Axel-F Geplaatst 7 november 2010 Geplaatst 7 november 2010 Er is in USA een geocache die in de listing uitlegt hoe de GC code wordt omgerekend tot ID mbv de Base 13 methode. Terugrekenen staat er helaas niet bij.
cagiva Geplaatst 19 november 2010 Geplaatst 19 november 2010 Thanks weer wat bij geleerd!! 0=0 9=9 a=10....z=30 Ha, kan ik eindelijk de cache die gepubliceerd werd « KNIP ». Uitrekenen mbv 31 based stelsel lukte wel. Maar die constante die er vanaf getrokken moest worden, die wist ik niet. Thnx Zou je mij die constante dan willen vertellen.....
topzoekertje Geplaatst 19 november 2010 Geplaatst 19 november 2010 Die is nu niet zo moeilijk meer te berekenen. De GC-code via base-31 omrekenen naar 10-tallig en daar de ID-code van aftrekken.
kalkendotters Geplaatst 19 november 2010 Geplaatst 19 november 2010 Of ga op zoek op het amerikaanse forum ( http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showforum=86 ) en vind hoe de nummering precies loopt, en waarom er (soms !!) een offset bijgeteld moet worden. Als je mazzel hebt vindt je dan ook een online tool
Aanbevolen berichten