Spring naar bijdragen

Icoontje Reset Na Update Database?


FritzoNL

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat het wel handig was om in GSAK het icoontje van een puzzelcache die ik heb opgelost, te veranderen in het icoontje van een traditionele cache. Maar nadat ik de database heb ge-update met een pocketquery is dat weer gereset in een vraagteken. Is dat te voorkomen?

bewerkt door FritzoNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is dat handig? Krijg je dan wel te door als de cache inactief wordt, of een hint wordt toegevoegd, of wat dan ook?

 

Andere opties:

* Corrected coordinates

* een child note type Final aanmaken bij de cache, en een opmerking in user data 1 of 2

 

Wij zetten een "O" in user data 1. Vervolgens onder Waypoint - Highlight, een highlight filter aangemaakt dat de waypoint name groen kleurt met

Mfilter = regex("(^O|^PO|^POK)", $d_User2)

 

Er zijn vast nog andere trucs, maar dit doen wij :)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat het wel handig was om in GSAK het icoontje van een puzzelcache die ik heb opgelost, te veranderen in het icoontje van een traditionele cache. Maar nadat ik de database heb ge-update met een pocketquery is dat weer gereset in een vraagteken. Is dat te voorkomen?

Wat is het doel of de reden? Als het om het icoontje gaat dat in je gps komt dan kan je dat ook instellen in het menu van "send to gps". Daar kan je alle caches, gevonden, niet gevonden, gearchiveerd, disabeld, van aparte icoontjes voorzien.

Ik filter sinds kort op opgelosten mysteries met corrected coordinates. De rest met een ander filter.En de filters gecombineerd met een marcro. In dit draadje kreeg ik daarvoor kort geleden handige tips.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat handig? Krijg je dan wel te door als de cache inactief wordt, of een hint wordt toegevoegd, of wat dan ook?

 

Andere opties:

* Corrected coordinates

* een child note type Final aanmaken bij de cache, en een opmerking in user data 1 of 2

 

Wij zetten een "O" in user data 1. Vervolgens onder Waypoint - Highlight, een highlight filter aangemaakt dat de waypoint name groen kleurt met

Mfilter = regex("(^O|^PO|^POK)", $d_User2)

 

Er zijn vast nog andere trucs, maar dit doen wij :)

Ook ik gebruikt de corrected coordinates. Plaats vervolgens in de kolom User1 de term opgelost. Vervolgens kan ik gewoon hierop filteren en naar de GPS zenden.

 

Wat is het doel of de reden? Als het om het icoontje gaat dat in je gps komt dan kan je dat ook instellen in het menu van "send to gps". Daar kan je alle caches, gevonden, niet gevonden, gearchiveerd, disabeld, van aparte icoontjes voorzien.

Ik filter sinds kort op opgelosten mysteries met corrected coordinates. De rest met een ander filter.En de filters gecombineerd met een marcro. In dit draadje kreeg ik daarvoor kort geleden handige tips.

Deze macro kende ik nog niet. Lijkt me inderdaad een handige macro om te gebruiken voor de WP's te zenden naar de GPS. Bedankt voor het verwijzen naar het andere draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het doel of de reden? Als het om het icoontje gaat dat in je gps komt dan kan je dat ook instellen in het menu van "send to gps". Daar kan je alle caches, gevonden, niet gevonden, gearchiveerd, disabeld, van aparte icoontjes voorzien.

Ik filter sinds kort op opgelosten mysteries met corrected coordinates. De rest met een ander filter.En de filters gecombineerd met een marcro. In dit draadje kreeg ik daarvoor kort geleden handige tips.

Het doel is inderdaad om in de gps te kunnen zien dat de puzzel al is opgelost. Kun je even helpen met de instellingen in het menu van "send to gps".? Ik kan die instellingen waar je op doelt op de een af andere manier in GSAK maar niet vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het doel of de reden? Als het om het icoontje gaat dat in je gps komt dan kan je dat ook instellen in het menu van "send to gps". Daar kan je alle caches, gevonden, niet gevonden, gearchiveerd, disabeld, van aparte icoontjes voorzien.

Ik filter sinds kort op opgelosten mysteries met corrected coordinates. De rest met een ander filter.En de filters gecombineerd met een marcro. In dit draadje kreeg ik daarvoor kort geleden handige tips.

Het doel is inderdaad om in de gps te kunnen zien dat de puzzel al is opgelost. Kun je even helpen met de instellingen in het menu van "send to gps".? Ik kan die instellingen waar je op doelt op de een af andere manier in GSAK maar niet vinden...

 

Ik heb het niet getest, want ik genereer de icoontjes met een macro, maar dit zou moeten werken:

1) GPS-->Send to GPS

2) Kies change Symbols

3) Kies tabblad Overrides

4) Selecteer Type="Has corrected coord" en Icon=<Gewenste icon>

5) Click pijltje naar rechts

6) Click Save

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, CEO, ik vrees dat ik je niet helemaal kan volgen. Want als ik in GSAK onder de menukeuze GPS kies voor "send waypoints" (send to gps heb ik niet), dan krijg ik geen uitgebreid scherm om van alles in te stellen, laat staan met verschillende tabbladen. Ik krijg alleen dit schermpje:

 

2im5gzp.jpg

 

Kan het aan de versie van GSAK liggen? Ik gebruik 7.7.3. :blink:

Of moet ik ergens anders iets instellen?

 

Groeten,

FritzoNL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, CEO, ik vrees dat ik je niet helemaal kan volgen. Want als ik in GSAK onder de menukeuze GPS kies voor "send waypoints" (send to gps heb ik niet), dan krijg ik geen uitgebreid scherm om van alles in te stellen, laat staan met verschillende tabbladen. Ik krijg alleen dit schermpje:

 

Kan het aan de versie van GSAK liggen? Ik gebruik 7.7.3. :blink:

Of moet ik ergens anders iets instellen?

 

Groeten,

FritzoNL

 

Aha B)

Het bijkt dat wat je te zien krijgt in het 'send waypoints' menu afhangt van je GPS.

Op mijn Garmin Vista Cx krijg ik te zien wat ik schreef, maar zo te zien heb jij een Oregon 450, en dan krijg je een ander menu.

Ik heb even op het GSAK forum gezocht, en ik denk dat dit macro is wat je nodig hebt: Garmin GPS export.

Als je daar begint met lezen, en dan doorscrollt naar beneden, dan vind je helemaal onderaan de laatste versie van de genoemde macro.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ben benieuwd naar je ervaringen (wie weet koop ik zelf ook ooit nog eens een Oregon... :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat het wel handig was om in GSAK het icoontje van een puzzelcache die ik heb opgelost, te veranderen in het icoontje van een traditionele cache. Maar nadat ik de database heb ge-update met een pocketquery is dat weer gereset in een vraagteken. Is dat te voorkomen?

Na enig zoeken heb ik gevonden dat het toch in GSAK zelf kan: als je bij het laden van de ge-update pocketquery het scherm met de te wijzigen eigenschappen krijgt, kies je rechts onderin bij "lock fields" voor "$d_CacheType". En dan worden de icoontjes zoals die in GSAK staan niet overschreven als de nieuwe gegevens worden ingeladen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...