Spring naar bijdragen

De Meetpuntensite Is Weer Operationeel !!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ah! Dus ik kan de oude GPX-file die wij zorgvuldig hadden bewaard nu eindelijk weggooien...

Mooi werk! :thumbup:

Uhhh, ik zou je oude schoenen nog niet weggooien, voor de nieuwe "ingelopen" zijn ;)

Geplaatst

Ik wou het team oprecht feliciteren met online krijgen van de site met het terug vinden van de oude site.

Ookal hadden ze een trigger nodig om aan de gang te gaan. Maar nu het er is, toppie werk.

Geplaatst

Kees e.a.

Ik ben oprecht blij, maar dat had ik al eerder aangegeven en ook in enkele emailcontacten met Jos benadrukt, dat ten eerste de meetpuntensite door de topicstarter weer eens onder de aandacht is gebracht, waardoor een reanimatiepoging in gang is gezet, en dat de daaropvolgende discussie ook zijn nut heeft gehad, om e.e.a wellicht nog te bespoedigen.

Natuurlijk was het verloop van de discussie een trigger, dat was het voor mij, maar zeker ook voor het team van GC.NL,, waar dit te lange tijd door gebrek aan specifieke kennis, maar ook aan mankracht is blijven liggen en daardoor ook een beetje aan de aandacht ontsnapt.

Ik wil dan ook alle deelnemers aan dat bewuste topic, die een zinvolle bijdrage hebben geleverd, daarvoor bedanken! :thumbup:

Geplaatst

Goedenmiddag allemaal,

Ik wil vanaf hier ook een ieder bedanken die het mogelijk heeft gemaakt

om van dit mooie onderdeel weer gebruik te maken.

Groet,

Cornelis

Geplaatst

Ik speel dan ook met het idee, ook om het Kadaster tegemoet te komen, om op enig moment alle meetpunten weer vrij te maken voor een hernieuwd bezoek.

Een punt waar 8 jaar geleden voor het laatst fotoos van zijn gemaakt, is ondertussen, in de vaart der volkeren wellicht verloren gegaan.

Een extra optie om bijvoorbeeld ook op de kaart zichtbaar te maken, welke punten zijn "geactualiseerd" op basis van een hernieuwd bezoek en nieuwe foto's en situatiebeschrijving.

Daar brainstormen we nog wel even over.

Dan kunnen alle 5500 punten opnieuw worden bezocht (dan heeft elke cacher er wel een of meer in de nabije omgeveing.) Weer een nieuwe uitdaging dus.

"Als het eind in zicht is, maken we een nieuw begin"

Goed idee, maar laat de oude bezoeken er wel instaan, zeker als je inlogt, zodat je weet dat je er al ooit geweest bent. Je kunt dan zelf beslissen of je na zeg 5 jaar weer eens gaat kijken. Ook voor archiefvorming is het leuk oude plaatjes te bewaren.

Nieuwe bezoeken en foto's kunnen natuurlijk al gewoon toegevoegd worden.

Is het technisch mogelijk om elk punt automatisch vrij te geven na een bepaalde periode dat het voor het als "eerste" werd bezocht? Drie jaar bijvoorbeeld? Dan blijft er steeds weer wat te doen en blijft het systyeem actueel. Bijvoorbeeld gefotografeerd 13-1-2011. Dan weer opnieuw als "eerste" te fotograferen vanaf 13-1-2014.

Vrijgeven kan, maar hoeft niet, het is immers ook nu mogelijk de punten te bezoeken. Je kan wel aangeven met een kleur dat een punt 5 jaar oud is.

Maar nogmaals mijn opmerking, let op dat een punt niet teveel bezocht wordt omdat veel meetpunten in particuliere woningen zitten. En drie keer per maand een geocacher in de tuin is niet bevordelijk voor de privacy en logica als je het over inventarisatie voor het Kadaster hebt.

Geplaatst (bewerkt)

Op de kaart is te zien, dat punten die 2 jaar niet zijn bezocht (foto ouderdan twee jaar) weer geel kleuren. Die termijn kan heel simpel op bv. 3 jaar worden gezet, maar minder als 2 zeker niet.

Het is dus eigenlijk vrij simpel. Wil je een punt gaan bezoeken, selecteer dan de kaart:"meetpunten met oude foto's" Als een punt groen is, is het nog niet bezocht, als een punt geel is, kan het opnieuw worden bezocht en natuurlijk liefst ook gefotografeerd.

Als een punt Rood is mag het punt NIET worden bezocht. Er is dan nog recent bezoek geweest.

Als er op particulier terrein om de twee of drie jaar iemend even naar het meetpunt komt kijken, zal een eigenaar daar best begrip voor hebben, zeker als je aangeeft, dat je er het Kadaster een dienst mee verleent, maar vaker is echt niet nodig.

Natuurlijk moeten oude opnames worden bewaard. Er zal genoeg ruimte moeten worden gecreeerd om per meetpunt voldoende fotooa te kunnen uploaden, zodat ook de oude kunnen blijven bestaan.

Het is toch leuk om de "ontwikkeling" van de omgeving van een meetpunt in de foto's terug te kunnen zien.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

bij mij in de buurt alleen maar rode stipjes

Je hebt waarschijnlijk de kaart gebruikt van alle meetpunten, die geeft enkel de status weer van bezocht of niet, m.a.w. groen of rood.

Op de kaart welke je kunt openen via de link Meetpunten met oude foto's zul je zien

dat er een flinke hoeveelheid niet meer actueel is.

Volgens mij zijn alle foto's rondom Zuidlaren ouder dan 2 jaar, m.a.w. je kunt de punten opnieuw bezoeken en één of meerdere foto's uploaden.

Kijk bijvoorbeeld maar eens bij dit meetpunt: Voorm. Sanatorium Dennenoord

In mijn eigen jonge jaren ben ik hier vaak langsgefietst vanuit Westlaren richting Zuidlaren en terug om boodschappen in het dorp te doen.

In de winter is het bij een beetje vorst al gauw een drukke schaatsplek op de vijver voor het gebouw, al moet ik wel zeggen dat ik er wel eens een laars vol met koud water heb weten te halen tijdens het uitproberen van de ijsdikte. :blush:

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

Mijn grote complimenten voor twin Peaks en Kalkendotters!

Ik ben onder de indruk van jullie voortvarendheid en kundigheid om dit onderdeel van GC.nl zò snel weer in de lucht te krijgen!

Geplaatst

Leuk dat de site weer up is.

Van die gekleurde stippen is ook een goed idee dan kun je in een keer zien of een bezoek wenselijk is. Ook kan ik mij voor stellen dat het niet wenselijk is voor de bewoners van de objecten dat er horde cachers op af komen. Daarom lijkt het mij verstandig enig onderscheid te maken tussen de gewenste acties bij bepaalde kleuren. Voor het gemak heb ik mijn idee even uit gewerkt. Doe er mee wat je wilt.

In onder staande schema worden de meet bouten elke 2 jaar op afstand gecontroleerd (van openbare weg. Bout zelf hoeft niet te worden gezien als object er maar staat)

En eens in de 4 jaar gekeken een volledige controle uitgevoerd.

Het kleur verloop/schema zal dan zijn:

Groen .. 2 jaar na eerste bezoek word het

Geel .. Na bezoek weer

Groen .. 2 jaar na laatste bezoek word het

Rood .. Het is nu minimaal 4 jaar na volledige bezoek waar na de telling weer van vooraf aan begint.

Kleuren die de statusen van rd punten aangeven

Zwart .. Niet bezoeken... Terein is niet openlijk toegangkelijk denk hier bij militair terein (vliegbasis leeuwarden heeft zo'n punt)

Groen .. Recentleijk bezocht. Tussen nu en 2 jaar. Geen bezoek/foto nodig of/en tussen controle heeft plaats gevonden

Geel .. Langer dan 2 jaar en korte dan 4 jaar niet bezocht. Kijken of object waar meet punt op zit nog aanwezig is voldoende. (van openbare weg) eventuweel omgegevings foto.

Rood .. Update wenselijk. Langer dan 4 jaar niet bezocht en langer dan 2 jaar niet gekeken of object nog aanwezig is. Wenselijk ficieke controle (vraag toesteming terein eigenaar voor betreden.

Wit .. Punt word vermist .. is niet meer aanwezig

Geplaatst (bewerkt)

Voor het gemak heb ik mijn idee even uit gewerkt. Doe er mee wat je wilt.

Bedankt voor je ideeen, ik gooi het even in de groep.

Vooralsnog werken we vanuit de huidige situatie.

Dit betekent eigenlijk, dat alle punten kunnen worden bezocht, teneinde actuele status en foto's te kunnen loggen, aangezien de laatste foto van maart 2007 is en alles dus zo'n beetje 4 jaar niet is bezocht.

Als we daar enige tijd mee op weg zijn, dient wellicht de noodzaak tot verdere beheersing zich aan.

Eventuele plannen die het op te richten Opencaching met de meetpunten heeft, kunnen daarop nog van invloed zijn.

Als daar van alle meetpunten een soort afzonderlijke cache wordt gemaakt, waar men dus een "puntje" scoort bij elke "found", is het niet ondenkbaar dat dit tot bepaalde excessen kan leiden die ook van invloed gaan zijn op de manier waarop wij "punten jagen".

Met betrekking tot jouw idee voor de "witte" punten: Ik weet niet in hoeverre dit haalbaar is.

In het verleden, werd op basis van onze en eigen bevindingen van het Kadaster, de lijst met RD punten met enige regelmaat ge-update.

Daarmee verdwenen die punten ook van de lijst.

Ik heb de xls files van Kadaster van de laatste 5 jaar naast elkaar gelegd, en per update (soms halfjaarlijks) verdwijnen er tussen de 15 en de 30 meetpunten.

Er is dus al een hoeveelheid punten die niet meer op onze kaart staan, waarvan ik zomaar niet weet of die makkelijk als witte puntjes terug te plaatsen zijn.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Hoe kan het zijn dat sommige groene stipjes (zijnde niet bezocht) toch foto's hebben, lees dus bezocht zijn?

bv 259357 (11), en 229306 (01).

Hmmm...kan ik je zomaar even niet zeggen...die vraag zoeken we even op.

Ook het Kadaster heeft trouwens foto's geleverd, wellicht is er zo een foto geplaatst?

Of is het echt een ge-uploade foto van een gebruiker?

Geplaatst (bewerkt)

Wat een knappe prestatie! Hulde! Ik had wel 'ns van deze punten gelezen, maar had me er verder niet in verdiept. Heel leuk dus om te zien dat er weer een hoop werk aan de winkel is. Sterker nog, ik fiets dagelijks langs zo'n punt opweg naar m'n werk. Als de weergoden zich wat minder zorgen beginnen te maken en dus stoppen met het constante huilen zal ik een poging wagen om die ene te vinden (het is nu een grote blubberzooi :crybaby:).

Kan iemand mij trouwens vertellen sinds wanneer 'België' óók een provincie van Nederland is? Tenminste... op de .xls die je kan downloaden blijkt dat wél zo te zijn. (gewoon annexeren die hap :thumbup:)

Groet, Leo

bewerkt door LeoCache
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...