Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wow kijk je ff niet en doet het forum het weer. Mooi.

De race loopt voorspoedig :thumbup:

Sta ik ook nog 6de.

7e...

Haha ook goed. :crybaby:

Geplaatst

Het “probleem” Vianen.

Net als bij de geocoinrace van 2010 is er een probleem met de bepaling van de provinciegrenzen rondom Vianen. Volgens de officiele lijnen ligt Vianen in Utrecht en loopt de provinciegrens met Zuid-Holland ten zuiden van Vianen. Deze grens wordt gehanteerd op geocaching.com, zie het plaatje in google maps:

ae83e844-7f26-4978-9ad5-a85d93c719ff.jpg

De (hele) de buren site maakt gebruik van lijnen die daar anders zijn en daar loopt de grens ten noorden van Vianen. Zodoende worden de volgende caches (die groot genoeg zijn voor trackables) volgens de op Global vastgestelde grenzen in Zuid-Holland geplaatst, hoewel ze volgens het kadaster in Utrecht zouden liggen:

GC2BW19

GC1H3FF

GCA3FF

GC1RA95

GC2AJVZ

GCQMMF

GCKV8J

Dit was al bekend voordat de geocoinrace 2011 van start ging. Mede omdat sommige andere caches in het land startcoordinaten kunnen hebben die ofwel in de ene provincie ofwel in een andere provincie zouden kunnen liggen vanwege deze en andere kleine verschillen is vooraf spelregel nr. 18 opgesteld, die stelt:

“De provincie waarin een cache zich bevindt, wordt vastgesteld via vooraf bepaalde grenzen; deze kunnen op punten afwijken van de grenzen uit het kadaster.”

De coin van Miniatuur (TB3BGRW – Great Dutch Racer) heeft vorige week GC2BW19 (Het Viaanse Bos) bezocht, zie het screenshot van dat bezoek, Zuid-Holland is gearceerd:

a232c0de-3a91-45e8-b84d-6e0ae127698e.jpg

Het is mogelijk om per cache de bijbehorende provincie te veranderen, dan zou in dit geval Utrecht worden bijgeschreven, maar het plaatje van Nederland vanaf de Global site zal nog steeds Zuid-Holland arceren (en niet Utrecht), omdat dat in 'het polygoon' (ik weet niet wat dat is, geen verstand van, maar kan me er iets bij voorstellen) op Global vastligt. Ook het bijbehorende NL bannerkaartje in de coinbeschrijving zal Zuid-Holland blijven aangeven. Dat schept verwarring, ook bij de coinverplaatsers.

De beheerders van Global vinden het te riskant om het polygoon dat hiervoor wordt gebruikt aan te passen, en de punten van die provinciegrens nu te veranderen, omdat daarmee de hele site wel eens in de war gestuurd zou kunnen worden.

Ik heb daarom besloten deze grens nu niet te verleggen en niet de provincie voor deze caches te veranderen. Voor de caches in dit kleine gebied in en om Vianen blijft het dus Zuid-Holland.

Overigens, voor wat betreft de provinciebepaling van elke cache, geldt dat wordt uitgegaan wordt van het coordinaat boven aan de cachepagina, en niet wordt uitgegaan van de provincie die in de cachebeschrijving door de cache-eigenaar wordt vermeld. Voor het coordinaat boven aan de pagina is vooraf vastgelegd in welke provincie deze ligt volgens vooraf vastgestelde grenzen, precies zoals gesteld in spelregel nr. 18.

Geplaatst

Ik weet niet welke plaats ik sta, dan zou ik moeten gaan kijken. Het zal niet hoog zijn. Maar ik vind het gewoon leuk om te zien hoe mensen moeite doen om je coïn te laten reizen.

We zullen wel zien waar het strand op 31 december 2011. Maar het volgen van je coïn, de berichtjes van de mensen die hem verplaatsen, das al heel erg genieten.

Leuk spelleke! :thumbup:

Geplaatst

Is het ook toegestaan om geocachers er op te attenderen dat http://coord.info/GC2CBWA weer op enabled staat?

ET4FR & CO zou zo maar weer eens een kijkje kunnen gaan nemen :ph34r:

Ja, hoor, je mag alle cachers tezamen best gewag maken van het feit dat de cache waarin jouw coin ligt weer beschikbaar is (als het maar geen gewoonte wordt, en niet iedereen de hele tijd alle cachers tegelijkertijd gaat lopen aansporen...).

En als je maar niet specifiek ET4FR&CO op pad stuurt om jouw coin te gaan retrieven. Dat moet hij zelf bedenken. :eek:

Geplaatst

Hoi Wijngemachtigde:

Ik heb Bert (KarelKraak) van de 2010 race benaderd via PM.

Mocht er een reactie komen mag ik dan contact met je opnemen?

Mijn idee is namelijk de prijzenpot van 2010 in handen te krijgen en de prijzen alsnog uit te delen of retour te geven aan wie dat wil.

Aangezien jij toen alles nauwkeurig hebt bijgehouden en laat zien dat je goed leiding kan geven, dacht ik eraan jou eventueel te benaderen mocht het werkelijk lukken die pot in handen te krijgen. Om alles eerlijk uit te reiken heb ik een second hand nodig in papieren vorm.

In afwachting van berichten van KK...

Groetjes, Marloes

Geplaatst

Ik weet niet welke plaats ik sta, dan zou ik moeten gaan kijken. Het zal niet hoog zijn. Maar ik vind het gewoon leuk om te zien hoe mensen moeite doen om je coïn te laten reizen.

We zullen wel zien waar het strand op 31 december 2011. Maar het volgen van je coïn, de berichtjes van de mensen die hem verplaatsen, das al heel erg genieten.

Leuk spelleke! :thumbup:

Zo zit ik er ook in, zo leuk om te zien dat mensen de moeite nemen om mijn coin kris kras door het land te laten reizen.

Geplaatst

Wat een leuke en voor ons zeer succesvolle race. Onze compass rose coin is alweer in de 7e provincie gedropt !! Alle verplaatsers hartelijk bedankt dit hadden we echt niet verwacht.

Groetjes B&P

Geplaatst

Ik heb daarom besloten deze grens nu niet te verleggen en niet de provincie voor deze caches te veranderen. Voor de caches in dit kleine gebied in en om Vianen blijft het dus Zuid-Holland.

En laat ik nu net vorige week mijn racecoin in een cache in Vianen hebben gedropped om van daaruit van start te kunnen gaan... ;)

Wist niet van dit 'probleem' anders had ik er rekening mee gehouden maar is gelukkig niet erg. Zuid Holland is bezocht. B)

Geplaatst

Mijn coin is naar België vertrokken en zit in de bonus-cache van een reeks van 9 caches. :crybaby:

Geplaatst (bewerkt)

Mijn coin is naar België vertrokken en zit in de bonus-cache van een reeks van 9 caches. :crybaby:

Voor dit soort gevallen vind ik het prima om een oproep te plaatsen aan gans het cachepubliek: Indien mogelijk, haal de coin van Gebsss (Ga als de wind racecoin) uit zijn cache in de buurt van Antwerpen en laat deze zsm weer los ergens in Nederland. De kilometers buiten Nederland tellen niet mee voor de kilometerstand.

bewerkt door De Wijngemachtigde
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...