Spring naar bijdragen

Mag Ik Ook Een Coin Leggen In Een Cache Die Ikzelf Al Heb Gevonden


Fl@nders

Aanbevolen berichten

mag ik een coin leggen in een cache(die ikzelf al enige tijd terug heb gelogd)?

en als dit mag hoe moet ik dat dan doorgeven op deze site...moet ik die cache dan voor de 2de keer loggen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je mag een coin of een TB zo vaak al je zelf wilt in een cache droppen. OOk al heb je die cache al gevonden. In dat geval ga je naar de cachepagina en klik je op "log deze cache," maar dan kies je voor "write Note" dus niet "found it"en typ je hier je verhaaltje. Als het goed is staat de coin of TB in de trackables lijst onder aan je pagina, deze uitzoeken en klikken op "het pijltje naast geen actie en iets uitzoeken" Dan wordt de Coin of TB vanzelf vanuit je inventorie naar de cache verplaatst.

 

Alleen de cache zelf mag je maar 1 keer loggen.

 

Dit is ook heel goed mogelijk bij TB/Coin Hotels. Deze liggen meestal op plaatsen die je makkelijk kunt vinden en ook nog vaak dag en nacht bereikbaar zijn. Hier kun je ook TB's en Coins in droppen en uithalen zoals je wilt. OOk al ben je er al eens of meerder keren geweest.

Het Hotel zelf kun je maar een keer loggen maar de verschillende TB's en Coins kunnen halen en brengen. Als je ze maar goed doet loggen.

Zie bijv. TB/COIN Hotel Nova Villa met GCnr GC21DAF.

 

Veel succes Team Norskk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het werk van mijn vriend woont hij tijdelijk in Engeland. Ieder weekend komt hij in Nederland. TB's of coins die ver willen reizen en die we hier in Nederland vinden, neemt hij dan altijd mee en stopt hij daar altijd in dezelfde cache. Dit doet hij idd door in plaats van de cache te loggen op de cachepagina een note te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verhaaltje is pas compleet als alles verteld word zodat de vraagsteller zijn eigen mening kan vormen.

 

Het gebruikelijke staat al meerder malen hier boven geschreven, maar omdat geocachen een hobby is en bestaat uit richtlijnen is er geen enkele rem in de mogelijkheden wat je kan en mag doen, zolang er (eigenlijk zou het overbodig moeten zijn om het te zeggen) maar geen landelijke wetten worden overtreden.

 

Het geocachen is namelijk geen wedstrijd, je kan er niets mee (fysiek) mee winnen, je kan dan ook dan nooit “vals” spelen, zoals andere iedereen het hier graag wil laten doen geloven.

Dus als je wil kan je echt wel een cache meerder malen, als je hem gevonden heb natuurlijk, voor de tweede, derde, vierde keer als found loggen, je kan zo vaak als je wil een trackebel ergens uithalen met de bedoeling om hem te laten reizen, alleen je eigen fantasie is de beperking die je in deze hobby tegenhoud.

Maar als er besloten word om “het” te doen zoals het meest gebruikelijke is, is er 1 ding wat ik altijd mis in de verhaaltjes die “men” dan (voor)schrijft over een drop note op de pagina, als je de cache en dus ook de cache pagina respecteert vergeet je niet die drop note's ook meteen van de pagina te halen zodat die pagina niet vervuild word met een boel niets spannende of leuke drop note’s.

 

Ondanks dat iedereen al heel snel moord en brand brult en het woord respect als loszand word rondgestrooid als een cacher iets ongebruikelijkst doet, vervuilen de meeste cachers zelf de cachepagina’s met allemaal “oeps vergeten te droppen’ note’s

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Barny

 

In het begin van je reactie geef je aan dat zolang je je aan de landelijke wetten houdt en dat er geen rem is in de mogelijkheden wat je kan en mag doen. Later geef je aan dat je notes zou moeten verwijderen omdat het vervuiling is op de cachepagina. Ik ben zelf iemand die regelmatig notes achter laat en ik vroeg me af waarom dat als vervuiling gezien wordt. Als je zelf mag weten wat je wel en niet doet, waarom vind jij dan dat dat 'niet mag'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marcel en Micha en iedereen die het ook interesseert,

 

 

Het is een hele goeie en nuttige opmerking van jullie, maar ik heb toch nergens geschreven dat iets “niet mag of wel moet?” wie ben ik dan ook om het een ander voor te schrijven wat wel of niet mag.

 

Maar om mijn verbazing (daar gaat het over, ik ben steeds verbaasder over de “nieuwe” cacher en hun doen, laten en bedredeneringen) iets verder uit te diepen hier een paar voorbelden.

 

Er zijn namelijk een boel cachers die hier op het forum brullen dat als je een multy cache niet geheel loopt, een puzzel cache niet zelf oplost, je niet cache’t zoals de cacheeigenaar dat had gewild, of zelfs in het niet in de geest van het “spel” is, en wat schertst mijn verbazing? als dan ik zie dat de zelfde cachers, op 1 dag een cache’s als gevonden logt in Azië en in Amerika ook nog wat gevonden heeft? Is dat soms in de geest van het spel??

 

Of dat er een cacheeigenaar zijn prachtige cache’s waar iedereen terecht vol lof is, en iedereen prachtige logs over schrijft, dat die cacheeigenaar al zijn cache’s uit het bos trekt omdat er 1 cacher niet meteen positief op zijn verzoek reageert, terwijl er legio cachers aan de cacheeigenaar met nog meer smeekbede’s vraagt om de cache’s in ere te houden, het zelf ook niet wil honoreren?

 

Of zo als verschillende cachers aan mij 1 van de 5000+ eindcoördinaten vraagt en natuurlijk krijgt, om ook hier op het forum te kwaaken dat alle mutly’s zelf gelopen zijn en alle puzzels zelf opgelost zijn, trouwens daarna is zijn verzoek voor de volgende coördinaat ook gewoon ingewilligd omdat ik vind dat die bijeen geschraapte coördinaten voor iedereen moet zijn, ongeacht het persoon.

 

Het verbaast mij gewoon dat er zoveel mensen zijn die het ene zeggen, maar juist het tegenovergestelde doen.

 

Zo ook de vervuilende note’s op de pagina, iedereen heeft het over het“respect” maar bij de goeie en serieuze cacheeigenaar die heeft een boel moeite gedaan om van zijn cachepagina iets leuks/informatief te maken, een goeie en serieuze cacher doet en hoop moeite om op die cache een leuk verhaaltje als log te schrijven, en dan komt er zo een nutteloze note tussen van een TB dump, die geheel niets toevoegt aan de cache of de cache pagina, dus waarom dan laten staan, voor dat beetje (zo hoog in de vaandel staande) respect voor de cache en de pagina haal ik ze er altijd meteen af mocht ik een teebee vergeten te zijn te droppen, het leest alle logs een stuk makkelijker, zeker ook zo bij events, als ik wil kijken wie er allemaal komen moet ik me door zo een wagonlading nutteloze note’s van tb’s en coin’s drops (waarvan er regelmatig ook vele “plotseling” op het event verdwijnen) worstelen.

 

Wat voor en moeite is die extra klick?

 

Persoonlijk zie ik die note’s als een notitiebriefje aan de cacheeigenaar of de volgende bezoeker, die weg kan als zijn taak is volbracht, een notitiebriefje zo als vroeger achter een magneet aan de koelkastdeur hingen, waar je aan je partner er op mededeelde dat je was vergeten was een pak melk te kopen dus je noteerde op dat briefje dat er nog een pak melk gekocht moest worden, die dan van de koelkastdeur afgehaald werd als het pak melk (en dus de taak van het notitiebriefje was volbracht) gekocht was, die briefjes liet je ook niet hangen omdat het de deur vervuilde met allemaal niets ter doende notitie’s.

 

Behalve natuurlijk dat ene briefje waar op stond, en eigenlijk met componentenlijm vast geplakt moet worden, dat eenne briefje naar je partner met “schat, ik hou van je” er op, zo een nuttig bericht laat je natuurlijk altijd staan.

 

 

Hopelijk zeg ik niet, kan ik niet en wil ik al helemaal niet zeggen wat andere mensen nu wel of niet moeten doen of laten, wat ik wel doe is mij verbazen, mij verbazen over het verschil wat de huidige cacher doet en zegt wat hij doet.

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Barny

 

Tnx voor je reactie. Je zegt idd niet dat het niet mag, maar het komt op mij over dat je wel tegen notes met alleen coin drop bent. Maar als ik het goed begrijp. (On topic) Het algemene idee is dat je zeker een note kan plaatsen voor een coindrop. Maar als je er alleen in zet: coin drop heeft dat geen meerwaarde aan de cachpagina. Mocht je er een heel mooi verhaal van maken dan kan je hem eventureel laten staan. (en dat is geen regel, maar een richtlijn hierover)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marcel en Micha

 

 

Waar kan ik op tegen zijn? Ik vind alleen onnodig dat die oninteressante drop note’s blijven staan, dus ik haal die drop note’s van mijzelf er met 1 muisklik weg, dat andere cachers het geheel niet interesseert dat die “troep” op andermans cachepagina blijft staan is geheel aan hun. Ik verwonderd mij alleen maar over de huidige mentaliteit.

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf iemand die regelmatig notes achter laat en ik vroeg me af waarom dat als vervuiling gezien wordt.

Als ze een leuk verhaal bevatten zie ik het niet als vervuiling. Staat er, zoals Barny aangaf iets dergelijks als 'oeps vergeten', zie ik dat, net als Barny, ook als vervuiling. Waarom? Iemand anders zijn found log verdwijnt hierdoor van de 'eerste' pagina. En dat vind ik jammer (respectloos) want die lees ik wel eens. Bovendien lees ik de logs in het veld ook wel eens omdat ze waardevolle informatie kunnen bevatten. Als dergelijke notes de logs met waardevolle informatie verdringen vind ik het bovendien een gemis. En ja .. ik heb de found logs soms nodig om een cache te kunnen vinden. Want een hint als 'niet nodig' of 'nog niet' of .. etc. voegt niets toe.

 

mijn twee centen ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je er een heel mooi verhaal van maken dan kan je hem eventureel laten staan. (en dat is geen regel, maar een richtlijn hierover)

Ik zou zeggen dat dat afhangt van de inhoud van het verhaal.

Heeft het betrekking op de coin of tb, dan schrijf je dat in het log van die coin of tb.

Heeft het betrekking op de cache (wandeling, beleving, etc) dan schrijf je het in een note op de cache pagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo had ik er eigenlijk nog nooit naar gekeken, maar vind het eigenlijk wel logisch klinken. Kan me er eigenlijk wel in vinden, dus tenzij ik een leuk verhaaltje van een note heb gemaakt ga ik ze voortaan wissen. Ik ben nu bezig met mijn eerste eigen cache. Hij is eigenlijk helemaal klaar(toestemming is binnen, pagina is aangemaakt). Zaterdag even plaatsen en dan kan hij ter revieuw aangeboden worden. Ik heb er twee trackables in geplaatst dmv van een note, de note daarna gewist, en idd de trackables staan er nog in.

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...