Spring naar bijdragen

De Meetpuntensite Is Weer Operationeel !!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@Twin Peaks.. De witte punten die ik noem slaan meer op punten die door meldingen van uit het veld zijn gekomen. Denk hier bij aanmelding gebouw gesloopt. Haan verdwenen ivm renovatie kerk. Van deze punten is nu een status bekend. Echter is het mogelijk dat deze na verloop van tijd. weer beschikbaar komen. Zo niet dan mogen ze na tijd x uit de actieve lijst verdwijnen. En in de passieve lijst/historiche komen.

Maar idd .. Eerst moeten we maar eens een inhaalslag doen voor alles over de kop word gehaald

Geplaatst

Super! Leuk om die oude foto's weer terug te zien. Ik zal eens kijken of ik een update kan doen van de door mij bezochte punten in 2004.

Geplaatst

Ha...erg leuk om te zien, dat de eerste foto's hun weg naar de Meetpuntensite al hebben gevonden! :thumbup:

Geplaatst

Kan het kloppen dat ik geen rechten heb om een bericht bij een foto te plaatsen? Heb zelf een foto geplaatst gisteren, daarop heeft Prof. Y. Lupardi gereageerd met een vraag.

Die wou ik dus beantwoorden dmv een bericht maar dan krijg ik de foutmelding "Je hebt geen permissie om commentaar te posten bij afbeeldingen binnen deze categorie".

Geplaatst

@Gerard: klopt, de rechten stonden nog niet goed. Ik heb dat nu aangepast, dus je zou nu commentaar moeten kunnen posten.

@Team Professor X: ik heb de oorzaak van de groene stippen met foto's gevonden. Ik zal dat op korte termijn aanpassen.

Beiden bedankt voor het melden.

Geplaatst (bewerkt)

Ok..Albrt, bedankt, mijn antwoord is nu niet langer relevant

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

bij mij in de buurt alleen maar rode stipjes

Volgens mij zijn alle foto's rondom Zuidlaren ouder dan 2 jaar, m.a.w. je kunt de punten opnieuw bezoeken en één of meerdere foto's uploaden.

Kijk bijvoorbeeld maar eens bij dit meetpunt: Voorm. Sanatorium Dennenoord

Bedankt voor de tip maar.........ik kom niet uit Zuidlaren, woon in de buurt van de oorsprong van het RDstelsel

Geplaatst

maar.........ik kom niet uit Zuidlaren, woon in de buurt van de oorsprong van het RDstelsel

Je forum naam doet anders vermoeden B)

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

Wat een knappe prestatie! Hulde! Ik had wel 'ns van deze punten gelezen, maar had me er verder niet in verdiept. Heel leuk dus om te zien dat er weer een hoop werk aan de winkel is. Sterker nog, ik fiets dagelijks langs zo'n punt opweg naar m'n werk. Als de weergoden zich wat minder zorgen beginnen te maken en dus stoppen met het constante huilen zal ik een poging wagen om die ene te vinden (het is nu een grote blubberzooi :crybaby:).

Kan iemand mij trouwens vertellen sinds wanneer 'België' óók een provincie van Nederland is? Tenminste... op de .xls die je kan downloaden blijkt dat wél zo te zijn. (gewoon annexeren die hap :thumbup:)

Groet, Leo

Ja, onze meetpunten strekken zich uit tot over de Belgische grens. Sommige staan ook in de lijst van de Belgische IGN. Samen delen dus.

Ook de ING heeft punten in ons landje liggen.

Hetzelfde is er met Duitsland.

De netwerken zijn aan elkaar gekoppeld. Zodoende kon de Betuwe lijn op de centimeter precies aansluiten aan de Duitse rails. :rolleyes:

Geplaatst

Leuk om al die oude meetpunten na een paar jaar weer eens te zien.

Hulde aan allen die het weer mogelijk hebben gemaakt.

2 Meetpunten bij mij in de buurt zijn nog niet gedocumenteerd. Eentje daarvan al een paar jaar geleden proberen te fotograferen maar de eigenaar was destijds niet thuis en zonder toestemming waag ik me er niet aan. Daarna in de vergeteleheid geraakt.

Maar een nieuw jaar geeft nieuwe kansen.

GeoTeeth

Geplaatst (bewerkt)

Ik ontving gisteren een mailtje met de volgende vraag:

Leuk die Benchmarks. Vanuit mijn beroep (Geodeet) ben ik hier veel mee bezig, maar dan op andere manier.

Hierdoor heb ik toegang tot alle gegevens van NAP in Nederland. Ik las dat dit nog een van de wensen van Meetpuntenjacht was.

Ook heb ik een bestand met daarin alle Meetpunten die voor het beheren van het spoorwegnetwerk worden gebruikt (PMG ofwel Primaire Meetkundige Grondslag).

Wellicht is dit ook leuk om op te nemen.

Laat maar horen of jullie er iets mee willen en kunnen.

Het betreft wel erg veel punten. RD KernNet heeft een dichtheid van 10-15KM. PMG heeft een dichtheid van 2-5KM. NAP heeft een dichtheid van ca. 1-2KM. Van NAP is de postie globaal, dus dat is meer zoek werk.

Mijn vraag aan jullie is nu:

Zou dit evt. voor de toekomst een leuke aanvulling op de meetpunten kunnen zijn?

Nu hebben we RD-meetpunten en kernnetbouten in ons bestand.

maar er zijn dus ook NAP meetbouten en PMG meetpunten (maar die laatsten hebben wel een grote dichtheid, dus dat wordt wellicht een gecompliceerd verhaal, ook voor omvang van de database en foto-album)

We krijgen dan wellicht in een klap teveel op ons bord, ook als cacher.

Ik heb dus de persoon in kwestie gemaild, dat ik graag een optie neem op zijn gegevens, maar aan jullie voor wil leggen of daar animo voor is.

bewerkt door Twin Peaks
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...