Spring naar bijdragen

Hoe Log Verwijderen Op Mijn Eigen Cache?


Nemi

Aanbevolen berichten

Bij mijn multi cache is iemand zo slim geweest het eindcoördinaat te melden in de log. Terwijl de cachers die nu net zelf moeten ontdekken door het lopen van de multi. Nu dacht ik dat verwijder ik even maar ik zie nergens waar ik dat zou moeten doen.

 

Kan iemand me dit vertellen? Ik bedoel dus eigenlijk niet de hele log verwijderen maar puur de spoilertekst er uit halen.

 

Bedankt!

 

Groetjes, Ellen

bewerkt door Nemi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou het net iets anders doen.

De log zou ik direct verwijderen, maar de tekst van de log in de mail zetten met het verzoek om het coordinaat weg te laten en opnieuw te loggen.

Waarschijnlijk is het coordinaat in alle onschuld vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Inmiddels had ik de log ook al verwijderd. Uit jullie reacties begrijp ik dat zelf aan passen van de tekst niet mogelijk is..

Deze cacher heeft nog weinig caches gevonden en plaatst bij alle gevonden caches het eindcoördinaat. Heb al even gemailt om het uit te leggen. Het logrolletje is ook ineens verdwenen. Misschien denkt ie wel dat die meegenomen mag worden als souvenir... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lezend in de Knowledge Books van het Support Portal van Groundspeak zijn er voor de cache-eigenaar twee redenen om een log te verwijderen:

1 - Als de log niet voldoet aan de logging requirements (= naam in het logboekje van de cache),

2 - Wanneer obscene, beledigende etc. taal wordt gebezigd door de logger.

 

Wanneer je dit tegenkomt, dan kan je de log direct verwijderen, maar wordt er gevraagd of je een PM aan de logger wil schrijven en hem/haar uit te nodigen om een nieuwe log in andere bewoording te schrijven.

 

Wanneer je een spoiler in de tekst of op de foto aantreft dan wordt dat niet gezien als reden om direct een log te verwijderen

Er worden dan de volgende mogelijkheden voorgesteld:

1 -Schrijf een PM aan de logger met daarin je bezwaar en vraag hem/haar de log opnieuw te schrijven, zonder de spoiler of foto. ( foto's kun je niet los van de log verwijderen).

2 - Staat de spoiler in de woorden van de tekst geschreven dan heb je als eigenaar de mogelijkheid om de logtekst te versleutelen (encrrypt) met rot13.

M.a.w. een spoiler in de log is dus niet een reden om de log direct te verwijderen (al kan ik me wel voorstellen dat dit hier is geadviseerd vanwege het gegeven dat de spoiler in betreffende cache op het forum is gezet, maar normaal komt er in de tijd van de mailwisseling niet een vracht cachers ineens de cachepagina lezen en is de schade minimaal).

 

Groundspeak vraagt nadrukkelijk in dit verband aan cache-eigenaren en loggers om zorgvuldig met de macht tot verwijderen etc. om te gaan en er bij een meningverschil over na te denken hoeveel het geschil je eigenlijk waard is.

Hier valt e.e.a. na te lezen.

 

In dit verhaal van de topicstarter wil ik ook nog aangeven dat er bij het loggen van de cache, links onderaan de logpagina, de mogelijkheid bestaat om een waypoint markering aan te geven via het aanvinken van een hokje.

Het coördinaat dat dan verschijnt in de uiteindelijke log is het coördinaat dat bovenaan de cache-pagina is aangegeven, dus nooit het eindcoördinaat.

 

Het zijn vooral ook startende cachers die nog wel eens standaard die mogelijkheid aanvinken.

 

Ik weet helemaal niet of dat hier het geval was, maar ik wilde aangeven dat een coördinaat in de log daarom niet altijd een spoiler hoeft te zijn.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ de laatste regels van bovenstaand bericht:

 

Nee, dat is niet altijd zo. Ik heb eens bij een mystery het coördinaat van de oplossing in een log zien staan. Je kan na het aanvinken (wat beginners wel eens doen) nog het coördinaat veranderen, en dat doen sommigen blijkbaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dat kan heel nuttig zijn, zo heb ik wel eens deze methode gebruikt om een alternatieve (lees betere) parkeerplaats aan te geven of een aanlooproute die hondvriendelijk was te markeren.

 

Als je weet waar je mee bezig bent is dit een handig hulpmiddel, maar ZEKER NIET bedoeld om de eindcoordinaat te spoileren.

bewerkt door eikenboom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ de laatste regels van bovenstaand bericht:

 

Nee, dat is niet altijd zo. Ik heb eens bij een mystery het coördinaat van de oplossing in een log zien staan. Je kan na het aanvinken (wat beginners wel eens doen) nog het coördinaat veranderen, en dat doen sommigen blijkbaar!

 

Bij het aanvinken alleen gebeurt dit niet.

Dan moet je het coördinaat inderdaad handmatig bewerken en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg een mail van Rinus van team Skillgannon dat het coördinaat dat werd genoemd het coördinaat bovenaan mijn cachebeschrijving was. Dit bleek te kloppen. Ik had niet goed gekeken en maar aangenomen dat het het eindcoördinaat was. Stom van mij. Ik kende de optie van het aanvinken van het coördinaat bij de log ook niet. (en snap het nut ervan zeker niet haha)

De cacher in kwestie heeft inmiddels opnieuw gelogd. Uit de log bleek dat hij niet snapte wat er fout was gegaan met zijn eerder geplaatste (en door mij verwijderde) log. De twee privéberichten die ik hem heb gestuurd komen blijkbaar niet aan of waren nog niet gelezen.

Nouja, t is weer opgelost. Net langs geweest om een nieuwe cachecontainer plus rolletje te brengen dus hij ligt er weer netjes bij.

 

Bedankt voor de hulp allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...