Heirbaut Hunters Geplaatst 22 januari 2004 Geplaatst 22 januari 2004 Noem je dat snel scoren? Dacht het niet. Natuurlijk kan je niemand verbieden alleen de gemakkelijke te rapen. Ze hebben dan echter wel bijzondere plekjes in Delft en omgeving gezien en dat is ook wat waard. De Veluwe zou ook een geocache-paradijs kunnen zijn als er meer caches zouden worden neergelegd, b.v. door mensen die in Zwolle wonen. Ik suggereer niks (hoop ik) want ik wil niks suggereren. Moeilijk, makkelijk dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, en zeker welke caches die persoon dan wel of niet wil doen. Het ging mij erom: wat is de perceptie van een paradijs? Voor de ene wanneer hij 50 caches kan scoren vanuit zijn auto waarbij niet meer dan 10 kilometer gereden wordt. Voor de ander wanneer hij 8 keer terug moet komen om eeeeeindelijk de cache te kunnen scoren. Ieder z'n meug. Ik ben nog bezig met een paar caches tussen Apeldoorn en Zwolle (daar woon ik overigens niet). Maar ik heb ook andere dingen te doen zoals scouting en een gezin (o ja, en werken ). Maar ik hoop er tegen de zomer een stuk of 4, 5 gemaakt te hebben met een moeilijkheid van 1 tot 5 sterren; een cache'n go en een fietstocht van een kilometer of 50. Maar hou me er niet aan, ik ben iets te druk momenteel. En om weer terug te komen op het onderwerp, die fietstocht zal (waarschijnlijk) ook met coordinaatconversies te maken krijgen.
Geopatra Geplaatst 22 januari 2004 Geplaatst 22 januari 2004 En over perceptie gesproken: of Delft/Den Bosch een paradijs is??! Wellicht voor de geocachende medemens die veel willen scoren in weinig tijd. Voor anderen is de Veluwe weer een paradijs; ook dat kan ik me niet voorstellen, er zijn alleen bomen en weinig caches. Je bent wat inconsequent Heirbaut Hunters: de eerste keer vind je de cachedichtheid in Delft en 's-Hertogenbosch te hoog. Maar die in de Veluwe is weer te laag! Laat ik het zo zeggen CacheDorado 's-Hertogenbosch e.o. begint een aardige dichtheid te vertonen, maar je opmerking dat het alleen een dorado is voor veelscorers is echt niet terecht. Net als in Delft zijn in het Bossche CacheDorado alle soorten, maten , kwaliteiten , gradaties en wat dies meer zij vertegenwoordigd! Je kunt er in 1 dag misschien wel 25 doen, maar ook 1! Dus als je een paradijs of el dorado zoekt ......... Geopatra.
Reintje de Vos † Geplaatst 22 januari 2004 Geplaatst 22 januari 2004 Laat ik het zo zeggen CacheDorado 's-Hertogenbosch e.o. begint een aardige dichtheid te vertonen ... Ik ben van plan om een overzicht te gaan maken van de plaatsen waar het grootste cache clusters te vinden zijn. 's-Hertogenbosch gaat in die lijst wel voorkomen. Natuurlijk ga ik de parameters wel zodanig instellen dat de omgeving van Amersfoort op de eerste plaats zal komen. Dat is immers ... het geografisch middelpunt van Nederland. Reintje de Vos N 52 10.264 E005 23.535
Heirbaut Hunters Geplaatst 22 januari 2004 Geplaatst 22 januari 2004 Je bent wat inconsequent Heirbaut Hunters: de eerste keer vind je de cachedichtheid in Delft en 's-Hertogenbosch te hoog. Maar die in de Veluwe is weer te laag! Dat ik inconsequent ben weet ik, maar dat is eigenlijk alleen bij mijn kinderen (aaaaah, pap, toeoeoeoeoe (en dan een blik in de ogen )) Ik heb nergens gezegd (volgens mij) dat ik de cachedichtheid in Den Bosch TE hoog vind en van de Veluwe TE laag. Het maakt me namelijk niet uit. Ik geloof in zelfregulering. Als er teveel in Den Bosch liggen waardoor het niet leuk meer is om daar te cachen, bijvoorbeeld wanneer ik cache A zoek maar cache B vind , dan haken de cachers vanzelf af. Maar, Geopatra, ik zou zeggen, keep up the good work en blijf plaatsen. Ik moet beslist nog een keer naar Den Bosch en op dit moment voel ik nog de uitdaging om alle caches rond Den Bosch in 24 uur te doen (ergens rond 21 juni). Maar als je zo doorgaat, wat ik uiteraard leuk vind, zal dat onhaalbaar worden. ik hoop alleen, maar als ik je zo beluister zal dat niet zo zijn, dat het van die kuiltje-kistje-klaar caches zijn die je zittend vanuit de auto kan doen. Ik hou daar niet zo van.
Pentagram Geplaatst 22 januari 2004 Geplaatst 22 januari 2004 Wij, als zeg maar, Geopatra-ontmaagders, kunnen je verzekeren dat het zeker geen kuiltje-kistje-klaar caches zijn. Al zijn er wel een stel bij, die je vlot af kunt werken. Er zitten echter ook zeer leuke multi's bij op plaatsjes waar wij, als bosschenaren zelf, zelfs nog nooit geweest waren. Het meest genieten wij ook nog steeds van een leuk opgezette multi, het liefst in een bosachtige omgeving, maar we zijn ook niet vies van een dagje "scoren". Ik zie het maar als maaltijden. Dagelijks broodnodig. Maar je geniet het meest van de uitgebreide etentjes. Wat immers niet wil zeggen dat de kok op andere dagen slecht gekookt heeft.
Aanbevolen berichten