Jerenemas Geplaatst 23 januari 2011 Geplaatst 23 januari 2011 Beste forumleden, jullie hebben mij tot op heden geweldig geholpen. Maar nu zit ik al weer een paar uurtjes te klooien. Graag zou ik een tekening die in ondertussen wel heb gescand en nu in .jpg formaat is, zichtbaar willen maken op de cachepagina. Heb al veel hierover gelezen in het forum, maar ik ben te zeer een digibeet om alle stappen te snappen. Zou er iemand mss mij een stap voor stap handleiding kunnen geven want ik zie de htlm bomen niet meer door het imagshack bos. Hartelijk dank!
MacDD Geplaatst 23 januari 2011 Geplaatst 23 januari 2011 Oke, ik zal je een stuk op weg helpen. Zelf foe ik het ook zo, omdat hardcode me iets te lastig is. Ga naar de site de buren Download daar onder de het tabje Tools ; geocache submitter Ga naar tinypic.com en maak daar een account aan. Log in en upload de jpg file van je zelf. Plak de code uit het stukje "HTML for Websites" in geocache submitter. Ik merk al dat stap voor stap m eniet lukt, maar ik hoop dat je een stukje op gang kan. Maar echt tip 1 ; geocache submitter
LeoCache Geplaatst 23 januari 2011 Geplaatst 23 januari 2011 zichtbaar willen maken op de cachepagina. Is 'cachepagina' de pagina van een eigen gelegde cache óf bedoel je dat je een foto (plaatje) bij een logje wilt plaatsen? Groet, Leo
Jerenemas Geplaatst 25 januari 2011 Auteur Geplaatst 25 januari 2011 Hehehe we kunnen weer reageren! Maar goed, het is de bedoeling dat ik een tekening (in jpg formaat) op de cachepagina zelf wil plaatsen. Heb al veel gekeken op het forum want daar staat op zich voldoende info op, alleen ik raak t padje steeds kwijt. Is best ingewikkeld voor een semi-digibeet.
Jerenemas Geplaatst 25 januari 2011 Auteur Geplaatst 25 januari 2011 Thanks very much!!! ik ga t direct proberen!
Waldio Geplaatst 25 januari 2011 Geplaatst 25 januari 2011 Of gebruik bijv. deze tool: http://waldio.geocacher.nl/?id=ImageTool&cat=tools
Jerenemas Geplaatst 25 januari 2011 Auteur Geplaatst 25 januari 2011 Tja Waldio dat helpt me ook niet verder. Ik heb een url link maar ik weet niet waar ik m moet neerzetten als ik in het scherm van upload images zit. Ik kan dus de tekening wel uploaden maar hij wordt niet zichtbaar op de cachepagina. Het is slechts een klein icoontje wat je moet aanklikken voordat het zichtbaar is. Overigens is geocache submitter een handige tool, maar ook daar krijg ik het uploaden niet voor elkaar. Ligt vast aan mij hoor!
MacDD Geplaatst 25 januari 2011 Geplaatst 25 januari 2011 Tja Waldio dat helpt me ook niet verder. Ik heb een url link maar ik weet niet waar ik m moet neerzetten als ik in het scherm van upload images zit. Ik kan dus de tekening wel uploaden maar hij wordt niet zichtbaar op de cachepagina. Het is slechts een klein icoontje wat je moet aanklikken voordat het zichtbaar is. Overigens is geocache submitter een handige tool, maar ook daar krijg ik het uploaden niet voor elkaar. Ligt vast aan mij hoor! Geocache submitter heeft het even moeilijk met gc.com Komt doordat gc.com ws weer eea veranderd heeft, waardoor het programma weer moet worden aangepast. Ik weet zeker dat de maker hier snel mee aan de gang gaat.
Jerenemas Geplaatst 25 januari 2011 Auteur Geplaatst 25 januari 2011 OKKKK dank voor je antwoord. Ik ga er van t weekend wel weer eens verder mee. Ben in ieder geval weer wat dichterbij. Is een goede tip zeg die geocache submitter!
Diafragma Geplaatst 25 januari 2011 Geplaatst 25 januari 2011 Er is een heel simpel alternatief voor Dummies! • maak de pagina in Word, incl tekening • sla de pagina op als een html-bestand • open het html bestand met Kladblok • copier alles tussen <BODY> en </BODY> • plak het in je cachepagina op gc.com • vervang de verwijzing in de tekst naar de tekening door de link naar de tekening op tinypic.com en bekijk het resultaat! 1
Waldio Geplaatst 25 januari 2011 Geplaatst 25 januari 2011 @diafragma: dat is heel slecht! Die code is zo bagger dat het werkt op bijna geen 1 browser. @jerenemas: Wat je moet doen: - Je gaat naar tinypic.com - Daar selecteer je je image en klik je op [uploaden] - Vervolgens zie je heel veel codes staan. - Hiervan pak je de onderste - Deze code plak je in de Image tool van mij op de plaats van url - Nog even een korte beschrijving toevoegen en klikken op [omzetten] of zoiets - Nu ga je naar cachepagina bewerken - Zorg dat je HTML hebt aangevinkt - Kopieer de code uit de tool in het beschrijvingsvlak - Klik op wijzigen - Je hebt je afbeelding op je cachepagina!
Cernunnos Geplaatst 25 januari 2011 Geplaatst 25 januari 2011 je kunt ook een online html editor gebruiken zoals DEZE voorwaarde blijft echter wel dat je je plaatjes, foto's kunt oploaden naar het web. Dat is in eerdere berichten al uitgelegd hoe je dat kunt aanpakken. Via de online html editor kun je dan je pagina opmaken, plaatjes neerzetten. Vervolgens klik je op <code> en je hebt je code voor op je cache pagina. Even die code kopiëren en plakken en je bent klaar. Succes!
Diafragma Geplaatst 26 januari 2011 Geplaatst 26 januari 2011 (bewerkt) @diafragma: dat is heel slecht! Die code is zo bagger dat het werkt op bijna geen 1 browser. Ik ken de code van tinypic.com niet. Ben er even gemakkelijk vanuit gegaan dat het gaat om dezelfde link als Picassa aanmaakt om te kunnen plakken in html! En die werkt in alle browsers, ook op Iphone e.d. prima! 26 januari 2011 bewerkt door Diafragma
Jerenemas Geplaatst 26 januari 2011 Auteur Geplaatst 26 januari 2011 (bewerkt) Mijn dank aan allen! Het is nl gelukt! Ben er eindelijk achter waar ik fout ging. Eén vinkje slechts was ik verwijderd van mijn succes, nl het HTML vinkje in de editversie van de pagina aan te klikken. En dan gewoon in de tekst zetten, terwijl ik steeds aan het zoeken was naar waar ik toch in s hemelsnaam die url link kwijt kon.Met name de info van MacDD heeft mij geholpen (sorry Waldio en diafragma) Maar het is gelukt! SUPER 26 januari 2011 bewerkt door Jerenemas
Aanbevolen berichten