Spring naar bijdragen

Welke Gps Is Voor Ons Geschikt?


Arco Harmans

Aanbevolen berichten

Als beginners in de wereld van het Geocaching willen via dit forum vragen wat voor ons een geschikt GPS zou zijn. Het liefst zouden we er één willen kopen met zowel de mogelijkheid tot Geocaching, bolletje / pijltje ritten rijden en navigatie. Of ze bestaan met al die mogelijkheden, dat weten we eigenlijk niet. Op internet komen we er niet echt uit.

 

Dus moet dit DE plek zijn om tips te vergaren. We zijn erg benieuwd naar jullie reacties...

 

Cisca & Arco

 

BLOG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een apparaat dat zowel voor auto-navigatie als voor geocaching echt geschikt is, bestaat volgens mij nog niet. Hoewel het allebei GPS-systemen zijn, is de ene vooral gericht op het navigeren via de weg en daarom minder geschikt voor activiteiten waarbij de exacte lokatie belangrijker is, terwijl de andere juist heel geschikt is voor lopen/varen met exacte lokatiebepaling, en minder geschikt voor auto-navigatie. Autonavigatie gaat gewoonlijk minder lang mee op 1 acculading (tenslotte kun je die voortdurend bijladen tijdens het rijden) en is gericht op het op de weg houden van je gps-lokatie. Outdoor-gps is vaak robuuster, goed waterdicht, zonder gesproken aanwijzingen en langere batterijduur. Je moet dus gaan bepalen wat je het belangrijkste vindt, of twee apparaten aanschaffen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

N.a.v het bericht van fotogravinnetje even het volgende:

Wij gebruiken al jaren onze Geo-gps als motor navigator.

Zijn heel Europa door gereden met de aanwijzingen van de Garmin map 60 csx.

Er complete route's in gezet en die daarna mooi gereden..dus het kan dus echt wel..met je outdoor gps navigeren.

Misschien kan je dit helpen bij je keuze.

groet,

Derk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken de garmin Oregon 450 voor geocaching en autonavigatie.

Dat werkt prima, je moet wel het juiste kaartmateriaal erbij hebben.

Voor geocaching gebruiken we de topo Benelux kaart en voor auto navigatie de City navigator 2011 kaart.

bewerkt door larinagu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet, bestaat er geen GPS die een optie heeft om bolletje/pijltje mee te rijden. Ik heb mij zelf met de rittensport bezig gehouden en uiteraard dit gedaan met gebruik van een GPS !. Het enige waar ik ik het een nuttige toepassing voor vond, was het " meten van afstanden ". Met bolletje pjltje heb je m.i. meer aan het goed waarnemen, omdat je de situatie correct moet interpreteren. Een goede kaart, bv een topo kaart kan je iets ondersteunen, maar ik vond het geen echte meerwaarde hebben. Routeerbare kaarten kunnen gebruikt worden om met een GPS te navigeren, maar persoonlijk gebruik ik daarvoor liever mijn TomTom om mij pv naar de parkeerplaats van een cache te brengen. Daar ga ik dan wel over op een hand GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het niet helemaal eens met fotogravinnetje. Het is uitstekend mogelijk om met de Garmin Oregon en het juiste kaartmateriaal te navigaren. Met de City Navigator kaarten, die routeerbaar zijn gaat het verrassend goed en soms zelfs beter dan met de ingebouwde autonavigatie, die wij hebben.

 

Om bij een cache te komen gebruiken wij eerste de routenavigatiefunctie. Zijn we in de buurt van de cache, dan zetten we hem op "rechtstreeks". En in bosrijk gebied zetten we de Topo Beneluxkaart op de voorruit van de Garmin Oregon en dan gaat het ook flitsend. (Bijna) alle bospaadjes zijn te zien en als je wilt, kun je zelfs daarmee navigeren.

 

Kortom, zo'n apparaat is er wel degelijk!!! Wij zijn er blij mee!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel met de GPSmap60CSX als met de Oregon450 navigeer ik al jaren door heel Europa. Je moet wel een routable kaart in je GPS hebben. Wij hebben eerst City navigator(moet je kopen) gebruikt, maar nu gebruiken we Open Street Maps(is gratis). Je hebt bij beide geen spraak, maar een piep. Succes met je keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een apparaat dat zowel voor auto-navigatie als voor geocaching echt geschikt is, bestaat volgens mij nog niet.

Niet met de gravin eens. De MAP60csx (en zonder x) is een prima turn-by-turn navigator, samen met welke routable kaart dan ook (fiets,auto,wandelen, moutainbiken,boot). En daarnaast onovertroffen voor outdoor. Je moet wel van turn-by-turn navigatie houden !

Overigens: detail: een motor GPS moet ook tegen ultrasound kunnen (van de motor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...