO en het ligt vaak redelijk dicht bij elkaar.
Team Professor X Geplaatst 23 februari 2011 Geplaatst 23 februari 2011 Nog een ingredient dan: in zo'n kort mogelijke afstand/tijd zoveel mogelijk caches kunnen loggen. Dus daarom liggen ze voornamelijk tussen de 161 en 250 meter van elkaar. Het power slaat ook niet op een heel bijzondere prestatie, maar meer op het volumineuze aantal caches wat één route vormt. De powertrail van Zuurtje is ook niet te vergelijken met de 1100 stuks op een verlaten woestijnweg in Amerika. Het unieke van Zuurtjes powertrail is dat het ONDANKS de grote hoeveelheid caches toch een erg leuke route is om te lopen! En dat hij het lef heeft om als eerste zoiets te maken en ook zo te noemen. Ja, deze 32 stuks vormen Nederlands eerste powertrail. Ik zou zeggen, probeer het te verbeteren zonder dat de kwaliteit achteruit gaat!
Goedweerloper Geplaatst 23 februari 2011 Geplaatst 23 februari 2011 (bewerkt) Het verschil tussen een grote serie (Bernheze, week serie, DCGeopoly, enz) en een powertrail lijkt mij dat het bij een powertrail eenvoudig is om van de ene genummerde cache naar de volgende genummerde cache te gaan. Maar bij een grote serie kunnen de caches kris kras verspreid liggen in een grote vlek, en is er dus wel planning nodig om een gunstige route uit te zetten. Of lukt het niet eens om de caches in 1 dag te doen. 23 februari 2011 bewerkt door Goedweerloper
AJKwak Geplaatst 9 maart 2011 Geplaatst 9 maart 2011 nou ik heb hem vandaag gelopen ja ik vind het wel een power trail(misschien niet na andere maatstaven) en voor al een mooie en leuke tocht en zeker niet iedere keer de zelfde cache... Uit eindelijk toch het hele stuk gelopen volgens MapSource ongeveer 17 km met daar in berekend dat we een stukje extra heb moeten lopen door eigen domheid. Leuke dag gehad. Zuurtjes bedankt.. Wie is de volgende met zo'n idee maar wel alleen als het een mooie omgeving is en natuurlijk genoeg cachejes onder weg is weer goed voor de puntjes :dribble: Alex
gijs de g Geplaatst 9 maart 2011 Geplaatst 9 maart 2011 Ook ik sluit mij bij de woorden van AJKwak aan want hij is erg mooi Zuurtjes nogmaals bedankt. Groetjes Gijsie
fastfolkert Geplaatst 9 maart 2011 Geplaatst 9 maart 2011 ...en, weten we uit eigen ervaring, ook erg goed met de ATB te doen. Overigens zou ik niet te lang wachten want gezien het formaat van enkele caches uit de PT is het niet helemaal denkbeeldig dat er wel eens een "gat" gaat onstaan in de PT.
novw Geplaatst 20 maart 2011 Auteur Geplaatst 20 maart 2011 Ik ben het goed eens met deze omschrijving. Ik heb in Texas twee keer een (deel van een) "powertrail" gedaan (1e keer 102 caches op een dag, 2e poging 105 op een dag puur en alleen maar om ons eigen "record" te verbreken...), en het valt absoluut zwaar tegen. Het is een hulpeloze klus: autorijden, op de navigatie zoeken waar je moet stoppen, motor uit, uitstappen, cache zoeken, loggen, terug plaatsen, instappen, gordel om, auto weer starten, ... Het viel ons vies tegen. Maar het is wel vreselijk leuk. En inderdaad een uitdaging voor jezelf. Dat je er dan nog puntjes bij scoort is alleen maar leuk meegenomen. Ooit. Ooit hoop ik eens in de buurt va die serie in Nevada te komen. Lijkt me werkelijk gigantisch leuk. Ik zit heel hard te denken om in de polder iets te gaan doen, maar mijn probleem is meer van praktische aard. Hoe denk je dat het onderhoud moet gaan? Ik bedoel, serieus gesproken, 1 cache per 5 minuten lijkt me toch een mooi gemiddelde. 15 caches per uur, dan heb je het voor 100 caches toch al snel over 6 uur. Ga d'r maar aanstaan om de logrolletjes te gaan vervangen... Om er weer op terug te komen : nmm. is een powertrail een route cq. traject waarlangs op relatief korte afstanden een zeer groot aantal caches geplaatst werden waarbij de route , de cachelokaties en het soort cache volledig ondergeschikt zijn aan de uitdaging om alle caches in 1 run en in zo kort mogelijke tijd te proberen te vinden en te loggen . Het aantal is zdd. het fysiek zeer zwaar is eea. te volbrengen in 1 run. Een uitputtingsslag dus, die lang niet iedereen aan kan. Ik denk ook niet dat het om de puntjes op zich gaat: pure competitie met jezelf en/of anderen die dezelfde uitdaging aangingen. Afdeling : geocaching goes extreme ! Dan valt de opzet met de 32 caches in een mooie wandeling daar niet onder dus, want cachelokaties en soort cache zijn niet ondergeschikt gemaakt aan de prestatieslag. Iedereen kan dat makkelijk in 1 keer volbrengen . Een leuke route dus. Had ook een mooie multi kunnen zijn. Dan zou ik hem graag doen. Zo gedefinieerd zou ik er zelfs de uitdaging van in zien ! Geopatra. Ik bedoel. Dit is toch kunst?
Aanbevolen berichten