Spring naar bijdragen

Hoe Verwijder Ik Niet Gelopen Geocaces Op Mijn Oregon 450

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik heb een garmin oregon 450. Tot nu toe een prima apparaat. Nu ben ik in duitsland op vakantie geweest en heb ik geocaches van daar op mijn oregon gezet. Nu heb ik ze niet allemaal gelopen en wil ik de niet gelopen van mijn apparaat verwijderen maar kom er niet achter hoe ik dit moet doen. Wie kan mij hierbij helpen.

Pientje

Geplaatst

Je kunt dat alleen vanaf een PC of laptop. De GPX-bestanden van de caches worden geplaatst in de directory Garmin\gpx. Daar moet je de bestanden van de betreffende caches verwijderen. Als je met GSAK werkt, dan worden de caches vaak in één bestand geplaatst. Dit bestand kun je ook verwijderen. Uiteraard ben je dan wel alle caches kwijt die in dit bestand zitten. De software van de Oregon is op dit punt niet echt gebruiksvriendelijk.

Geplaatst

Dag Pientje,

Je kunt de geocaches alleen van je Oregon verwijderen door de gpx files er af te halen.

Dit doe je door de Oregon aan te sluiten op je computer via USB (massaopslag). Je gaat naar de directory Garmin en vervolgens naar de directory GPX. Daar haal je de gpx files weg waar de caches in zitten. Als je ze allemaal apart hebt ingeladen dan zijn het ook aparte gpx files. Als je ze gezamenlijk hebt ingeladen (bijvoorbeeld als Pocket Query) dan kun je die ene gpx file verwijderen.

Hij verwijdert dan wel zowel de beschrijvingen van de gevonden als de niet gevonden caches.

Als de caches gezamenlijk in een gpx file zitten kun je dus niet van de gevonden caches de beschrijvingen bewaren.

Waypoints die je onderweg hebt aangemaakt staan apart in een gpx file met de datum van de dag waarop je ze hebt aangemaakt, die kun je indien gewenst ook verwijderen.

Succes!

Geplaatst

Dit gaat erg makkelijk in GSAK, apparaat aan de computer, caches uit Oregon in GSAK laden, de caches uit Duitsland verwijderen, en alles terugzenden vanuit GSAK naar de Oregon :rolleyes:

Geplaatst

Laten we de txt file niet vergeten waar de caches die gemarkeerd zijn als found in worden opgeslagen (weet zo snel even niet in welke directory die precies staat). En indien er wekelijks pocketqueries worden gemaakt dan worden de founds overschreven bij het laden van een nieuwe (wekelijkse) pocketquery.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...